چاپ مطلب چاپ مطلب

رنجرها؛ سفیران ایجاد آرامش و تعادل بر پهنـه های زیستی و طبیعتند

سی و یکم ژوئیه روز جهانی رنجرها؛؛

رنجرها؛ سفیران ایجاد آرامش و تعادل بر پهنـه های زیستی و طبیعتند

روز جهانی رنجرها در واقع  پیوند حفاظت از گنجینه های طبیعی و میراث فرهنگ و تمدن وزیست بهتر بشر است

به گزارش همای خبـر- دکتر عماد مطالبی مشاور کمیسیون بهداشت محیط زیست و خدمات شهری شورای کلانشهر رشت گفت : سی و یکم ژوئیه در سرتاسر جهان جشن گرفته می‌شود تا یادبود رنجرهایی که در حین انجام وظیفه کشته یا مجروح شده‌اند و برای بزرگداشت کاری که رنجرها برای حفاظت از گنجینه‌های طبیعی و میراث فرهنگی سیاره انجام می‌دهند، نوعی تقدیر ، تشکر و یادمانی بر این اندیشه و روش عمل نیک باشد.

مشاور کمیسیون توسعه پایدار گفت؛ بیایید با لحظه ای تفکر و مکث  در شجاعت و فداکاری که رنجرها متحمل میشوند، تامل کنیم که اینان چگونه با تلاشهای بی وقفه سبب ایجاد  آرامش ، تعادل و امنیت  درپهنه های زیستی و طبیعی جهان برقرار می سازند.

دکتر مطالبی مشاور کمیسیون توسعه پایدار شورای شهر رشت توضیح داد : باید از محیط بانان و جنگلبانان و تمامی حامیان محیط زیست و طبیعت سرزمینمان تشکر و تقدیر شود و تجلیل از این تکاوران و ایستادن در کنار آنها که شجاعانه نقش خود را در خط مقدم بر عهده می گیرند وتنوع زیستی و محیط طبیعی که قلب تپنده این سرزمین زیبا است را حفظ می کنند، کوچکترین گام در راستای قدردانی حقیقی از آنهاست.

مطالبی در پایان گفت:
چنیـن هدفی والا و متعالی بدون نیروی کار مبتنی بر آموزش مستمر و فعالیت های مناسب در برقراری حفظ شان و معیشت این عزیزان و بزرگواران قابل دستیابی نیست.
وی گفت: خط مقدم این هدف خطیر، محیط بانانی قرار گرفته اند که مناطق چهارگانه در محافظت از آنهاست و فرم پایدار زیستی را به جامعه هدیه می کنند؛
امیدواریم همگی ما حامیان وحافظان واقعی این میراث بزرگ بشر باشیم و ضمن استفاده پایدار از این منابع طبیعی امانتدارهای خوبی برای نسل آینده باشیم.

انتهای پیام/ همای خبـر

About نسرین عشقی

Check Also

نقش روابط عمومی در دوران پرشتاب امروز، بیش از هر زمان دیگری خودنمایی می‌کند

نقش روابط عمومی در دوران پرشتاب امروز، بیش از هر زمان دیگری خودنمایی می‌کند دکتر …