چاپ مطلب چاپ مطلب

به مناسبت دهه تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی “حساب ۱۰۰ امام (ره)”؛ مهندس محمدعباسی مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان لاهیجان به همراه پرسنل و آقای ولایت ریاست بنیاد شهید شهرستان لاهیجان با پدر شهید علی کاظمی سلیمی دیدار نمودند.


همای خبر/شهید کاظمی در مورخ ۱۳۶۶/۱۰/۲۶ در عملیات بیت المقدس ۲ به فرماندهی سپاه پاسداران در منطقه ماووت سلیمانی عراق به شهادت رسیدند.
گفتنی است: عملیات‌ بیت‌ المقدس ۲ از ساعت ۱:۲۵ صبح مورخ ۲۵ دی‌ ماه‌ ۱۳۶۶ برای‌ آزاد سازی‌ ارتفاعات‌ غرب‌ شهر “ماووت‌ عراق‌” در منطقه‌ای‌ به‌ وسعت‌ ۱۳۰ کیلومترمربع‌ در سخت‌ترین‌ وضعیت‌ جوی‌ در میان‌ برف‌ و سرما آغاز شد و در مورخ دوم بهمن سال ۱۳۶۶ درمنطقه عمومی ارتفاعات قمیش و سلیمانیه در دمای گاها زیر ۲۰ درجه سانتیگراد پایان پذیرفت.
عراق در این عملیات گردان ۵ تیپ و خود را از دست داد و تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها و اسرای‌های دشمن بالغ بر ۵۴۰۰ نفر بود. غنایم این عملیات عبارت بود از ۱۵ دستگاه تانک و نفر بر زرهی، ۷۶ قبضه خمپاره اندازه و ۱۷ قبضه توپ ضدهوایی، ۷۵ دستگاه خودرو، تعداد بسیاری از دستگاه های مخابراتی، تعداد زیادی از انواع سلاح های سبک و مهم.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد   🔹وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی خانم …