- پایگاه خبری و تحلیلی همای خبر - https://homaykhabar.ir -

دنیامالی: تالاب بین المللی انزلی در دو دهه اخیر از بی‌توجهی زیادی رنج برده است تذکر کتبی نماینده انزلی به رئیسی؛ از طرح احیای تالاب انزلی تا کاهش ارزش پول ملی

نماینده مردم شهرستان انزلی در مجلس پیرو موضوعات طرح ملی احیا تالاب بین المللی انزلی، اعلام نماینده ویژه در امور دریای خزر و اوراسیا، کاهش ارزش پول ملی و اهمال در مدیریت بازار ارز به ریاست جمهوری تذکر کتبی داد.

همای خبر/ احمد دنیامالی، نماینده مردم شهرستان انزلی در مجلس پیرو موضوعات طرح ملی احیای تالاب بین المللی انزلی، اعلام نماینده ویژه در امور دریای خزر و اوراسیا، کاهش ارزش پول ملی و اهمال در مدیریت بازار ارز به ریاست جمهوری تذکر کتبی داد.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق و بودجه در تذکر کتبی خود پیرامون وضعیت تالاب بین المللی انزلی اذعان داشت: تالاب بین المللی انزلی در دو دهه اخیر از بی‌توجهی زیادی رنج برده است و با چالش‌های بزرگی نظیر هجوم گونه‌های گیاهی مهاجم مثل سنبل آبی، عدم لایروبی، ورود فاضلاب شهری، کاهش آبزیان ناشی از آلودگی‌های زیست محیطی و عدم کنترل تهدیدهای بالادستی روبرو بوده است.
نماینده مردم بندرانزلی و عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر شرایط ویژه دریای خزر و ناحیه اوراسیا در تذکر کتبی خود اعلام کرد: علیرغم تحریم‌های ظالمانه غرب علیه جمهوری اسلامی ایران و ایجاد محدودیت‌های تجاری و بازرگانی در بنادر جنوب برای کشورمان ولی قرار گرفتن ایران در چهار راه تجاری منطقه و دنیا و عبور چندین کریدور بین المللی از خاک ایران این فرصت را به ما می‌دهد تا در صورت اتخاذ تدابیر مناسب و استفاده از گذرگاه‌های متعدد نظارت ویژه و عملکرد مناسبی در این حوزه داشته باشیم.

دنیامالی با اشاره بر وضعیت نابسامان ارزش پول ملی و نرخ ارز در اعتراض کتبی خود به ریاست جمهور نوشت؛ قیمت ارز طی ماه‌های اخیر بدون در نظر گرفتن مکانیزم‌های موثر و باز دارنده‌ای در حال افزایش است. آنگونه که دلار مرز ۴۴ هزار تومان را در نوردیده است و در مقابل روز به روز شاهد کاهش ارزش پول ملی هستیم. افزایش قیمت روز افزون ارز و تبعات آن آشفته بازاری را برای دلالان در اقتصاد ایجاد کرده است.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir [1]