چاپ مطلب چاپ مطلب

در پی هشدارهای هواشناسی  جلسه ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان رضوانشهر برگزار شد

در پی هشدارهای هواشناسی

جلسه ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان رضوانشهر برگزار شد

 

به گزارش همای خبر، به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان رضوانشهر سه شنبه سوم بهمن ماه ، باتوجه به هشدارهای هواشناسی ،دوازدهمین جلسه ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان رضوانشهر به ریاست مهندس سید نادر صفوی فرماندار و با حضور معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی،بخشداران و دیگر مسئولین در سالن شهید سلیمانی فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

 

فرماندار شهرستان رضوانشهر در این جلسه ضمن تبریک مناسبات پیش رو( ولادت امام علی (ع) و ایام الله مبارک دهه فجر) اظهار داشت: ستاد مدیریت بحران شهرستان به منظور مقابله با هر گونه حوادث و خطرات احتمالی تا اطلاع ثانوی در آماده باش کامل هستند.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان همچنین با تاکید بر هماهنگی و همکاری دستگاههای خدمات رسان اظهار داشت:اگر همکاری و هماهنگی در کارها نباشد حتی در صورت برخورداری از همه امکانات و تجهیزات مورد نیاز باز هم دچار مشکل خواهیم شد.

 

مهندس صفوی تصریح کرد: قبل از هر حادثه ای و حتی در زمان وقوع بحران تک تک مدیران موظف به همکاری تمام وقت هستند و باید امکانات و تجهیزات مجموعه خود  را در اختیار ستاد بحران شهرستان قرار دهند.

 

صفوی افزود حدود ۱۴ نقطه در دو بخش مرکزی و پره سر شناسایی که مقرر گردید نیروهای جمعیت هلال احمر شهرستان جهت خدمات رسانی به شهروندان و روستاییان عزیز در این نقاط مستقر و حدود ۱۰ دستگاه از ماشین آلات با تعداد۲۰ نفر نیروی انسانی تا پایان شرایط پای کار و درحال آماده باش قرار گیرند.

 

ایشان بیان داشتند: در مواقع بحرانی، بخشداران با هماهنگی دهیاران ضمن اطلاع رسانی به ساکنین روستاها با استفاده از همه ظرفیت های مردمی و ماشین آلات آمادگی لازم را جهت مدیریت بحران داشته باشند.لازم به ذکر است برابر بررسی های انجام شده در دو بخش مرکزی و پره سر، بخشداران با همکاری دهیاران از ظهر امروز نسبت به تهیه تعدادی تراکتور جهت تردد در مسیرها و جلوگیری از مسدود شدن جاده های روستایی اقدام نمایند.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان همچنین در حوزه سوخت، شرکت ملی پخش فراورده های نفتی را مکلف به برنامه ریزی مدون و دقیق در بحث پخت نانوایی های دوگانه سوز نمود تا در شرایط بحرانی مشکلی دراینخصوص ایجاد نشود.

 

فرماندار رضوانشهر گفت: دستگاهای خدمات رسان در شرایط عادی نقاط ضعف، امکانات، تجهزات، ذخیره سوخت و سایر اقدامات اولیه خود را در طول سال کنترل و بررسی نمایند تا از آمادگی کامل در شرایط بحران برخوردار باشند.

 

مهندس صفوی افزود: اعضای ستاد بحران شهرستان موظف هستند در صورت وارد شدن خسارت های احتمالی چه در حوزه شهری و چه روستایی گزارش جمع بندی خود را در اسرع وقت به دبیرخانه ستاد بحران اعلام نمایند.

 

وی تاکید نمود: نیاز است نسبت به لایروبی رودخانه ها و ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه ها نگاه عمیق‌تر و موشکافانه‌تری توسط دستگاه‌های مربوطه صورت بگیرد.

 

ایشان همچنان به ضرورت تامین کالاهای اساسی در شهرستان در صورت بروز حوادث تاکید و از ادارات متولی امر خواست با برنامه ریزی و رصد و نظارت دقیق شرایط لازم را درخصوص ایجاد بازاری آرام،امن و بدور از بحران فراهم نمایند.

 

وی افزود: از نزولات آسمانی می بایست به عنوان رحمت الهی در راستای بهره گیری از فواید آن در بخش کشاورزی، محیط زیست و توسعه جامعه استفاده شود لذا لازم است جهت استفاده مطلوب از این نعمت الهی و به منظور پیشگیری از آسیب رساندن به محصولات کشاورزی، اطلاع‌رسانی‌ها به کشاورزان و باغداران به موقع صورت گیرد.

 

ایشان در خاتمه ، با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی انرژی و اطلاع رسانی مطلوب دستگاه ها از مردم خواست به توصیه‌های ادارات گاز و شرکت برق در مدیریت مصرف توجه کنند تا زمستان امسال را با کمترین قطعی و مشکل سپری کنیم

About مدیر خبر1

Check Also

۳۴ هزار کشاورز در گیلان محصولات خود را بیمه کردند

۳۴ هزار کشاورز در گیلان محصولات خود را بیمه کردند رییس سازمان جهاد کشاورزی استان …