چاپ مطلب چاپ مطلب

با حضور سرپرست شهرداری رشت و دو عضو از شورای اسلامی شهر انجام شد:  بازدید رسانه های مرتبط با مدیریت شهری از پروژه بهسازی لندفیل سراوان

با حضور سرپرست شهرداری رشت و دو عضو از شورای اسلامی شهر انجام شد:

 بازدید رسانه های مرتبط با مدیریت شهری از پروژه بهسازی لندفیل سراوان /

برای تثبیت دیواره سازی و تکمیل پروژه عمرانی لندفیل سراوان ۳۶۰ هزار متر مکعب زباله ریجکتی از کارخانه کودآلی مورد نیاز است و در صورت نبود این حجم ناچار به خرید مصالح هستیم که این امر مشمول زمان و صرف هزینه فراوان خواهد بود

به گزارش همای خبر – امروز پنج شنبه هفتم اردیبهشت، با هماهنگی روابط عمومی شهرداری رشت و حضور یوسف یزدانی ، کریمی کرنق و محسن سماکـچی رؤسای کمیسیونهای محیط زیست و خدمات شهری و عمران از شورای اسلامی و حضور معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت، اصحاب رسانه گیلان از پروژه عملیات بهسازی لندفیل سراوان بازدید کردند.
در این بازدید مطرح شد: زباله های انتقال یافته به منطقه سراوان که طی سه دهه گذشته به شکل غیراصولی در طبیعت رها شده بود، از آذرماه گذشته مورد ساماندهی، سم پاشی و خاکریزی قرارگرفته و عملیات لوله گذاری و هدایت شیرابه ها به حوضچه واقع در منطقه انجام گرفته است که از آنجا به تصفیه خانه هدایت خواهد شد.

یوسف یزدانی در این رابطه اظهار داشت: شهرداری وظیفه ذاتی خود در رابطه با جمع آوری زباله و سمپاشی و شن ریزی را به شکل روتین انجام میدهد و قرارداد با پیمانکار متخصص که پس از سه مرحله مناقصه انتخاب شد و از آذر ماه گذشته کار خود را آغاز کرد، برای بهسازی لندفیل سراوان و ساماندهی زباله های انباشته مربوط به سه دهه گذشته است.

سرپرست شهرداری رشت گفت: در آبان ماه ۱۴۰۱ شهرداری رشت با یک پیمانکار بومی جهت پروژه بهسازی لندفیل سراوان قراردادی یک ساله امضاء و از آذرماه گذشته عملیات اجرایی آن کلید خورد و هم اکنون پس از پنج ماه عملیات بدون وقفه و در هر شرایط جوی، شاهد پیشرفت ۳۵ درصدی و جلوتر از زمان بندی پیش بینی شده هستیم .

یزدانی گفت: به دلیل سرازیر شدن انبوه زباله در منطقه عملیات دیواره سازی در خط‌القعر منطقه نیز به ارتفاع هشت متر در حال اجراست و برای تثبیت در اجرا و جلوگیری از سرریزهای احتمالی آینده لازم است دیواره گذاری های چندگانه به صورت پلکانی در منطقه انجام گیرد و هر دیواره بعنوان حائلی جداگانه به تثبیت در پشته سازی و خاکریزی کمک کند.
در این بازدید مجموع اراضی درگیر پروژه بهسازی لندفیل ۲۲ هکتار اعلام و مطرح شد، برای تکمیل و پشته سازی و تکمیل دیواره گذاری در منطقه ۳۶۰ هزار متر مکعب زباله ریجکتی مورد نیاز است و در صورت نبود این حجم ناچار به خرید مصالح هستیم که این امر مشمول زمان و صرف هزینه فراوان خواهد بود.
وی زمان تکمیل این پروژه و زمان پایان قرارداد با شرکت پیمانکار را آبان ۱۴۰۲ اعلام کرد.

در این بازدید مطرح شد: تصمیم گیری در رابطه با ایجاد یک لندفیل اصولی در مکانی دیگر در شرح وظایف نهادهای بالادست و استانداری گیلان است.

ز انتهای پیام/ همای خبر

 

About نسرین عشقی

Check Also

نخستین جشنواره مجسمه های چوبی لاهیجان آغاز بکار کرد

نخستین جشنواره مجسمه های چوبی لاهیجان آغاز بکار کرد شهردار لاهیجان‌ از آغاز نخستین جشنواره …