چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس شورای شهر چاف و چمخاله :  فرش قرمز برای سرمایه گذاران در چاف و چخاله قطب گردشگری شرق گیلان و تنها بندر توریستی ودریایی گردشگری درشمال ایران

رئیس شورای شهر چاف و چمخاله :

 فرش قرمز برای سرمایه گذاران در چاف و چمخاله قطب گردشگری شرق گیلان و تنها بندر توریستی ودریایی گردشگری درشمال ایران

برای رفع بروکراسی اداری در چاف و چمخاله نیازمند نگاه ویژه مسئولان کشوری و استانی هستیم

مهران مهراب پور، رئیس شورای شهر چاف و چمخاله گفت: چاف و چمخاله یک قطب مهم گردشگری در شرق گیلان با زیرساختهای مناسب آماده سرمایه گذاریهای گوناگون در حوزه های توریستی و تجاری است.

اختصاصی همای خبـر- ‌مهراب پور با ذکر اینکه تنها بندر ویژه گردشگری شمال کشور در چاف و چمخاله دهه فجر امسال به بهره برداری میرسد گفت: کاربری اصلی بندرهای نوشهر و انزلی تجاری است و چاف و چمخاله اولویت اولیه کاربری خود را به جذابیتهای گردشگری اختصاص داده است .

رئیس شورای شهر چاف و چمخاله در بحث اقدامات عمرانی در حال اجرا در منطقه گفت: ساخت میدان بزرگ ساعت در منطقه تپه در شهر چاف چمخاله که در دهه فجر به بهره برداری میرسد، پروژه لایروبی و احیاسازی رودخانه به طول پنج کیلومتر، احداث بلوار چمخاله به سمت گالش‌کلام، تعریض معبر چاف به سمت تازه آباد ، احداث پیاده راه جاده سلامت و ایجاد تنها بندر مختص توریسم و گردشگری شمال کشور از مهمترین پروژه های دردست اقدام میباشد و چالش بزرگ ما در حال حاضر، توافق با منابع طبیعی استان در موضوع پیاده راه جاده تندرستی ۴۵متری در نوار ۱۷کیلومترساحلی میباشد

وی در بیان دیگر معضلات موجود گفت: در طرح هادی چاف و چمخاله از سال ۹۸ به بعد کارشناسی انجام نشده و ناگزیر به گرفتن مشاور شدیم که بصورت موضوعی و موضعی نقشه برداریها را انجام داده و به کارگروه رفع مغایرت های استانداری ارسال شود.

مهراب پور گفت: معضل بزرگ دبگر در این خطه مربوط به ساخت و سازهاست. وی توضیح داد: اراضی متعددی در این منطقه قابل ساخت و ساز نیست و این معضل هم اکنون توسط اداره راه و شهرسازی و دادگستری و منابع طبیعی به مرور در حال رفع تداخل است.

این مسئول شهری گفت: چاف و چمخاله یک مقصد گردشگری از تمامی استانهای کشور است اما متاسفانه تاکنون آنطور که لازم است از سوی دولت حمایت نشده است.

وی گفت: افتتاح بندر چمخاله با اعتباری ۴۰۰ میلیاردی در دهه فجر امسال به بهره برداری میرسد،
رئیس شورای شهر چاف و چمخاله خواستار حمایت دولت و ایجاد بسترهای سرمایه گذاری در منطقه شد و گفت: میخواهیم با حمایت دولت شرایطی شود، تا سرمایه گذاران با آرامش کامل وارد فضای سرمایه گذاری در منطقه شوند.

مهراب پور بودجه مدیریت شهری سال جاری چاف و چمخاله را ۴۵ میلیارد تومان اعلام کرد که نسبت به سال گذشته رشد بیش از صد درصد را نشان میدهد.

انتهای پیام / همای خبـر

About نسرین عشقی

Check Also

۵۰ گونه جانوری ایران در خطر انقراض

۵۰ گونه جانوری ایران در خطر انقراض کارشناس دفتر مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط …