- پایگاه خبری و تحلیلی همای خبر - https://homaykhabar.ir -

مدیرکل صمت گیلان در بازدید از معادن رودخانه سپیدرود گفت: مسئولین فنی معادن در نظارت ها کوتاهی نکنند/ پیمانکاران معدنی متخلف به دستگاه قضا معرفی می شوند

مدیرکل صمت گیلان در بازدید سرزده از معادن موقت رودخانه سپیدرود گفت: مسئولین فنی معادن نباید در انجام نظارت‌های تخصصی کوتاهی کنند.

همای خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان؛ تیمور پورحیدری در بازدید از معادن موقت رودخانه سپیدرود تاکید کرد: مسئولین فنی معادن به عنوان بازوی اداره کل صمت در نظارت تخصصی بر عملکرد صحیح معادن می باشند.

وی با اشاره به رسالت نظام مهندسی معدن بر تربیت و نظارت فارغ التحصیلان معدن برای فعالیت بعنوان مسئولین فنی افزود: انتظار می‌رود مسئولین فنی معادن که در جایگاه چشم های نظارتی این اداره کل هستند با دقت نظر و با انعکاس گزارش های به موقع و فنی معادن به بهره برداری صحیح و قانونی در معادن کمک نمایند.

دکتر پورحیدری خاطرنشان کرد: پیمانکاران متخلف که به بهره برداری معادن، خارج از محدوده تعریف شده در مجوزشان اقدام کنند ضمن سلب صلاحیت و جریمه؛ به اتهام دست اندازی به انفال دولت، بدون معطلی به دستگاه قضا معرفی خواهند شد.

وی به برداشت شن و ماسه رودخانه ها توسط برخی از کامیون داران اشاره کرد و گفت: نزدیکی رودخانه ها با مراکز دانه بندی و تخلیه مصالح ، کاهش هزینه حمل و نقل، مرغوبیت این شن و ماسه نسبت به ماسه های کوهی سبب شده تا برخی افراد سودجو نسبت به برداشت بی رویه از بستر رودخانه اقدام کنند.
مدیرکل صمت گیلان در حاشیه این بازدید سرزده تاکید کرد: بنده و همکارانم با تمام توان به بازدیدهای ناگهانی از روند فعالیت معادن ادامه خواهیم داد و هر تخلفی و کوتاهی چه از سوی مسئول فنی و چه از سوی پیمانکار صورت پذیرد، به شدت برخورد می گردد.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir [1]