چاپ مطلب چاپ مطلب

به مناسبت روز خبرنگار ؛ شهرداری سیاهکل از خبرنگاران تجلیل کرد/

به مناسبت روز خبرنگار ؛
شهرداری سیاهکل از خبرنگاران تجلیل کرد/

– تکمیل پروژه کمربندی خیام، راه اندازی پارک بانوان و تعیین تکلیف خانه عضدی سه رویکرد مهم شهرداری سیاهکل/


فرش قرمز و صدور پروانه تشویقی برای سرمایه گذاران در بخش هتل داری سیاهکل/
طبق تفاهم نامه با اداره کل میراث فرهنگی خانه عضدی کاربری موزه خواهد یافت

شهرداری سیاهکل از خبرنگاران مرتبط با حوزه کاری خود تجلیل کرد.

اختصاصی همای خبر– کمیل لاهوتی در مراسم تجلیل از خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار به اهالی رسانه برای آنان آرزوی فضای کاری امن، اقتصادی  و بدون دغدغه داشت.

وی در توضیحاتی ضمن ارائه گزارشات کلی عملکرد شهرداری سیاهکل از سال گذشته تاکنون، اولین اولویت شهرداری سیاهکل را تکمیل و بهره برداری از پروژه احداث کمربندی خیام دانست و گفت: این یک پروژه ۲۰۰ میلیارد تومانی است و با اعتبارات محدود شهرداری سیاهکل و برخی اعتبارات دیگر آغاز شده اما قابل تکمیل و بهره برداری نیست.

کمیل لاهوتی با اشاره به آنکه در این خصوص در آغاز این پروژه دکتر فتاحی رئیس وقت بنیاد مستضعفان همکاری لازم برای تخصیص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار  را انجام داد که در نهایت بخشی از آن را دریافت و پروژه کلید خورد گفت: سفر دکتر فتاح برای گیلان منشا خیر بود و با رفتن ایشان موفق به دریافت باقیمانده اعتبار ۳۰ میلیاردی نشدیم.

لاهوتی توضیح داد: بنده چندین بار معاون اول قوه قضائیه و استاندار را هم برای بازدید میدانی از پروژه کمربندی خیام به سیاهکل آوردم.
وی گفت: کاربری ذاتی کمربندیها،  رفت و آمد وسایط نقلیه سنگین و تردد مسافرانی است که قصد عبور از کنار شهر راه دارند و احداث کمربندی ها طبق قانون بر عهده اداره کل راه و شهرسازی است که ما در شهرداری سیاهکل دست به اجرای آن هستیم.

شهردار سیاهکل با بیان آنکه جاده سیاهکل به دیلمان دارای پیچهای خطرناک بود گفت: با پیمانکار وارد عمل شدیم و با خرید مصالح و سنگ از لوشان برای رفع خطر معبر اقدام کردیم.

وی با اشاره به چالش‌های موجود با اداراتی چون آب منطقه ای، محیط زیست و آب و فاضلاب برای اجرای عمران شهری در سیاهکل،  به مشکل آب شرب در سیاهکل اشاره داشت و گفت: با ساخت دو مخزن در بالا و پایین لازم بود لوله های رفت و برگشت به مخازن و فرآیند تصفیه آب در این راستا اجرایی شود و در حال پیگیری امور با اداره آبفا و آب منطقه ای هستیم و پس از این اجراها عملیات آسفالت ریزی در حواشی میدان دیلمان سیاهکل را اجرایی خواهیم نمود.

لاهوتی در بخشی از سخنان خود به سوء تفاهمات میان شهرداری سیاهکل و اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اشاره نمود و گفت: عرصه خانه عضدی که میراث فرهنگی تصمیم گرفته با اخذ سرمایه گذار سفره خانه سنتی در آن دایر کند متعلق به شهرداری سیاهکل است و طبق تفاهم نامه فی مابین مقرر بوده این خانه به موزه تبدیل شود!

