چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت: 🔺 آذین‌بندی و رنگ آمیزی جدولهای معابر اصلی و فرعی و ترمیم چاله ها در معابر، مهمترین اولویت‌های اجرایی مناطق پنج گانه برای نوروز ۱۴۰۲ و ارائه گزارش رؤسای مناطق پنج‌گانه از زیباسازیهای شهری رشت برای ایام نوروز

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت:
🔺 آذین‌بندی و رنگ آمیزی جدولهای معابر اصلی و فرعی و ترمیم چاله ها در معابر، مهمترین اولویت‌های اجرایی مناطق پنج گانه برای نوروز ۱۴۰۲ /

🔹 ارائه گزارش رؤسای مناطق پنج‌گانه از زیباسازیهای شهری رشت برای ایام نوروز/

🔹 سرپرستان و همکاران در سازمانهای شهرداری اغلب کهنه‌کار و مجربند و جابجایی در پست و سمت نباید سبب افت کاری آنان شود

به گزارش پایگاه خبری همای گیلان تاج شهرستانی در جلسه پنجاه و ششم کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی که بصورت تلفیقی با کمیسیون خدمات شهری و بهداشت انجام شد اعلام کرد: با همت سازمان زیبامنظر و شهرداریهای مناطق در استقبال از نوروز ۱۴۰۲ چهره کلانشهر رشت پاکسازی و رنگ آمیزی و جانمایی المانهای زیبا به مناسبت آغاز بهارطبیعت و ماه بهار قرآن(رمضان المبارک) مزین میشود.

تاج شهرستانی در این جلسه ضمن تبریک به همشهریان به مناسبت فرارسیدن ماه رجب و ماه بهمن و همچنین میلاد پربرکت امام محمد باقر (ع) اشاره داشت: با مدیریت جدید شهرداری رشت تعدادی از همکاران ما در شهرداری، حکم جابجایی در سازمانهای مختلف دریافت کردند که البته با توجه به مجرب بودن آنان در وظایف شغلی، این جابجایی ها نمیتواند خلل چندانی در انجام عملکرد آنان بوجود بیاورد.
وی اشاره داشت چند مناسبت مهم ملی و مذهبی اعم از دهه فجر، اعیاد شعبانیه، عیدنوروز و ماه مبارک رمضان را برای دو ماه آینده پیش رو داریم که از هم‌اکنون باید زیرساختهای اجرای آنها مشخص گردد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی گفت: در این جلسه مدیران مناطق پنجگانه دعوت شده اند تا رایزنی‌ها و ارائه گزارشات در این زمینه مطرح و تبادل نظرهای لازم بین مدیران و شورا انجام شود.

تاج شهرستانی ابراز امیدواری کرد که رشت بتواند با تکیه بر ظرفیتهای خود در زمینه های گردشگری، بیش از گذشته در جذب گردشگران موفق عمل کند.

در این جلسه به این مهم اشاره شد که نقشه های گردشگری و pdf های شهر رشت، دست کم پنج سال است که به روز رسانی نشده و گردشگران به یک نقشه جامع و شفاف دسترسی ندارند که این معضل هم لازم به رسیدگی است.

کریمی کرنق، رئیس کمیسیون بهداشت و خدمات شهری شورای اسلامی نیز در این جلسه ضمن تبریک ایام اظهار داشت: شهر رشت از نظر سیما منظر نیاز به پاکسازیهای زواید بصری دارد.

وی همچنین به ضرورت لکه گیریهای آسفالت در معابر و شستشو، نظافت و تعویض شیرآلات سرویسهای بهداشتی سطح شهر اشاره داشت که در روزهای تعطیل و با ورود گردشگران قابل استفاده بودن و پاکیزگی آنها بسیار حائز اهمیت است.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا همچنان به وضعیت کف پوشهای پازلی در پیاده روها و بازار رشت که بعضا لق و یا خالی شده اند اشاره و مرمت آنها را از اولویتهای اجرایی در این راستا عنوان کرد.

هادی رمضانی نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و شورا نیز ضمن گرامیداشت حلول ماه رجب و ولادت امام پنجم شیعیان گفت: توجه به توصیه های دین راه گشاترین مسیر برای رسیدن به زندگی بدون دغدغه است و جای تاسف است که در جامعه امروز مدرنیته، زیبا و اصالت ها، زشت جلوه داده شده و برخی از جوانان نیز تحت تاثیر شور جوانی با بدخواهان همساز شده و مصلحت خود و جامعه را در نظر نمیگیرند و آب به آسیاب بدخواهان میریزند…

هادی رمضانی در موضوع جلسه که مربوط به ایجاد زیرساختهای لازم برای ورود گردشگران و زیباسازی شهری برای نوروز بود گفت: چهار مسیر ورودی اصلی شهر در این ایام نباید از لحاظ نصب المانهای جذاب و متناسب با محیط، مغفول بماند. وی در راستای ایجاد المانها و آذین بندیها برای نوروز تاکید داشت پیش از اجرا هماهنگیهای لازم با اداره ارشاد و اداره اماکن انجام شود.

