چاپ مطلب چاپ مطلب

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان خبر داد:  برگزاری جشنواره بین المللی ” امامت و مهدویت ” به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان خبر داد:

برگزاری جشنواره بین المللی ” امامت و مهدویت ” به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

به گزارش همای هبر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، جشنواره بین المللی ” امامت و مهدویت ” به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به میزبانی این واحد دانشگاهی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین قاسم قاسمی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان و واحد رشت ضمن تبریک فرارسیدن ایام ماه مبارک رجب ، گفت: ماه رجب، ماهی است که رحمت بی کران الهی بیش از پیش بر بندگان نازل شده است . ماه پر برکت رجب که از میلاد حضرت علی (ع) در ۱۳ رجب این ماه شروع می شود و تا ۱۵ شعبان که میلاد مبارک حضرت مهدی (عج) است فرصتی مغتنم برای تبیین اندیشه مترقی و جهان شمول است و اهمیت ماه رجب به اندازه‌ای است که خداوند شب آرزو‌ها را در این ماه قرار داده است.

وی با اشاره به بحث امامت و مهدویت تصریح کرد: ایام ماه رجب و شعبان پر است از رویداد موالید حضرات معصومین صلوات الله علیهم اجمعین که نگاه ما این است که بتوانیم کار فاخری را انجام بدهیم و بتوانیم منزلت و جایگاه امامت و مهدویت را در بین جامعه دانشگاهی خصوصاً نخبگان ترویج کنیم .

دکتر قاسمی همچنین افزود: معصومین الگوی عینی و عملی در زندگی فردی، اجتماعی ، سیاسی و خانوادگی ما هستند تا ما بتوانیم الگوهای برتری را در جامعه پست مدرن امروز به جامعه دانشگاهیان اعلام کنیم و در این میان انجام این ماموریت بزرگ بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی رشت قرار گرفت .

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، خاطر نشان کرد: اعتقاد به مهدویت یکی از اصول مترقی دنیای تشییع است که وجه تمایز ما و سایر ادیان در اعتقاد به ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف که از نوادگان پیامبر اکرم (ص) هست که البته ادیان دیگر هم به بحث منجی اعتقاد دارند و اعتقاد به منجی یکی از باورهای قطعی ما شیعیان هست.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان برای دومین سال متوالی میزبان جشنواره ” امامت و مهدویت ” با ماموریت انتخاب کتاب سال می باشد. در واقع ویژگی ها و تفاوت جشنواره امسال در مقایسه با سال گذشته جشنواره امسال با نگاه بین المللی در دانشگاه آزاد اسلامی استانن گیلان و با مرکزیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با مشارکت کشورهای اسلامی منطقه از جمله عراق، سوریه ، مصر و اشخاص و محققان و شخصیت های برجسته جهان اسلام در این جشنواره حضور خواهند داشت.

قاسمی همچنین افزود: در این جشنواره آثار مکتوب و علمی استادان بنام جهان اسلام در این جشنواره شرکت کردند که تا این زمان حدود ۷۰ اثر فاخر به دبیرخانه این جشنواره رسیده است که این کتب و پایان نامه ها و مقالات علمی و پژوهشی پس از جمع آوری بصورت کتاب ارائه خواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این جشنواره بین المللی که اختتامیه آن انشاالله در ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد تعدادی از شخصیت های مطرح کشور سخنرانی خواهند کرد و به اثرات برتر جوایز بسیار ارزنده ای تعلق خواهد گرفت.

وی در جواب سوال که آیا دانشجویان نیز در این جشنواره مشارکت خواهند داشت، ادامه داد: به نظر بنده، حضور دانشجویان در این جشنواره بسیار حائز اهمیت خواهد بود و انشالله بتوانیم خروجی مطلوبی را از این جشنواره بگیریم چرا که این جشنواره به صورت چند زبانه برگزار خواهد شد یعنی به زبانهای عربی ، انگلیسی ، فارسی و به روسی که آثاری هم از این مضامین و جهات نیز به دبیرخانه رسیده است و ابتکار عمل امسال جشنواره به تجلیل از خادمان و پیشکسوتان و سخنرانان که صاحب تالیف در این حوزه است و تلاش داریم از خادمان اهل بیت در عرصه امامت و مهدویت در این جشنواره بهره مند شویم

About مدیر خبر1

Check Also

مرد مغازه دار کارگر خود را با چاقو کشت/ متهم به قتل می گوید مقتول مدتی پیش به خواهر او تجاوز کرده

مرد مغازه دار کارگر خود را با چاقو کشت/ متهم به قتل می گوید مقتول …