چاپ مطلب چاپ مطلب

جشنواره شکرانه برداشت انار در روستای انبوه رودبار برگزار شد

جشنواره شکرانه برداشت انار در روستای انبوه رودبار برگزار شد

جشن شکرانه برداشت انار در ۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی روستای تاریخی انبوه از توابع بخش عمارلو شهرستان رودبار با حضور استاندار گیلان و باهمت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رودبار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و مردم برگزار شد.

 

به‌گزارش همای خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گیلان، مراسم آئین سنتی شکرانه برداشت انارروز جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ در باغات انبوه رودبار برگزار شد.

 

این همایش که با محوریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان در روستای تاریخی و گردشگری انبوه رودبار برگزار شد، استاندار گیلان و جمعی از مدیران کل و روسای ادارات حضور داشتند.

 

روستای انبوه در بخش عمارلوی رودبار واقع است و دارای بافت تاریخی کم نظیر بوده و باغات انار، گردو، فندق و دشت گندم زاری این روستا زبانزد خاص و عام است.

 

گفتنی است، در سطح ۹۵ هکتار از اراضی شهرستان رودبار انار باکیفیت تولید می‌شود،که در این میان از سطح ۱۰۰ هکتار اراضی کشاورزی روستای انبوه در ۴۵ هکتار آن انار و در سایر اراضی گردو، فندق و زیتون تولید می‌شود.

 

وجود پل تاریخی انبوه، بافت تاریخی روستا و حفظ سنت های اصیل از سوی روستاییان منطقه موجب جذب گردشگر در روستای متمدن انبوه رودبار شده است.

 

جشن شکرانه برداشت انار هر ساله در آخرین جمعه مهرماه با حضور مسئولان و مردم در این روستای انبوه شهرستان رودبار برگزار می شود/انتهای خبر

About مدیر خبر1

Check Also

فرماندار لنگرود خبر داد: “برنامه‌های توسعه‌ای و حل مشکلات بخش اطاقور در دستور کار قرار دارد” “بررسی ظرفیت‌های توسعه، پروژه‌های عمرانی و چالش‌های آب و بهداشت در نشست میز خدمت با مردم اطاقور

فرماندار لنگرود خبر داد: “برنامه‌های توسعه‌ای و حل مشکلات بخش اطاقور در دستور کار قرار …