چاپ مطلب چاپ مطلب

بررسی ضرورت احداث پل هوایی روبروی بیمارستان پارس/ سازمان حمل و نقل و ترافیک وضعیت پلهای عابر پیاده مکانیزه و غیر مکانیزه شهر را بطور مرتب رصد نماید

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت:
🔺 سازمان آبفای گیلان میخواهیم نسبت به بازسازی حفاریهای انجام شده در حواشی میدان جانبازان رشت اقدام نماید‌/

🔹بررسی ضرورت احداث پل هوابی روبروی بیمارستان پارس/
سازمان حمل و نقل و ترافیک وضعیت پلهای عابر پیاده مکانیزه و غیر مکانیزه شهر را بطور مرتب رصد نماید.

به گزارش همای خبـر ،، مسعود عباس نژاد، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک در چهل و چهارمین جلسه این کمیسیون گفت: در این ماههای پایانی سال لازم است ورودیهای شهر المان‌سازی و شهر آماده برای پذیرایی از گردشگران باشد،

وی تاکید کرد: به دلیل نزدیک شدن به ایام نوروز سازمان محترم آب و فاضلاب در ورودی شرقی رشت تعیین تکلیف نموده و معبر را برای روکش آسفالت آماده نماید.

 مسعود عباس نژاد در این جلسه تاکید کرد، شهروندان شهرداری را متولی امور شهر میدانند و از تمامی ارگانهای خدمات‌رسان شهری میخواهیم در این ایام پایانی سال به آماده سازی چهره شهر برای ایام نوروز و حضور گردشگران کمک کرده و فعلا حفاری انجام ندهند.

وی با اشاره به اینکه ورودیهای اصلی چهارگانه شهر رشت در تعطیلات نوروز محل ورود گردشگران است گفت: اهمیت مدیریت یکپارچه شهری و انجام خدمات بصورت هماهنگ میان سازمانها در این مواقع مشخص میگردد.

عباس نژاد ضمن تبریک حلول ایام ماه رجب و میلاد با سعادت امام پنجم شیعیان در رابطه با موضوع جلسه گفت : معابر شهر رشت از تابلوهای هدایت مسیر مشخص و کاملی برخوردار نیست.
وی گفت بعنوان مثال برای تردد در مسیر دو خیابان اصلی لاکانی به مطهری هیچ تابلویی برای مسافری که شهر را نمیشناسد تعبیه نشده و تابلوهای موجود هم عمدتا فرسوده و ناخوانا هستند.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهر به نصب بی مورد و دست و پاگیر نوارهای خطر در معابر هم اشاره داشته و گفت: این نوارکشی ها برای کلانشهری مانند رشت زیبنده نیست و نشانه ضعف مدیریت ترافیک است.

وی همچنین توصیه کرد، لازم است شبها چند اتوبوس با تجهیزات گرمایی و پتو در نقاطی از شهر مستقر شوند تا اگر شخص در راه مانده یا بی سرپناهی در شهر بود بتواند شب را در آن اتوبوسها سپری کند.

عباس نژاد اشاره داشت در موضوع زیباسازی شهری برای ایام نوروز معتقدیم پایانه میدان گیل فضایی بسیار مهم برای ایجاد مبلمان شهری و زیباسازیهای بصری است. وی تاکید داشت دیواره موجود در پایانه فضایی مناسب برای دیواره نگاری و یا معرفی ظرفیتهای گردشگری و فرهنگی شهر است که نباید از آن غافل بود.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهری با ذکر این مطلب که پایانه از اولین فضاهای حضور مسافران نوروزی در رشت است، دستور داد جلسه ای مشترک با حضور مدیر متطقه سه شهرداری، مدیریت پایانه و سازمان سیمامنظر تشکیل و در خصوص ایجاد،حذابیتهای بصری در پایانه تصمیم گیری و اجراهای لازم صورت گیرد.
رئیس جلسه توصیه کرد شهرداری برای اطلاع رسانی گردشگران در ایام نوروز بنرهای بزرگ هدایت گردشگری شامل فضاهای گردشگری و مراکز رفاهی تفریحی در ورودیهای شهر نصب کند؛ همچنین این اطلاعات را در قالب کاتالوگهای چاپ شده کاغذی نیز این ظرفیتها را برای مسافران در نظر بگیرد.

 

در ادامه جلسه چهل و چهارم کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت، سرپرست جدید سازمان حمل و نقل بار و مسافر گزارشی از عملکردهای قابل اجرای این سازمان در ایام نوروز را اعلام نمود که خط کشیهای عرضی و طولی خیابانها، کاشت علائم بازدارنده از تصادف در نقاط پرحادثه و اجرای ضربه گیرهای بیرونی در تقاطع های غیر همسطح و اصلاحات هندسی در برخی تقاطع های حادثه خیـز از میان آنها قابل ذکر است.

در بخش دیگری از این جلسه به لایحه احداث پل هوایی در مقابل بیمارستان پارس رشت اشاره شد. عباس نژاد گفت: متاسفانه اخیرا یکی از پرسنل بیمارستان پارس در مقابل این بیمارستان دچار سانحه تصادف و فوت شد و به دنبال این موضوع ریاست بیمارستان از شهرداری درخواست از سر گیری احداث یک پل در این محل نموده که قرارداد آن سالیان پیش بسته شده اما اجرای آن پروژه متوقف گردید.

چایچی سرمایه گذار این پروژه که در جلسه حضور داشت گفت: قرارداد احداث یک پل عابر پیاده در مقابل بیمارستان پارس رشت در سال ۹۶ بسته و فونداسیون آن نیز اجرا شد اما بدنبال اعتراض جمعی از کسبه محل و مدیریت ساختمان پارس طب در بیمارستان پارس، جلو اجرای این پروژه گرفته شد.

وی گفت: پلی که در آن زمان با ۵۰۰ میلیون تومان قابل اجرا بود اکنون برای ساخت آن باید چهار میلیارد تومان هزینه گردد.

در این جلسه ذکر شد ضروریات انسانی همواره مقدم و غالب بر ضوابط است.
عباس نژاد گفت: بازبینهای مهندسی و تمهیدات لازم برای از سرگیری پروژه احداث این پل در دستور کار قرار گیرد.

در بخش آخر این جلسه لایحه تعرفه بهای خدمات سازمانهای تابعه شهرداری پیشنهادی سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار و تصمیمات لازم در موضوع گرفته شد. همچنین مطرح شد سازمانهای شهرداری، از جمله سازمان حمل و نقل و امورزیربنایی متولی وصول مطالبات ندارد و اگر یک نیروی انسانی برای وصول مطالبات مشخص گردد، تحققات درآمدی در سازمانها به شکل معنادارتری انجام خواهد گرفت.
همچنین در بخش اتوبوسرانی، این مطلب ذکر شد که هزینه نگهداری اتوبوسها، بسیار بیشتر از درآمدهای حاصل از فروش بلیط است و لازم است با بالا بردن قیمت بلیط خدمات دهی در این بخش نیز جامع تر انجام گیرد چون تجهیز و مدرن سازی حمل و نقل عمومی شهر در نهایت سبب رضایت شهروندان و کاهش بار ترافیکی شهر میشود.

در این جلسه از رسانه های فعال و مرتبط با کمیسیون ترافیک شورای اسلامی رشت تقدیر شد.


انتهای پیام

About نسرین عشقی

Check Also

شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد

شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد مهندس مجید سلطانی، مدیرعامل …