چاپ مطلب چاپ مطلب

امام جمعه لاهیجان در خطبه های نماز جمعه امروز : ‘عبادت و صبر بر مشقت و بلا ‌’ دو راه اتصال به مقام قرب الهی است/ آقای پزشکیان رئیس‌جمهور همه مردم ایران است

امام جمعه لاهیجان در خطبه های نماز جمعه امروز :
‘عبادت و صبر بر مشقت و بلا ‌’ دو راه اتصال به مقام قرب الهی است/
آقای پزشکیان رئیس‌جمهور همه مردم ایران است

اقای پزشکیان مراقب اطرافیان خود باشید/


در ایران سالانه بیش از ۳۵۰ هزار مورد سقط جنین به ثبت می‌رسد

حجت الاسلام سید جواد سلیمانی ، امام جمعه لاهیجان در خطبه های نماز جمعه ۲۲ تیر همزمان  با ششمین روز از ایام عزاداری ماه محرم ضمن توصیه  به تقوای الهی و لزوم رعایت اخلاقیات برای رسیدن به مقام انسانیت کامل ، توضیح داد اتصال به مقام قرب الهی برای بندگان از دو راه ممکن است یکی بندگی و عبادت مخلصانه و انجام مناسک عبادی و طی طریق
در مسیر عبودیت و دیگر صبر و شکیبایی در بلایا و تحمل مشقات زندگی که البته صبر بر بلایا راه مؤثرتری است.

اختصاصی همای خبر– حجت‌الاسلام والمسلمین سید جوادسلیمانی با این توضیح که حفظ روحیه استقامت و صبر بر بلایا در کنار عبادت خداوند راهی هموار و بدون شکست برای رسیدن به مقام عظمت و قرب خداوندی است گفت: فضیلت صبر بلایا آنچنان است که گاه انسان را بدون نماز شب خواندن و عبادات مداوم به رستگاری و قرب خداوندی می‌رساند و صبوری در مشقات می‌تواند یک شبه فضیلت صد ساله به بندگان خدا بدهد.

امام جمعه لاهیجان در خطبه اول نماز جمعه لاهیجان و در شرح مقام صبر از حضرت ایوب علیه السلام نام برد که برای رسیدن به قرب الهی در بلایا صبور بود و بلایای پی در پی را سر گذراند.
وی گفت: ایوب علیه‌السلام در ناز و نعمت زندگی می‌کرد تا زمانی که با انواع بلایایی مانند از دست دادن فرزندان و مال و ثروت و احشام و خشک شدن باغات ، بیماری و چندین بلای دیگر و در آخر سرزنش اطرافیان مواجه شد اما چون صبر کرد در آخر رستگار از این امتحان بیرون آمد..

وی با اشاره به ماه عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام گفت: روایت است که فرزندان اهل شیعه اگر در کودکی بمیرند تحت سرپرستی فاطمه زهرا سلام الله علیها قرار خواهند گرفت، به بلایی که سیدالشهدا(ع)هنگام تیرخوردن علی اصغر (ع) اشاره کرد و گفت: در دو جا روایت است که ائمه ما از شدت اندوه سنگین گفتند: خداوندا چون تو میبینی من صبر میکنم بر این مصیبت. یک جا زمانی امام علی علیه السلام همسر خود را غسل میداد و می‌گریست و زمان دیگر هنگامی که سیدالشهدا(ع) گلوی تیر خورده فرزندش را شاهد بود و بر این درد گریست.

وی توضیح داد : فضیلتِ صبوری بر عبادات  آنجاست که گاه عبادتهای پرتکرار احساس غرور و خودبرتر بینی به انسان می‌دهد اما صبر و استقامت بر بلایا انسان را خاضع می‌کند و غرور او را کم می‌کند.

آقای پزشکیان رئیس‌جمهور همه مردم ایران است/ منتظر شکل گیری هوشمندانه کابینه ایشان هستیم

حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد سلیمانی ،امام جمعه لاهیجان در دومین خطبه نمازجمعه امروز ۲۱ تیر در جمع نمازگزاران با اشاره به حضور تاثیرگذار مشارکت ۵۰درصدی هم‌وطنان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: در این دور برای نخستین بار شاهد بودیم در کشور دانمارک و جنوب سوئد مشارکت دوبرابر شد و ساعات رای گیری در این دو کشور دو ساعت تمدید شد که این نشان از  حساسیت ایرانیان خارج از کشور به سرنوشت کشور است.

وی با ذکر نام امیرکبیر بعنوان یک  مسئول واقعی و یک شخصیت محبوب ایرانی در تاریخ ایران گفت: آرامگاه ایشان هم اکنون در مکانی مسقف در ضلع شرقی بارگاه ملکوتی سیدالشهدا علیه السلام واقع است و این نام نیک و عاقبت بخیری را به دلیل کارآمدی و عدالت خواهی که امور کشور داشت بدست آورد.

وی گفت: بحمدلله اکنون پس از پشت سر گذاشتن انتخابات شاهد یک وفاق ملی در کشور و دیدارهای دوستانه رقبای رئیس‌جمهور با ایشان و همچنین دیدار آقای پزشکیان با خانواده مکرم شهید رئیسی هستیم.

امام جمعه لاهیجان ضمن توضیح آنکه لازم است اطرافیان آقای پزشکیان مراقب حرکت‌های خود باشند که بدعت بوجود نیاید گفت: منتظر انتخاب هوشمندانه کابینه ‌ایشان هستیم که کابینه اگر لق بخورد کار سخت می‌شود.

وی تصریح کرد: آقای پزشکیان اکنون رئیس‌جمهور تمام ایرانیان است و مردم هم حامی ایشان هستند.

مراقب جنگ جمعیتی ناشی از کاهش زاد و ولدها باشیم/

حجت‌الاسلام سلیمانی در بخشی از خطبه‌ خود به حرکات مذبوحانه دشمنان خارجی برای کاهش جمعیت در کشورها،  از جمله ایران اشاره داشت و با ذکر آنکه سقط جنین مادران و کاهش جمعیت در واقع نوع جنگ در حوزه سرمایه انسانی است و طبق آمار رسمی که غیر رسمی آن ارقامی بالاتر است در ایران سالانه بیش از ۳۵۰ هزار مورد سقط جنین به ثبت می‌رسد  گفت: این رقم تکان دهنده و ناراحت کننده است.

وی توضیح داد:  اخیرا ‘موسسه نفس’  در لاهیجان با اهداف حمایتی برای افزایش زاد و ولد و حمایت از مادران برای حفظ جنین و تولد سالم فرزندان فعالیت‌هایی را آغاز کرده است.

امام جمعه لاهیجان ادامه داد: موسسه نفس مراقبت می‌کند تا خانواده ها به دلایل فقر مالی و یا دلایل اجتماعی و عرفی جنین های خود را از دست ندهند.
وی گفت: حمایت مالی، روانشناسی ، پزشکی و فرهنگی از جمله اقداماتی است که موسسه نفس در لاهیجان آغاز کرده و ما نیز این اقدام خداپسندانه و انسان دوستانه را ارج می‌نهیم.

انتهای پیام / همای خبر
تهیه گزارش: محمد علی‌پور نیاول

About نسرین عشقی

Check Also

دادستان کل کشور: «بدحجابی» نوعی بیماری‌ست که باید در کشور جمع شود/ برای کسانی که از این موضوع تمرد و به قانون و پلیس دهن کجی می‌کنند، باید پرونده تشکیل شود

دادستان کل کشور: «بدحجابی» نوعی بیماری‌ست که باید در کشور جمع شود/ برای کسانی که …