چاپ مطلب چاپ مطلب

شهردار سیاهکل از پیشرفت ۸۰ درصدی در زیرسازی بلوار خیام خبر داد/

شهردار سیاهکل از پیشرفت ۸۰ درصدی در زیرسازی بلوار خیام خبر داد/

 تخصیص اعتبارات لازم جهت صدور مجوز تامین مصالح می‌تواند روند پیشرفت را تسریع نماید 


اختصاصی همای خبر- در پی تهیه گزارش ماهانه از عملکرد شهرداری سیاهکل “همای خبر” گزارشی از اقدامات این شهرداری در تیر ماه تهیه نموده است که با هم آن را مرور می‌کنیم. در نخستین ماه از تابستان سال جاری شهرداری سیاهکل با مدیریت”کمیل لاهوتی ” توانسته است نسبت به آسفالت کوچه‌های فرهنگ ۱۰ و ۱۱ ،خیابان لاله ۱۵، کوچه شقایق ۲، تعویض و مرمت جداول بلوار آل بویه ، احداث نهرها و جوی‌های سطح شهر ،احداث کانال آب رو در ابتدای خیابان شهرک فجر تا گاراژ دیلمان، زیر زیرسازی و تسطیح کوچه‌های متعدد در خیابان شمس جهان جهت اجرای پروژه آسفالت، اجرای لوله گذاری جهت هدایت آب‌های سطحی در کوچه شهید سعیدی اقدام نماید. همچنین نیروهای خدوم این شهرداری در چهارمین ماه سال اقداماتی نظیر نصب فونداسیون و آرماتوربندی المان میدان دیلمان، مخلوط ریزی و تسطیح محور کمربندی بزرگ خیام، ایجاد سکوی تماشاگر برای اجرای نمایش محافل و سایر رویدادهای فرهنگی در استخر پاشوران را به مردم فهیم سیاهکل تقدیم نمایند . از دیگر اقدامات این شهرداری در یک ماه گذشته می توان به فضاسازی عید غدیر خم و راه‌اندازی کارناوال‌های شادی ، پیاده‌روی ویژه دهه ۸۰ و ۹۰ی‌ها از میدان دیلمان تا پارک کودک اشاره نمود.
یکی دیگر از اتفاقاتی که در این ماه رقم خورد ، نشست شهردار با نماینده مجلس شورای اسلامی بود . کمیل لاهوتی در این دیدار اظهارداشت :
پروژه بزرگ احداث کمربندی خیام یکی از مهم ترین اقدامات عمرانی است که طی ۳ سال اخیر با تلاش‌های بی وقفه ،شاهد پیشرفت ۸۰ درصدی در زیرسازی آن هستیم . اما گاهی کم لطفی ها در بروکراسی اداری در سطح استان سرعت انجام اقدامات را کم می‌کند که انتظار داریم با توجه به تاکیدات نماینده محترم ولی فقیه ، استاندار پرتلاش و ریاست محترم دادگستری استان نسبت به تسهیل امور اداری اقدام جدی تری صورت گیرد .
شهردار سیاهکل از حاج سلمان زارع نماینده پرتلاش مردم در مجلس شورای اسلامی خواست در خصوص ایجاد هماهنگی جهت دریافت و تخصیص اعتبارات لازم جهت صدور مجوز تامین مصالح ، قیر و آسفالت این پروژه مثل همیشه به شهرداری سیاهکل نگاه ویژه داشته باشد.

لاهوتی در ادامه با اشاره به اهمیت حفظ و بازسازی مراکز و آثار باستانی سطح شهر خطاب به نماینده مجلس شورای اسلامی گفت : همانطوری که مستحضرید خانه سنتی عضدی یکی از آثار تاریخی و باستانی فاخر شهر سیاهکل است که متاسفانه نسبت به مرمت و بازسازی آن اقدام جدی صورت نگرفته است . وی افزود : مطمئنا فضای تاریخی ، باستانی و تفریحی میتواند به فرهنگ شهر ما کمک شایانی کند ، با توجه به اینکه عرصه آن در اختیار شهرداری سیاهکل و طبق توافقنامه های موجود در اختیار سازمان میراث فرهنگی جهت بازسازی و ایجاد موزه تاریخی قرار گرفته ، از نماینده محترم تقاضا دارم با پیگیری های در سطح کشور، حق مردم عزیز سیاهکل را احیا کند تا زمینه احداث یک موزه ی شکیل و مجلل که معرف قدمت و جایگاه بالای سیاهکل است فراهم شود.

انتهای پیام/

About نسرین عشقی

Check Also

مدیر کل کمیته امداد استان گیلان در دیدار با اعضای شورا و شهردار رشت: به مردم رشت بابت انتخاب افرادی پر تلاش و خدوم در جایگاه اعضای شورای رشت تبریک می گویم

مدیر کل کمیته امداد استان گیلان در دیدار با اعضای شورا و شهردار رشت: به …