چاپ مطلب چاپ مطلب

امام جمعه لاهیجان: ۹ دی طومار فتنه‌گران را درهم پیچید

امام جمعه لاهیجان گفت: حماسه ۹ دی طومار فتنه‌گران را درهم پیچید و خواص مردود شدند و کفر جهانی شکست خورد.

 

به گزارش همای گیلان به نقل ازخبرگزاری فارس از لاهیجان، حجت‌الاسلام محمدتقی صرفی‌پور امروز در نماز جمعه این شهر با تسلیت ایام رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) اظهار کرد: با رحلت حضرت رسول چند مصیبت پیش آمد.

وی ادامه داد: با رحلت پیامبر ابتدا وحی قطع شد، جامعه از وجود پیامبر محروم شد، منافقان حق علی (ع) را غصب کردند و مسیر اسلام را تغییر دادند و مسلمانان دچار تفرقه شدند.

خطیب جمعه لاهیجان با ذکر حدیثی از حضرت امام صادق (ع) در توصیف پیامبر تصریح کرد: امام صادق فرمود رسول خدا (ص‌) از همه‌ حکیم‌تر، داناتر، بردبارتر، شجاع‌تر و عادل‌تر و سخاوتمندترین‌ مردم‌ بود.

وی ادامه داد: پیامبر بر زمین‌ می‌نشست‌ و بر زمین‌ غذا می‌خورد و بر زمین‌می‌خوابید و نعلین‌ و لباس‌ خود را پینه‌ و وصله‌ می‌کرد و در حضور مردم ‌تکیه‌ نمی‌کرد و اهل‌ و عیال‌ خود را خدمت‌ می‌کرد.

صرفی‌پور با برشمردن امتیازات‌ خاص‌ پیامبر (ص) گفت: حرام‌ بودن‌ همسرانش‌ بر دیگران‌، ثواب‌ و عقاب‌ همسرانش‌ مضاعف‌ و او خاتم‌ انبیا است.

وی با اشاره به اینکه در قیامت‌ امت‌ پیامبر از دیگر امم‌ بیشتر هستند، افزود: یکی از دلایل ازدواج پیامبر این بود که وقتی حضرت با خانمی ازدواج می‌کردند قبیله آن خانم حامی اسلام می‌شدند و اینکه مهر و شفقت و دلسوزی و رحمت آن حضرت نسبت به زنان بیوه و بی‌یاور بود.

وی در ادامه با قدردانی از تجمع عظیم عزاداران حسینی در روز اربعین، افزود: شنبه هفتم دی سالروز تشکیل نهضت سواد‌آموزی است.

امام جمعه لاهیجان اضافه کرد: با تلاش‌های نهضت سوادآموزی در کشور، بیش از ۸۰ درصد مردم ما باسواد هستند و میلیون‌ها نفر دانشگاهی و فارغ‌التحصیل دانشگاه داریم که بسیاری از اینها جزو خانواده‌های محروم هستند.

وی با اشاره به حماسه ۹ دی سال ۸۸ گفت: ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است و در فتنه ۸۸ تمام کفر در مقابل تمام ایمان قرار گرفت و شکست خورد.

صرفی‌پور تصریح کرد: دشمن در فتنه ۸۸ با تمام توان خود و سران غرب از آنها حمایت کردند و سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای عربی و همسایگان ما کمک کردند اما کفر جهانی شکست خورد.

وی ۹ دی را به صحنه آمدن مردم ایران دانست و یادآور شد: ۹ دی ملت ایران ولایت‌مداری و حمایت از نظام را به رخ دشمنان کشاندند.

امام جمعه لاهیجان افزود: دشمن می‌خواست پیوند بین ولایت و امت را از بین ببرد اما شکست خورد و در فتنه ۸۸ ملت ایران برنده شد اما عناصری از خواص مردود شدند و آنهایی که پارچه سبز بستند و حامی فتنه‌گران بودند باید توبه کنند.

وی شناخت انقلاب اسلامی را مورد تأکید جوانان قرار داد و خاطرنشان کرد: این انقلاب با کودتاها و انقلاب‌های دیگر در کشورهای جهان تفاوت اساسی دارد و انقلاب ما از طرف پیامبر (ص) وعده داده شده بود.

صرفی‌پور از برگزاری مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی در مسجد جامع لاهیجان خبر داد.

وی به روز وقف اشاره کرد و متذکر شد: وقف راهی است که بی‌نهایت را به بی‌نهایت وصل می‌کند و کار و عمر انسان را ضایع نمی‌‌کند و بابت صرف عمر که ارزش بی‌نهایت دارد سود ابدی می‌دهد.

About

Check Also

هشدار به عرضه کنندگان آیفون قاچاق

هشدار به عرضه کنندگان آیفون قاچاق سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز: 🔹ممنوعیت …