چاپ مطلب چاپ مطلب

مسئول کار فرهنگی در رشت کیست ؟ چند متولی گری در مباحث فرهنگی شهر رشت حاصلی جز  ناهماهنگی در امور ندارد

علیرضا تاج شهرستانی، رئیس کمیسون فرهنگی اجتماعی شورای شهر امروز شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ در جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر با حضور نمایندگان مردم شریف شهرستان رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی و سرپرست محترم شهرداری ، بیان کرد

🔺مسئول کار فرهنگی در رشت کیست ؟

چند متولی گری در مباحث فرهنگی شهر رشت حاصلی جز  ناهماهنگی در امور ندارد.


گزارش از همای گیلان- تاج شهرستانی گفت: سوال من در این جلسه که نمایندگان محترم شهر رشت در مجلس شورای اسلامی هم در آن حضور دارند این است که آیا کمیسیون فرهنگی شهر متولی اصلی و شماره یک امور فرهنگی شهر رشت  هست یا خیر؟!

وی در ادامه گفت: ‌متاسفانه روال به شکلی پبش میرود که در مناسبتهای ملی و مذهبی سازمان فرهنگی متولی هزینه و ایجاد زیرساختها هست اما در تصمیم گیریها و نحوه اجرا باید گوش به فرمان ارگانهای گوناگون باشد!
🔹 تاج شهرستانی گفت:  این یک سوء تفاهم است که باید در مورد آن یکبار برای همیشه تعیین تکلیف کرد.

وی اظهار کرد: موضوع مهم فرهنگی دیگر، مربوط به مرمت بناهای تاریخی رشت است که نیازمند بودجه های کلان بوده و خارج از امکانات شهرداری است. وی تاکید داشت  در این خصوص از اداره کل میراث فرهنگی خواستار همفکری و تخصیص بودجه هستیم .
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی از تلاشهای شبانه روزی نیروهای انتظامی در ایجاد نظم در سطح شهر تقدیر کرد و گفت:
متاسفیم که نیروهای لباس سرمه ای سد معبر شهرداری در حین انجام وظیفه گاه از سوی دستفروشان مورد بی مهری قرار گرفته اند و برای رسیدگی به  این امر  حمایت و توجه ویژه نیروهای انتظامی را خواستاریم.

تاج شهرستانی معضل فراوانی دست فروشان در معابر شهر را نیز لازم به رسیدگی دانست و گفت : پدیده دست فروشی در معابر شهر باید ساماندهی شود و در این خصوص نیاز به مشارکت تمام نهادهای ذیربط میباشد .

About نسرین عشقی

Check Also

۳۱ فروردین (امروز) روز گندم و نان نام گرفت / هفت مناسبت جدید به تقویم کشور اضافه شد

۳۱ فروردین (امروز) روز گندم و نان نام گرفت / هفت مناسبت جدید به تقویم …