وی با این توضیح که شهر سیاهکل برای جذب گردشگر لازم است بناهای تاریخی خود را مرمت و آماده سازی کند و فضای مکث برای گردشگران ایجاد کند گفت: از اداره میراث فرهنگی می‌خواهیم اگر قصد راه اندازی موزه در خانه عضدی را ندارد، تفاهم نامه را فسخ کرده و محل را به شهرداری عودت دهد تا بتوانیم با قرار دادن ابزار ، سفالینه و اشیاء تاریخی ، این موزه را راه اندازی کنیم و یا آنکه به تعهدات خود عمل نموده و موزه ای در خانه عضدی ایجاد کند.

شهردار سیاهکل در موضوع پارک شمس جهان( پارک بانوان) سیاهکل نیز اشاره داشت:  اعتبارات لازم برای ساخت باشگاه ورزشی در کنار زمین بازی این پارک صرف شده و زمین بدمینتون، کف پوش ، نورپردازی، دوربین‌های امنیتی برای زمین بازی کودکان نیز در حال آماده سازی است.
وی گفت: با راه اندازی باشگاه رایگان ورزش بانوان ، سیاهکل پس از رشت،  دومین شهر گیلان است که در کنار پارک بانوان صاحب باشگاه ورزشی رایگان ویژه بانوان خواهد بود.

وی در ادامه در خصوص آماده سازی استخر پاشوران ، آسفالت معابر، لوله گذاری و جمع آوری آب‌های سطحی و جدول گذاری معابر سیاهکل و جمع آوری و نگهداری سگهای بلاصاحب نیز توضیحاتی ارائه نمود.

شهردار سیاهکل در بحث توسعه گردشگری اعلام کرد: شهرداری سیاهکل برای سرمایه گذارانی که اقدام به راه اندازی یک هتل پنج ستاره در سیاهکل نمایند، بسته تشویقی شامل عوارض صدور مجوز معادل با صفر قائل خواهد شد و حداکثر تعامل با سرمایه گذاران در این شهر اجرایی میشود.
وی از اعضای شورای شهر سیاهکل، نیروی انتظامی ، فرمانداری و مسئولان ادارات ذیربط بخاطر همراهی در پیشبرد پروژه ها، تقدیر کرد.

شغل خبرنگاری دارای ظرافت عمیق و نگاه علمی و واقع گرایانه است/

امین بابایی فرماندار سیاهکل در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهر که به میزبانی شهرداری سیاهکل برگزار شد، شغل خبرنگاری را دارای ظرافتی عمیق، درایت شفیق، نگاه علمی – کارکردی و واقع گرایانه دانست.

وی ضمن گرامیداشت روز خبرنگار و تبریک به رسانه های گیلان، همراهی رسانه ها در اطلاع رسانی ها را ارزشمند نامید و گفت به جرات میتوانیم ادعا کنیم ، عملکرد عمرانی شهرداری سیاهکل در سه سال اخیر معادل با اقدامات انجام شده در ۲۰ سال گذشته بوده است که این موضوع سبب خوشحالی و نوید دهنده قرار گیری سیاهکل در مسیر توسعه است.

وی گفت: پرسش های بی مطالعه و فکر نشده ، روند اجراها را به انحراف می‌برد. فرماندار سیاهکل ضمن تقدیر از شهرداری و شورای ‌اسلامی سیاهکل برای برگزاری مراسم رویکردهای دولت رئیس جمهور جدید را در جهت توسعه ‌معرفی کرد و گفت: دولت رئیس جمهور شهید رئیسی نیز در مسیر خدمت رسانی بود.
بابایی لزوم تعامل ادارات در جهت توسعه شهری سیاهکل را خاطر نشان کرد و برای کاستی‌ها از اهالی شریف سیاهکل عذرخواهی نمود.
فرماندار سیاهکل گفت: در صدد پیشبرد سریعتر امور خواهیم بود.

انتهای پیام/ همای خبر

About نسرین عشقی

Check Also

دادستان کل کشور: «بدحجابی» نوعی بیماری‌ست که باید در کشور جمع شود/ برای کسانی که از این موضوع تمرد و به قانون و پلیس دهن کجی می‌کنند، باید پرونده تشکیل شود

دادستان کل کشور: «بدحجابی» نوعی بیماری‌ست که باید در کشور جمع شود/ برای کسانی که …