چاپ مطلب چاپ مطلب

بررسی عملکرد بودجه در حوزه واگذاری دارایی‌ها محمدیاری: تکالیف بانک‌ها در بودجه ۱۴۰۱ به درستی اجرا نشده است

نماینده طوالش در مجلس شورای اسلامی گفت: تکالیف بودجه ۱۴۰۱ به ویژه تکالیف بانک ها به نحو احسنت محقق نشده است.

همای خبر/ حسن محمدیاری در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد بررسی عملکرد مهمترین احکام تبصره ها و ردیف های مرتبط با واگذاری دارایی های مالی در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور گفت: امنیت پایدار منطقه و جهان مدیون حضور پررنگ سپاه است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین با اشاره به موضوع مناطق آزاد گفت: سهم مناطق کم برخوردار از امکانات و معافیت قانونی در مناطق آزاد به چشم نمی آید. در چنین شرایطی آقای عبدالملکی رییس مناطق آزاد هم پاسخگو نیست و وزیر اقتصاد باید پاسخگو باشد.

این نماینده مجلس درباره نحوه جبران کسری بودجه گفت: به نظر می رسد واقعیات جامعه درک نشده و همخوانی وجود ندارد به طوری که تکالیف بودجه ۱۴۰۱ به ویژه تکالیف بانک ها به نحو احسنت و شایسته و ایده ال محقق نشده است.

وی درباره تکالیف سرمایه گذاری در بودجه سال جاری گفت: در این باره هم چیزی که خروجی برای مردم داشته باشد، مشاهده نمی شود؛  همچنین مصوبات مجلس به درستی درباره طبقه بندی شرکت ها و واگذاری محقق نشده و نظارت لازم در درآمدها و مصارف هم وجود نداشته و نظارت مجلس به حاشیه رفته است.

به گفته محمدیاری بندهای بودجه ۱۴۰۱ درباره آب رسانی روستایی و عشایری و احیای قنات و طرح های روستایی به خوبی اجرایی نشده و مردم به این وضعیت اعتراض دارند./ایسنا

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه اکسپو

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد …