چاپ مطلب چاپ مطلب

از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در زمینه توسعه و ابادانی روستاهای حوزه بخش مرکزی آستانه هزینه شده است

همای گیلان:’  فرامرز مصطفوی بخشدار مرکزی آستانه اشرفیه گفت: این میزان هزینه با توجه به اعتبارات استانی و درآمدهای عمومی دهیاران این بخش انجام گرفته است.
download (1)
وی بیان کرد: اصلاح و روشنایی معابر، دفع آبهای سطحی، لایروبی انهار، احداث سرویس های بهداشتی، نصب تابلوهای معابر و راهنمایی و رانندگی، بازسازی زمین های ورزشی، جدول گذاری معابر، آسفالت و لکه گیری خیابان ها و کوچه ها، مرمت و ساخت دیواره های انهار از جمله اقداماتی بوده که در این مدت از سوی دهیاران بخش مرکزی آستانه اشرفیه انجام شده است.وی ادامه داد: همچنین احداث پل، بوستان روستایی، بهسازی معابر و شن ریزی، آبرسانی، مدیریت پسماند زباله و … نیز از دیگر طرح هایی است که توسط دهیاران در روستاهای بخش مرکزی آستانه اشرفیه به اجرا رسیده است.
بخشدار مرکزی آستانه ، عمران و آبادانی مناطق روستایی را یکی از اهداف مهم دولت عنوان کرد و افزود: به این منظور اجرای طرح های مختلف عمرانی در سطح روستاهای این بخش همواره یکی از اولویت های مهم دهیاران به شمار می رود.
مصطفوی در ادامه صدور پروانه های ساختمانی را یکی از مهمترین منابع درآمدی دهیاران این بخش عنوان کرد و گفت: تامین منابع مالی همواره یکی از دغدغه های مهم دهیاران این بخش است
.وی با اشاره به اینکه تخصیص اعتبارات مناسب می تواند روند اجرای فعالیت های عمرانی را در روستاهای این بخش سرعت بخشد، افزود: با توجه به حمایت های حوزه عمرانی استانداری و دفتر امور روستایی در جهت تخصیص اعتبارات گام های موثری در جهت توسعه و آبادانی روستاهای این بخش انجام گرفته که امیدواریم این امر همچنان ادامه داشته باشد.
بخشدار مرکزی آستانه اشرفیه در ادامه با اشاره به ساماندهی زباله های روستایی در این بخش اظهار داشت: مدیرت پسماندها یکی از اولویت های مهمی است که دهیاران این بخش با جدیت آن را دنبال می کند.
 مصطفوی جمع آوری زباله های روستایی را یکی از مشکلات دهیاران این منطقه عنوان کرد و یادآور شد: نبود جایگاه مناسب دفع زباله های روستایی از مشکلات مهمی است که دهیاران این بخش با آن روبرو هستند.
وی با اشاره به برخی اقدامات در جهت جمع آوری زباله های روستایی اظهار کرد: نصب جایگاه های موقت زباله در سطح روستاهای این بخش از جمله اقداماتی است که توسط دهیاران انجام گرفته است.
ایشان ادامه دادند: همچنین شرکت تعاونی دهیاران این بخش نیز همه روزه در جهت جمع آوری زباله های روستایی این بخش فعالیت دارد.
مصطفوی یادآور شد: با توجه به اهمیت بخش پسماند، توجه به تهیه و اختصاص اعتبارات لازم در این خصوص در بودجه سال ۹۴ در اولویت کار دهیاران قرار می گیرد.
بخشدار مرکزی آستانه در ادامه با اشاره به فعالیت های فرهنگی دهیاران بخش مرکزی آستانه اشرفیه تصریح کرد: اجرای برنامه های مختلف فرهنگی در سطح روستاها همواره یکی از اقداماتی است که دهیاران این بخش دقت لازم را در این خصوص دارند.
وی گفت: به این منظور دهیاران این بخش در برگزاری آیین های مختلف مذهبی چون مراسم های عزاداری ماه محرم، ماه رمضان ، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی ، اجرای برنامه های تفریحی برای جوانان و نوجوانان در اوقات فراغت همواره مشارکت لازم را داشته اند.
مصطفوی همچنین با اشاره به برگزاری اولین جشنواره بازی های بومی، محلی در روستای کیسم این بخش نیز افزود: این جشنواره امسال برای اولین بار از سوی دهیاری و شورای اسلامی کیسم برگزار شده است و با توجه به استقبال پرشور مردم مناطق روستایی از این جشنواره تلاش می شود تا این برنامه فرهنگی همه ساله در سطح روستاهای این بخش برگزار شود.
این مسئول در ادامه در خصوص جاذبه های گردشگری و تفریحی روستاهای این بخش نیز عنوان کرد: بیشتر روستاهای این بخش از وجود بقاع متبرکه برخوردارند که این امر موجب شده تا همه ساله پذیرای بسیاری از زائرین باشند
بخشدار همچنین خاطر نشان کرد : وجود جاذبه های مختلف گردشگری در این بخش چون پل های خشتی، پارک ها و جنگل های طبیعی، سواحل رودخانه ای و… موجب شده تا همه ساله روستاهای آستانه اشرفیه میزبان مسافران و گردشگران بسیاری از نقاط مختلف استان و کشور باشند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد ۵۰ دهیاری مصوب در روستاهای این بخش فعالیت دارند، یادآور شد: با پیگیری های انجام گرفته به زودی تعداد هفت دهیاری جدید نیز در روستاهای تاسنده ، کیسم جویکل ، جوپشت ، بیربنه بالا ،بیربنه پائین ، نوشر و لبشکاء این بخش راه اندازی خواهند شد.
مصطفوی با بیان اینکه مجوز راه اندازی این دهیاری های جدید از سوی وزارت کشور صادر و نشست های لازم نیز با اعضای شوراهای اسلامی این روستاها برگزار شده، افزود: با راه اندازی این دهیاری های جدید ۹۰ درصد روستاهای بخش مرکزی آستانه اشرفیه از وجود دهیاری بهره مند خواهند شد.
بخشدار مرکزی آستانه همچنین در ادامه با اشاره به در پیش بودن سال زراعی جدید عنوان کرد :  با توجه به پیش بینی های انجام گرفته در خصوص کمبود آب زراعی از هم اکنون دهیاران این بخش فعالیت های خود را در جهت رفع این مشکلات آغاز کرده اند
وی تصریح کرد: لایروبی و آماده سازی انهار کشاورزی از مهمترین برنامه هایی است که دهیاران در این خصوص در دستور کار خود دارند
مصطفوی با قدردانی از تلاش های امور آب طی سال های گذشته در خصوص تامین آب زراعی اراضی کشاورزی بخش مرکزی آستانه اشرفیه اظهار امیدواری کرد تا این همکاری ها امسال نیز همچنان ادامه داشته باشد.
حوزه بخش مرکزی آستانه اشرفیه با ۷۱روستا و حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت در شرق مرکز گیلان قرار دارد.

 

About سردبیر ارشد

Check Also

اولین همایش انجمن ناشنوایان در لاهیجان برگزار شد + تصاویـر

اولین همایش انجمن ناشنوایان در لاهیجان برگزار شد + ‌تصاویـر اولین همایش انجمن ناشنوایان شهرستان …