هادی رمضانی در ادامه افزود: فراموش نکنیم که امام خمینی (ره) که همیشه سنجیده و بجا سخن میگفتند، در آن سالیان تاکید داشتند که ملت ایران به از تازه مسلمانان صدر اسلام شایسته تر و بسیار فهیم ترند و لذا امروز همه ما باید تلاش کنیم سربازانی وظیفه شناس در راه اعتلای وطن و دفاع از دین باشیم که جهاد تبیین همین است.

هادی رمضانی همچنین اظهار داشت: در سال جدید همشهریان ما خوشحالند و در تلاشیم بتوانیم با اجرای زیباسازیهای شهری و چشم نواز لبخندی مضاعف بر لب آنان بنشانیم.

در ادامه این جلسه سرپرست سازمان سیمامنظر شهرداری ضمن ارائه گزارشی از برنامه های قابل اجرای این سازمان برای ایام عید گفت: در سفر کاری که اخیرا به مشهد داشتیم، توصیه شد در بخش المانهای شهری، همیشه دو یا سه المان شاخص و بزرگ بیشتر دیده شده و از سوی شهروندان مورد استقبال قرار میگیرد تا چندین المان کوچک و کم هزینه.

وی گفت عملکرد سازمان زیباسازی شهر مانند سازمان عمرانی است و بسیاری از اجراهای آن عمرانی محسوب میشود.
جعفری نیا در رابطه با المان واقع در میدان حسین (ع‌) رشت نیز گفت: دراین پروڗه دچار چالش هستیم زیرا تخریب این سازه بتنی که تاکنون بیش از ۳۷۰ میلیون تومان برای شهرداری بار مالی داشته است، به نوعی تخریب اموال عمومی محسوب شده و ممکن است پیامد قضایی برای شهرداری داشته باشد و از سوی دیگر اکثریت همشهریان و مسئولان خواستار تخریب آن هستند…
وی همچنین اشاره داشت برای ایام نوروز اجرای ۴۰ نقاشی دیواری را در دست اجرا داشتیم که به دلیل بارشهای احتمالی در دو ماه آینده، تلاش میکنیم تا حداقل ده نقاشی شاخص در دیوارهایی در معابر اصلی شهر تا روز نیمه شعبان و پیش از نوروز
را به اجرا برسانیم.

در ادامه این جلسه مدیران و نماینده مدیران پنج منطقه شهرداری به ارائه گزارش در موضوع آذین بندی، پاکسازی و رنگ آمیزی جداول پیش از ایام نوروز پرداختند که از جمله آنها کاشت درختهای جوان سه و چهار ساله در معابر، کاشت گلهای تزیینی مانند بنفشه و نرگس، ساخت المانهای تزیینی در ورودیهای شهر، اجرای نقاشیهای دیواری،
اجرای فرش گل در پارک توحید، آبنمای فعال در چهارراه گلسار و فلکه فرزانه، آسفالت کاریهای ترمیمی در منطقه سه(کوچه عاشوری ) و جانمایی چند میز شطرنج در پیاده رو منطقه سه مقابل آب منطقه ای رشت، پروژه های دیوار نگاره و کاشت نهال در پایانه میدان گیل، جانمایی نیمکت در مناطق پنجگانه، رنگ آمیزی جدولها و نرده ها، تعویض چراغهایی سوخته، نصب مجموعه ورزشی در مسکن مهر رشت، افتتاح پارک ابن سینا در منطقه پشت دانشگاه پل تالشان و چندین اجرای دیگر در مناطق مختلف را میتوان نام برد.

همچنین در این جلسه مطرح شد که مناطق در ماههای پایان سال با کسری بودجه مواجهند.

شمس شفیعی، عضو کمیسیون در این رابطه گفت: شهرداران مناطق مختارند تا در مواقع کسری بودجه از پروژه عمرانی به عمرانی و از هزینه های جاری به جاری به صلاحدید خود انتقالاتی انجام دهند و در موارد خاص و فوریت نیز لازم است مراتب را با کمیسیون برنامه و بودجه شورا در میان گذاشته و در آن مورد کسب تکلیف نمایند.

در این جلسه به ظرفیتهای گردشگری تالاب عینک نیز اشاره شد و ذکر شد که به دنبال راه اندازی پروژه احیای تالاب عینک، عملا نقطه عطفی در تحول و رونق گردشگری در رشت اتفاق خواهد افتاد.

تاج شهرستانی در این جلسه عنوان کرد: ترمیم آسفالت و تکمیل جدول بندیهای ناقص در سطح شهر و رنگ آمیزیهای مناسب و پاکسازیهای زواید، از مهمترین اجراهای قابل اجرا برای دو ماهه پایانی سال در دستور کار قرار بگیرد ////

انتهای پیام/

با همای خبر همراه باشیـد

homaygilanir@

About نسرین عشقی

Check Also

۳۱ فروردین (امروز) روز گندم و نان نام گرفت / هفت مناسبت جدید به تقویم کشور اضافه شد

۳۱ فروردین (امروز) روز گندم و نان نام گرفت / هفت مناسبت جدید به تقویم …