چاپ مطلب چاپ مطلب

دکتر شفیعی: برای فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا باید از آموزش و پرورش شروع کنیم.

دکتر شفیعی:

برای فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا باید از آموزش و پرورش شروع کنیم

کشورهای استکباری و رژیم صهیونیستی متوجه شدند که نباید با دم شیر بازی کنند

همای خبر – نقل از روابط عمومی شورای رشت، سید شمس شفیعی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر رشت در مراسم تجلیل از پاکیاران شهر رشت ضمن اشاره به پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی به قدرت پهپادی ایران پرداخت و گفت: ایران جزو ۵ قدرت پهپادی برتر دنیاست و این عظمت به انسان حس غرور می دهد.
وی افزود: در بخش تولید موشک های قاره پیما و بالستیک نیز ایران جزو ۱۰ کشور قدرتمند دنیاست و کشورهای استکباری و رژیم صهیونیستی متوجه شدند که نباید با دم شیر بازی کنند.
سید شمس شفیعی در ادامه تصریح کرد: با حضور نیروهای نظامی و انتظامی در ساحل امن قرار گرفته ایم و این بستر برای ما فراهم می شود که امروز بتوانیم در دیدار با کودکان سرزمینمان بحث آموزش تفکیک زباله از مبدا را پیگیری کنیم.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا همچنین بیان داشت: در شهر رشت ۶۰۰ میلیارد تومان در بحث مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا و انتقال آن به مقصد هزینه می کنیم و اگر این آموزش صورت بگیرد ۴۰ درصد صرفه جویی در هزینه ها خواهیم داشت.
وی با اشاره به تجربیات موفقی نظیر همیار پلیس، افزود: مشابه این کار در آلمان نیز از آموزش و پرورش و کودکان آغاز شد و برای فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا باید از آموزش و پرورش شروع کنیم تا موفق شویم. امروز حدود ۲۰ هزار دانش آموز از این آموزش بهره مند شده اند و در آینده نیز برنامه هایی داریم.
سید شمس شفیعی در پایان عنوان کرد: کودکان قهرمانان مبارزه با آلودگی محیط زیست هستند و با کمک شما می توانیم به این اهداف دست یابیم.

About نسرین عشقی

Check Also

با اتهام تضییع اموال دولتی تائید حکم قضایی یکی از نمایندگان گیلان در مجلس؛ کار به رد اعتبارنامه می رسد؟

با اتهام تضییع اموال دولتی تائید حکم قضایی یکی از نمایندگان گیلان در مجلس؛ کار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *