چاپ مطلب چاپ مطلب

محمدرضا جلالی: جلالی با بیان اینکه مسئولین در برنامه های مختلف حضور پررنگ داشته باشند، گفت: نصب پرچم جمهوری اسلامی بر سردرب مغازه ها و مزین شدن کل شهر به پرچم جمهوری اسلامی، ساماندهی فضای مجازی، مردمی سازی برنامه های دهه فجر، برپایی میز خدمت در دهه فجر، فضاسازی شهرها و روستاها و ….. از جمله اموری است که بایستی در دهه فجر مورد توجه قرار گیرد.

 

فرماندار لنگرود گفت:
لزوم استفاده از ظرفیت اصحاب رسانه و کیفی سازی برنامه ها در دهه فجر

همای خبر/محمد رضا جلالی در جلسه ستاد بزرگداشت دهه مبارک فجر که امروز ( دوشنبه، ۳ بهمن) در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای عظیم الشان انقلاب اسلامی و امام شهیدان و تبریک حلول ماه رجب ، گفت: ماه رجب ماه نزول رحمت الهی و فرصتی است برای ما مدیران،بلحاظ اینکه ازحیث معنوی نیازمند توجه بیشتر به خود هستیم لذا به بهانه کارهای متراکم نباید از خود غفلت کنیم.
جلالی افزود: خدا را شاکر هستم که در نظام اسلامی و ولایی زندگی می کنیم که تحت زعامت ولی فقیه ی که مدیر ومدبر است به وظایف خود عمل می کنیم.که البته قدر این توفیق را باید بدانیم.
فرماندار شهرستان لنگرود با اشاره به جنگ اقتصادی و ترکیبی دشمن تاکید داشت این عرصه قطعا سخت تر از عرضه نظامی است،لذا تکلیف ما دفاع همه جانبه در همه عرصه ها وایحاد آمادگی لازم است.
دکتر جلالی تصریح کرد: ما بایستی جمهوری اسلامی که امام راحل بنا نهاده را به نحو شایسته ای پیگیر و توفیقات چهل و چند ساله انقلاب اسلامی و چالش های ایجاد شده برای ممانعت از موفقیت این انقلاب را برای مردم از جمله نسل جوان و نوجوان جامعه تبیین کنیم.
وی با بیان اینکه همه ما مدیون انقلاب هستیم وکسی از انقلاب طلب ندارد بر تامین رضایت مردم، که رضایت باری تعالی را به دنبال دارد، تاکید مضاعف داشتند.
فرماندار لنگرود اذعان کرد: دستگاه حکومتی پیش از انقلاب وبرخی از اندیشمندان سخت در صدد ایجاد هویتی بودند که سراسر به دستاوردها و افتخارات باستانی تکیه داشت بدون اینکه اسلام در آن نقش مهمی داشته باشد ، بعد از انقلاب نیز عده‌ای تلاششان این بود که هویتی را بنا کنند که یکسره بر دوره اسلامی تاکید داشته باشند و بر این اساس چالش هایی ایجاد و عناصر هویت بخش جامعه ایرانی در برخی از حوزه ها از جمله اسلامیت وملیت که دومنبع اعتباردهی هویت ایرانیان بود را با مسایل روبرو ساخت.

جلالی با تاکید بر جمهوریت و اسلامیت در جامعه و هویت ایرانی اسلامی و اینکه به تعبیر شهید مطهری ” تعلیمات آزادی خواهانه که در قالب اسلامیت، ایرانیت، مدنیت و دموکراسی است ” ، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی که فاقد جمهوریت و یا اسلامیت باشد برخواسته از آرمان های امام‌و مردم نبوده و تقلبی است.

وی اسلامیت و ملیت را دو منبع اعتبار دهی هویت ایرانیان دانست و یادآور شد: مقام‌معظم رهبری در بیانیه گام دوم با توجه به جامعه پذیری و نقش مردم و توجه به این نکته که انقلاب اسلامی بسترساز تمدن اسلامی است بر حضور مردم درهمه عرصه های مختلف تاکید دارند.

جلالی ادامه داد: حیله دشمن این است که با ایجاد دوگانه سازی درصدد است بین نظام دینی و اجرایی در جامعه جدایی ایجاد کند ولذا ومیگویند تنها مسلمان بودن کفایت می کند نیازی نیست که کشور با آموزه های اسلام ورهنمودهای حاکم اسلامی وولی فقیه به جلو رود.لذابا تمام توان تلاش دشمن این است که عمود خیمه جمهوری اسلامی( ولایت فقیه) را تخریب کند.

وی تصریح کرد: در بیانیه گام دوم و بسترسازی تمدن اسلامی بایستی تلاش هایی انجام شود که دیدگاه امام‌معصومی که واسطه فیض بین زمین و آسمان است بر جامعه حاکم شود امام راحل فرمودند انشاالله صاحب این انقلاب میآید، آن را تقدیمش می کنیم. و معلوم است که دیدگاه امام خمینی بسترسازی برای ظهور است که تمدن اسلامی را به عصر ظهور متصل نماید .

فرماندار شهرستان لنگرود با تاکید بر اینکه فرهنگ انتظار مهدویت باید اوج گیرد و دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین فرهنگ انتظار است، گفت: اگر فرصت انتظار بمیرد انقلاب اسلامی میمیرد ایجاست دشمن در صدد تخریب باورهای ناب شیعی است.
این ایام فرصت مناسبی است که زیبایی های ظهور را با فرهنگ ما عجین کنیم و تلاش کنیم فرهنگ انتظار درست جلو رود و از جمله چالش های این‌مسیر
یاس و ناامیدی وفقدان آینده مطمئن حاکم است که با فرهنگ انتظار بهبود میابد.

جلالی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شعار امسال دهه فجر “ایران استوار ، چهل و چهار سال افتخار” ، تصریح کرد: ستاد دهه فجر، فرصتی برای بیان دستاوردها و اقدامات انجام شده است‌که در این راستا کمیته ۲۰ گانه ستاد دهه فجر در شهرستان تشکیل شد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت اصحاب رسانه در بیان دستاوردها و اقدامات شهرستان در دهه فجر، گفت: کیفی سازی برنامه‌های دهه فجر در اولویت قرار دارد هر چند که به لحاظ کمی هم امسال شاهد تنوع و گستردگی برنامه‌ها هستیم.

 

 

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان مطرح کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک …