چاپ مطلب چاپ مطلب

در بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار گیلان از چوکا تاکید شد

در بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار گیلان از چوکا تاکید شد؛

صنایع چوب و کاغذ ایران را به وضعیت شکوفایی گذشته آن برمی گردانیم

استاندار گیلان با ابراز امیدواری اینکه کارخانه چوکا را به وضعیت شکوفایی گذشته آن باید برگرداند، گفت: لازمه تحقق این امر خروج از زیاندهی و رسیدن به سود دهی است.

به گزارش همای خبر اسدالله عباسی در جریان بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از صنایع چوب و کاغذ ایران(چوکا) و جلسه بررسی مشکلات و مسائل مربوط به آن، اضافه کرد: استانداری نیز در پرداخت تسهیلات از محل رفع موانع تولید کمک های لازم را به این مجموعه خواهدکرد.

وی این کارخانه را ویژندی برای استان و کشور دانست و افزود: باید ارزیابی دقیقی از نحوه دستیابی به سوددهی این کارخانه انجام شود و حاضریم تا رسیدن به وضعیت ثابت و مطلوب از این مجموعه حمایت کنیم.

وی تاکید کرد: این‌ کارخانه باید با انجام اقدامات لازم به روزهای اوج خود برگردد.

مهندس سید نادر صفوی میرمحله فرماندار رضوانشهر گفت: شرکت صنایع چوب و کاغذ چوکا ، همواره موجب تحولات اقتصادی و شکوفایی منطقه را در پی داشته و ارتباط مستقیم با معیشت مردم دارد، که نیاز به حمایت همه جانبه مسئولان در سطح استانی و ملی از این مجموعه عظیم اقتصادی و تولیدی می باشد.

نماینده مردم شریف شهرستان های تالش رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید با اشاره به شعار سال مورد تاکید مقام معظم رهبری، خواستار توجه ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجتمع عظیم صنایع چوب و کاغذ ایران چوکا به منظور رونق تولید و ایجاد اشتغال شدند.

دکتر حسن محمد یاری با تاکید بر تخصیص سرمایه در گردش به شرکت چوکا، گفت: در کوتاه مدت تخصیص سرمایه در گردش نیاز اولیه شرکت چوکا است و ظرفیت های لازم جهت ارتقای تولید و ایجاد اشتغال در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری وجود دارد.

وی با بیان اینکه تولید مستمر در چوکا می تواند سود دهی بالا و در رونق اقتصادی منطقه نقش موثر باشد، گفت: با برنامه ریزی درست و استفاده از زمین های منابع طبیعی با اجرای طرح کشت، به منظور تهیه مواد اولیه چوب برای این شرکت می توانیم به این مهم دست پیداکنیم که نیاز است منابع طبیعی همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند.

دکتر محمد یاری همچنین خواستار طرح مولدسازی املاک و مستغلات به منظور سودهی و ارتقای این کارخانه بزرگ تولیدی شدند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز طی این بازدید و نشست با بیان اینکه منابع طبیعی بخشی از زمین ها را برای تولید چوب در اختیار کارخانه چوکا قرار دهد، گفت: این کارخانه با انعقاد قرار داد با کشاورز، اجرای طرح کشت قراردادی را در دستور کار قرار داده و چوب تولیدی کشاورزان را برای استفاده در کارخانه خریداری کند.

سید صولت مرتضوی با اعلام نارضایتی از وضعیت این کارخانه گفت: خوشایند نیست سرمایه‌های کشور در این وضعیت نامناسب بوده و مجموعه عظیمی مانند چوکا باشد و ما وارد کننده کاغذ باشیم این شرایط با هیچ‌منطق اقتصادی سازگار نیست.

وی یادآور شد: با تلاش همکاران اقدامات خوبی برای ادامه فعالیت این کارخانه انجام شده که تاکنون توانسته به فعالیت خود ادامه دهد اما باید با تدوین و اجرای برنامه‌های۲ ساله و پنج ساله این کارخانه را به نقطه مطلوب برسانیم.

وی خواستار تشکیل کارگروهی برای پیگیری و حفاظت از اموال چوکا شد و افزود: این کارخانه باید سوددهی بالایی داشته باشد و ملزم می شویم که هرآنچه در طرح مولدسازی به فروش برسد برای ارتقای کارخانه در این شهرستان هزینه شود و درآمد آن برای بازنشستگان صرف شود.

مرتضوی از منابع طبیعی خواست بخشی از زمین‌هایی که در اختیار دارد را برای تولید چوب به این کارخانه اختصاص دهد و افزود: چوب های ساقط شده، شاخ و برگ‌های جمع‌آوری شده باید به این کارخانه اختصاص یابد.

وی گفت: کارخانه چوکا کشت قراردادی را مد نظر قرار دهد و با انعقاد قرارداد با کشاورز چوب تولیدی آنها را خریداری کند.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های خدمات رسان در یک بازه زمانی ۶ ماهه به این مجموعه کمک‌های لازم را داشته باشند تا بعد از ۶ ماه کل بدهی خود را تسویه کنند.

About مدیر خبر1

Check Also

بمناسبت فرا رسیدن روز آتش نشانی و خدمات مراسم تجلیل از پرسنل آتش نشانی شهرداری کومله

بمناسبت فرا رسیدن روز آتش نشانی و خدمات مراسم تجلیل از پرسنل آتش نشانی شهرداری …