- پایگاه خبری و تحلیلی همای خبر - https://homaykhabar.ir -

بررسی عملکرد بودجه در حوزه واگذاری دارایی‌ها محمدیاری: تکالیف بانک‌ها در بودجه ۱۴۰۱ به درستی اجرا نشده است

نماینده طوالش در مجلس شورای اسلامی گفت: تکالیف بودجه ۱۴۰۱ به ویژه تکالیف بانک ها به نحو احسنت محقق نشده است.

همای خبر/ حسن محمدیاری در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد بررسی عملکرد مهمترین احکام تبصره ها و ردیف های مرتبط با واگذاری دارایی های مالی در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور گفت: امنیت پایدار منطقه و جهان مدیون حضور پررنگ سپاه است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین با اشاره به موضوع مناطق آزاد گفت: سهم مناطق کم برخوردار از امکانات و معافیت قانونی در مناطق آزاد به چشم نمی آید. در چنین شرایطی آقای عبدالملکی رییس مناطق آزاد هم پاسخگو نیست و وزیر اقتصاد باید پاسخگو باشد.

این نماینده مجلس درباره نحوه جبران کسری بودجه گفت: به نظر می رسد واقعیات جامعه درک نشده و همخوانی وجود ندارد به طوری که تکالیف بودجه ۱۴۰۱ به ویژه تکالیف بانک ها به نحو احسنت و شایسته و ایده ال محقق نشده است.

وی درباره تکالیف سرمایه گذاری در بودجه سال جاری گفت: در این باره هم چیزی که خروجی برای مردم داشته باشد، مشاهده نمی شود؛  همچنین مصوبات مجلس به درستی درباره طبقه بندی شرکت ها و واگذاری محقق نشده و نظارت لازم در درآمدها و مصارف هم وجود نداشته و نظارت مجلس به حاشیه رفته است.

به گفته محمدیاری بندهای بودجه ۱۴۰۱ درباره آب رسانی روستایی و عشایری و احیای قنات و طرح های روستایی به خوبی اجرایی نشده و مردم به این وضعیت اعتراض دارند./ایسنا

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir [1]