چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرکل صمت گیلان در دیدار با سفیر بلاروس: تولیدات صنعتی گیلان، زمینه ساز توسعه مبادلات تجاری با بلاروس است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در دیدار با سفیر بلاروس گفت: ظرفیتهای صنعتی و امکانات تجاری گیلان می تواند مسیر برقراری تبادل تجاری کشور با بلاروس را تسهیل کند و زمینه ساز توسعه مبادلات تجاری باشد.

همای خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل صمت استان گیلان، تیمور پورحیدری در نشست با سفیر بلاروس و هیأت تجاری همراهش در منطقه آزاد انزلی، اظهار داشت: با توجه به اینکه گیلان قطب صنعت سلولزی و صنایع چوبی کشور محسوب می شود، بر همین اساس، اشتراکات صنعتی مناسب در بخش تولیدات سلولزی و صنعت چوب بین دو کشور می تواند، به هم افزایی و همکاری در این زمینه منجر گردد.

وی با بیان اینکه مصمم بودن تجار و بازرگانان جمهوری بلاروس در برقراری ارتباط مطلوب، موثر است افزود: این توجه و حسن نظر تیم تجاری بلاروس، باعث توسعه روابط در زمینه های مختلف محصولات صنعتی به ویژه غذایی و سلولزی خواهد شد. و قطعا تولیدات صنعتی گیلان، زمینه ساز برقراری ارتباط تجاری با بلاروس است.

دکتر پورحیدری به فعالیت بیش از ۲هزار کارخانه صنعتی توانمند با محصولات متنوع در استان اشاره کرد و گفت: واحد‌های صنعتی دانش بنیان و فناوری داریم که به دلیل ساخت ماشین آلات غذایی با کیفیتش به بیش از ۱۰۰ کشور دنیا صادرات دارند و وجود افزون بر ۶۵ برند ملی صاحب نام در گیلان فرصتی برای توسعه‌ی حجم مبادلات تجاری و روابط اقتصادی با بلاروس است.

در ادامه این نشست، دمیتری کالتسوف، سفیر جمهوری بلاروس در ایران نیز با ابزار خرسندی از این دیدار، از گسترش روابط تجاری و صنعتی با گیلان استقبال کرد و گفت: ماهم ظرفیتهای مطلوبی در حوزه‌های صنعتی به ویژه چوب و سلولزی داریم که میتوانیم نسبت به نیازهای دوکشور در این زمینه بیشتر بررسی و مذاکره کنیم.
کالتسوف با بیان اینکه خروج چوب خام از بلاروس ممنوع است افزود: البته برای مواد اولیه کارخانجات صنعت سلولزی گیلان می توانیم سالانه به میزان بیش‌از ۲ میلیون تن انواع چیپس چوب را به منظور تامین مواد اولیه شرکت های تولید کننده اوراق فشرده به گیلان صادر کنیم و در این راستا واردات مواد غذایی و میوه از ایران به بلاروس برای ما مهم است.

در ادامه این دیدار که در منطقه آزاد انزلی انجام شد دو طرف، پیرامون ظرفیتهای بندری و امکانات زیرساختی و لجستیکی برای توسعه مبادلات تجاری دو کشور با محوریت استان گیلان مذاکره کردند.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه اکسپو

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد …