چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت در نشست رسانه ای و رونمایی پوستر ویژه هفته رشت عنوان کرد:  رشت در یک کلمه خلاصه نمیشود؛ اینجا گنجینه ای است از فرهنگ، آداب و رسوم و خلاقیت در جغرافیایی خاص

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت در نشست رسانه ای و رونمایی پوستر ویژه هفته رشت عنوان کرد:

 رشت در یک کلمه خلاصه نمیشود؛ اینجا گنجینه ای است از فرهنگ، آداب و رسوم و خلاقیت در جغرافیایی خاص

تاج شهرستانی در نشست خبری رونمایی از پوستر ویژه هفته رشت که در سالن جلسات شهرداری رشت برگزار شد ضمن تبریک ایام روز رشت گفت:
رشت در یک کلمه خلاصه نمیشود بلکه گنجینه ای است از فرهنگ، آداب و رسوم و نبوغ و خلاقیت در جغرافیایی خاص که لازم است این معنا به گوش جهانیان برسد.

همای خبر – تاج شهرستانی در این نشست خبری اظهار داشت: سوم دی ماه زادروز شاعر عزیز گیلانی متولد فومن و شهروند رشت ” میراحمد فخری نژاد معروف به شیون فومنی ” بود که یاد و نام این چهره فرهنگی ارزشمند را از همین تریبون گرامی میداریم.

وی همچنین به درگذشت فریدون پوررضا استاد موسیقی و آهنگساز گیلانی اشاره داشت به خانواده و دوستداران وی تسلیت گفت.

تاج شهرستانی در ادامه گفت :
رشت از دیرباز به عنوان شهر اولین ها دارای شهرت جهانی بوده و جایگاه رشت به عنوان اولین شهر خوراک شناسی کشور در یونسکو برای ما بسیار حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: امسال نیز همزمان با هفته رشت و بزرگداشت ۱۲ دی ماه با عنوان روز رشت مراسم متعددی با همت سازمانهای تابعه مرتبط با این رویداد در شهرداری رشت تدارک دیده شده و در آغاز هفته رشت میزبان برگزاری بزرگترین رویداد خوراک ایران در رشت خواهیم بود.
وی ضمن تقدیر از حضور ریاست شورای اسلامی و هماهنگی و همراهی شهردار رشت گفت: این رویداد توسط شورای اسلامی و شهرداری رشت و با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان برگزار میگردد.

تاج شهرستانی در ادامه گفت: در این رویداد بزرگ تلاش شده تا با حضور میهمانان و مقاماتی از داخل و خارج از کشور و همچنین حضور جامعه رستوران داران استان گیلان و هنرمندان برجسته و مشارکت نهادها و سازمانهای ذیربط هر چه باشکوه تر برگزار گردد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت گفت: هدف از برگزاری این رویداد بهره مندی از تعاملات فی مابین شهرداری رشت با رایزن های فرهنگی و شهرداری های شهرهایی از کشورهای دوست و همسایه و همچنین بهره مندی از ظرفیت های مثبت رسانه های مطرح داخلی و خارجی در راستای توسعه صنعت گردشگری، اقتصاد گردشگری و جذب گردشگر بر پایه ظرفیت های غنی شهر رشت است و امیدواریم بتوانیم گامهای مؤثری در این راستا برداریم.

وی در پایان از تلاشهای محمدرضا فروتن دبیر برگزاری رویداد ، مسئول رستوندارهای اداره کل میراث فرهنگی، روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گیلان و رییس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت و همچنین اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت تقدیر نمود.

انتهای پیام

About نسرین عشقی

Check Also

نقش روابط عمومی در دوران پرشتاب امروز، بیش از هر زمان دیگری خودنمایی می‌کند

نقش روابط عمومی در دوران پرشتاب امروز، بیش از هر زمان دیگری خودنمایی می‌کند دکتر …