چاپ مطلب چاپ مطلب

پزشکیان نان سلامت،صداقت ومردمی بودن خود را خورد

پزشکیان نان سلامت،صداقت ومردمی بودن خود را خورد

اگر می خواهد موفق شود در گام اول باید نسبت به رفع فیلترینگ اقدام کند

حل معضل اف ای تی اف و رفع تحریم خواسته رای دهندگان می باشد/به قلم علی پور مدیر مسئول همای گیلان

همای خبر – سال ۱۴۰۱ سال بسیار بدی برای ملت ایران بود اتخاذ برخی تصمیم ها و در نتیجه شانتاژ دشمنان انقلاب، آسیب های اجتماعی فراوانی برای ملت ایران به بارآورد.
تاجاییکه اتفاقاتی همچون بی حجابی بیشتر ،بی احترامی به روحانیت (عمامه پراکنی) ، فرار به کشورهای خارجی و قهر با انتخابات را رقم زد. بطوریکه جوان تازه به سن رای رسیده که قبل تر تشنه رای دادن بودند رای ندادن را برای خود کلاس کاری به حساب آورد.برخی ها در فضای مجازی پا را فراتر می گذاشتند واگر کسی حرف رای دادن را می زد با آنفالو از او فاصله می گرفتند.
این ها قسمتی از مسایل اجتماعی بود که کشور با آن مواجه شده بود اما در شرایطی که مردم معتاد به فضای مجازی شده بودند و برخی ها هم از این طریق امرار معاش می کردند دولت نسبت به فیلتر اینستا و واتساپ(تلگرام در دولت قبل فیلتر شده بود) اقدام نمود و جامعه را عصبی تر نمود .ضمن آنکه سرعت پایین اینتر نت هم در تشدید این عصبانیت نقش ارزنده ای داشت.این در حالی بود که وزیر ارتباطات هر روز خلاف نظر مردم از سرعت اینترنت خبر می داد.فاصله گفتار تا عمل و ذهن تحلیل گر مردم در زمینه فروش” وی پی ان” ها توسط اقا زاده ها و ارتزاق رسانه های بیگانه و شیطنت آنها فاصله مردم را با حکومت داران بیشتر کرد.به طوریکه مردم هیچ علاقه ای به تلویزیون ورسانه های داخلی ندا شتند و منیع خبر آنها شده بود شبکه های فراوان خارجی.
با این تفاسیر، انتخابات ریاست جمهوری در شرایطی رخ دادکه همزمان با انتخابات محلی(شوراها)نبود و اوردن مردم پای صندوق کمی سخت به نظر می رسید.
در این شرایط مسعود پزشکیان آمد . کسی که اصلاح طلب بود اما مردم دیگر نه حرف های اصلاح طلبان را می پذیرفتند نه اصول گرایان را .اما پزشکیان کمی متفاوت بود هم در سلامت هم در صداقت . و هم اینکه در شرایط بحرانی به نیابت، حرف های مردم را تیتر تربون ها نموده بود.ذهن مردم پر بود از غارت کشور توسط اقا زاده ها ،پزشکیان نه تنها خود سالم زندگی کرده بود بلکه فرزندان خوب،بانزاکت و مردمی تربیت نموده بود .آنها هم مثل مردم بودند و مثل یک کارمند زندگی می کردند.نه ملکی در خارج از کشور داشتند، نه اقامت کشوری را گرفته بودند.از سوی دیگر تعهد به همسرمرحومش و عدم انتخاب همسر دوم ، مسعود پزشکیان را بیشتر، پیش مردم محبوب کرد ؛ به طریقی که حتی عاشق وی شدند.تسلط بر آیات و احادیث ودر رآس آنها نهج البلاغه مردم ساده زیست روستا را با پزشکیان همراه نمود.
در مناظرات هم که هر چقدر اقای زاکانی تلاش کرد نتوانست مشکلی در زندگی شخصی یا شغلی او پیدا کند تا جایی که پزشکیان در یک حرکت هوشمندانه ،تمام معلومات ذهن وی را رو نمود (تا اخر می مانی دیگه)
و او هم با عصبانیت حرفی زد که نباید میزد(نمی ذارم تو رئیس جمهور شوی)
این حرف مردم را بیشتر به پزشکیان نزدیک نمود هر چند گروهی می گفتند قالیباف رئیس جمهور خواهد شد اما این چیزی نبود که در ذهن تحلیل گران و مردم بود . چرا که حاشیه های قبل تر، او را به اندازه کافی از مردم دور نموده بود حتی با فرض آنکه نسبت به دیگران اجرایی تر باشد.
انتخابات به دور دوم کشیده شد .اگر تفکرات را کنار بگذاریم که باعث برتری در انتخابات شد، اماازحق نگذریم هر دو کاندیدا اخلاق مدار بودند .اما مردم در نهایت به کارنامه ی پزشکیان رای دادند چرا که قبل تر صدای مردم بود و حال به حرف هایش اعتماد کردند که شاید بتواند گشت ارشاد را بردارد،معضل فیلترینگ را حل نماید.نسبت به حل مبادلات بانکی “اف ای تی اف” اقدام عاجل نماید همچنین تحریم های خانمان سوز را از سر کشور ما دور کند تا شاید تغییری در معیشت خود ببینند .هر چند چهار کاندیدا البته با شدت و ضعف درتمام مناظرات پزشکیان را دولت سوم روحانی نام گذاری می کردند و عنوان می کردند در دولت شهید بزرگوار رئیسی تحولات خوبی انجام شده است.اما انتخاب پزشکیان نشان دهنده این است که مردم هر چند از عملکرد دولت روحانی راضی نبودند امانشان دادندکه تفکر او را مبنی بر رفع تحریم ها و حل مشکل مبالادت بانکی قبول دارند .از سوی دیگر هر اقدامی و حرکتی از دولتمردان ، باید در سفره مردم نماینگر باشد نه آمار وارقام رشد اقتصادی و کم شدن نرخ تورم از سوی دولتمردان.
اما تحول در جامعه به دو چیز نیازمند است اول اینکه حاکمیت تدبیری اساسی برای رفع تحریم ها و حل معضل” اف ای تی اف” بیندیشد، دوم( همانی که بارها پزشکیان تکرار نمود که مشکل ما دعواهاست )یعنی ایجاد وحدت رویه بین مقامات چه آفتابی وچه در سایه .

About نسرین عشقی

Check Also

پیام دکتر احمدی سنگر نماینده رشت و خمام به مناسبت شهادت دبیر کل حزب الله لبنان

پیام دکتر احمدی سنگر نماینده رشت و خمام به مناسبت شهادت دبیر کل حزب الله …