چاپ مطلب چاپ مطلب

استاندار گیلان : انقلاب اسلامی مرهون شهادت وایثارگری شهدای والا مقام است

استاندار گیلان : انقلاب اسلامی مرهون شهادت وایثارگری شهدای والا مقام است

 

رودسر -استاندار گیلان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی مرهون شهادت وایثارگری شهدای والا مقام است گفت :به برکت شهادت طلبی شهدایی چون شهیدان انصاری و نورانی است که انقلاب اسلامی بیمه شده است.

 

 

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی عصر پنجشنبه در یادواره ۳۰شهید کارمند شهرستان رودسر و گرامیداشت شهدای خدمت با محوریت شهیدان انصاری و نورانی در مسجد شهدا اظهار کرد:: عزت ، عظمت و قدرت امروز جهان اسلام مرهون انقلاب اسلامی است.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نیز مرهون همین شهادت ها و ایثارگری های شهدای والامقام است، افزود: به برکت ایثارگری ها و شهادت طلبی شهدایی همچون شهیدان انصاری و نورانی است که انقلاب اسلامی بیمه شده است.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه از لحاظ مکتب اسلام شهادت حیات ابدی است، افزود: خون شهدا درخت انقلاب اسلامی را تناور و نهال آن تمام دنیا را فرا گرفته است.

وی با اشاره به اینکه شهید انصاری اسوه خدمت در راه اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ودر راه خدمت صادقانه مردم گیلان بود گفت :شهید انصاری بار سفر خود را از آمریکا بست وبه ایران آمد تا به رسالت معنوی ونورانی خود بپردازد ولبیک به امام زمان خود بگوید.

 

استاندار گیلان با اشاره به آغاز قیام پانزدهم خرداددر ۴۲ ومسیر این نهضت تا ۵۷ گفت : در ابن حرکت مردم پشت ولایت ماندند وبه پای جمهوریت ونظام مقاومت کردندو وبا صبر واستقامت در برابر زیاده خواهی دشمنان مقاومت کردند

 

وی به مسله غزه اشاره ،داعش اشاره وگفت :نباید این مسله را کوچک شمرد جبهه مقاومت یعنی جبهه حق،ایستادگی دربرابر توطئه دشمنان وزدون زشتی ها یی که دشمنان در مکتب اسلام ومسلیمن ایجاد کردند .

عباسی تصریح کرد :اگر در صدر اسلام جنگ های صورت می‌گرفت درآنجا صف حق باطل روشن بود و کسانی که قرآن به سر می‌گرفتند مدعی بودند اماعمل نمی‌کردند

 

وی ادامه داد :در دنیای معاصر دشمنان که قرآن را آتش می‌زنند وبه اسلام توهین می‌کنند این ها همان جبهه باطل هستند که صف آرایی در بر ابر اسلام کرده اند تا قدرت اسلام ومسلمین را کاهش بدهتد وبه اهداف شوم خود برسند .

 

وی ادامه داد :اگر امروز قرآن را بر آتش می‌زنند رئیس جمهور شهید قرآن بردست به سازمان ملل می‌رود وپرچم حق و حقانیت را به اهتزار در می آورد تا بفهماند ما پیرو قرآن راستین هستیم .

 

عباسی اظهار کرد :شهید انصاری در عنفوان جوانی مبارزه خودرا آغاز کرد ودر آمریکا دست از مبارزه برنداشت ودرسیره این شهید تواضع ،خستگی ناپذیری ،اخلاص وولایی بودن بود

 

استاندار گیلان خاطر نشان کرد :براساس چهار راهبرد رهبری مشارکت ،سلامت ،رقابت ،امنیت بعد شهادت رئیس جمهور دو انتخابات برگزار شد ومردم نشان دادند که بصیر هستند ودشمنان را نامید کردند

 

 

شهید علی انصاری از جمله مبارزان علیه رژیم منحوس پهلوی بود که پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ابتدا به معاونت استانداری خراسان و سپس به استانداری گیلان منصوب شد ، وی عضو هیات علمی دانشگاه گیلان نیز بود.

 

شهید انصاری بزرگ مردی که قلبش مالامال از تعهد، تقوا، عشق و تلاش و ایثار بود، در پانزدهم تیرماه سال ۱۳۶۰ در ساعت هفت بامداد در چهارمین روز ماه مبارک رمضان در خیابان لاکانی رشت مورد هجوم ناجوانمردانه منافقان قرار گرفت و به مقام عالی شهادت در راه رضای حضرت باری تعالی که سال ها برایش تلاش کرده بود، نائل آمد.

 

شهید علیرضا نورانی نیز معاون عمرانی استاندار گیلان بود که به دست منافقان کوردل ، به لقاءالله پیوست

About مدیر خبر1

Check Also

در نشستی تخصصی، راهکارهای برون رفت از معضلات زیست محیطی استان گیلان و تأثیر آن بر روند پیشرفت بررسی شد

در نشستی تخصصی، راهکارهای برون رفت از معضلات زیست محیطی استان گیلان و تأثیر آن بر روند پیشرفت بررسی شد