چاپ مطلب چاپ مطلب

کارشناس برنامه ریزی و امایش شهری، در رشت عنوان کرد:  سیما و منظر شهری باید حس تعلق پذیری را به شهروندان القاء کند

کارشناس برنامه ریزی و امایش شهری، در رشت عنوان کرد:

سیما و منظر شهری باید حس تعلق پذیری را به شهروندان القاء کند

سیما و منظر شهری باید حس تعلق‌پذیری را به شهروندان هدیه کند

کارشناس برنامه‌ریزی و آمایش شهری با ذکر اینکه باید به‌دنبال ایجاد هویت شهری و سر و سامان دادن به سیمای شهر در مسیر توسعه پایدار شهری باشیم، گفت: توجه به زیست‌بوم شهر موجب می‌شود، محیط و سیمای شهری پویا، ارتباط‌پذیر، خلاق و نوآور باشد و حس تعلق‌ ، تازگی و نشاط اجتماعی به شهروندان هدیه کند.

همای گیلان – نقل از ایمنا ، دکتر عماد مطالبی  اظهار کرد: در ارائه نظم بصری و ایجاد محیطی دلپذیر برای سیما و منظر شهری به‌کارگیری از تکنیک‌های طراحی فضای سبز شهری به‌ویژه لزوم توجه به نظام کاشت و نظام آوا در کوریدورهای بصری شهری می‌تواند، نظم منسجم و انضباط سیمایی و جلوه‌ای از زیست شهری را به ارمغان آورد.

وی افزود: ما باید از الگوهای طراحی محیطی و مدل‌هایی مبتنی بر تعلق‌پذیری مانند مدل CAM استفاده کنیم تا بتوانیم محیطی همراه با حس تعلق‌پذیری و ارتباط، خلاقیت و تازگی را فراهم کنیم تا آرامش جلوه و سیمای شهری برقرار شود.

کارشناس برنامه‌ریزی و آمایش شهری با بیان اینکه استفاده از فضاهای کنج در پهنه‌های شهری و فضاهای رهاشده با رویکرد طراحی محیطی و تکنیک CPTED سبب می‌شود، نشاط و سرزندگی در پولیگون‌های شهر و کلان‌شهرهای ما جاری شود، تصریح کرد: ما باید در بهره‌گیری از محیط در راستای تناسبات، فرم، اندازه، هماهنگی، قطعات به گونه‌ای عمل کنیم تا تعادل و پایداری کالبد شهری با تاکید بر مکان‌ها و فضاهای تعاملی مصنوع با بیوفیلیک شهری همراه باشد.

مطالبی با بیان اینکه جلوه‌ها و زیست بوم شهری در مسیر پایداری شهر و ارائه نظم بصری سبب می‌شود، سیما و منظر شهری از آشفتگی و درهم تنیدگی به دور باشد تا آرامش شهروندی فراهم شود، خاطرنشان کرد: ما باید به‌دنبال ایجاد هویت شهری و سر و سامان دادن به سیمای شهر در مسیر توسعه پایدار شهری باشیم و از درختان مثمر در بلوارها و فضاهای سبز شهری با رعایت نظام کاشت و نظام آوا با در نظر گرفتن مسیر باد غالب، بهره ببریم.

وی با تاکید بر توجه به زیست‌بوم شهر گفت: محیط، سیما و منظر شهری پویا و دلپذیر باید ارتباط‌پذیر، تعلق‌پذیر، خلاق و نوآور باشد تا تازگی و نشاط شهری را به شهروندان هدیه کند.

About نسرین عشقی

Check Also

نقش روابط عمومی در دوران پرشتاب امروز، بیش از هر زمان دیگری خودنمایی می‌کند

نقش روابط عمومی در دوران پرشتاب امروز، بیش از هر زمان دیگری خودنمایی می‌کند دکتر …