چاپ مطلب چاپ مطلب

رییس کل دادگستری گیلان:مطالبه گری رسانه ها و پاسخگویی مسئولان باعث گسترش اعتماد در جامعه می شود

رییس کل دادگستری گیلان:مطالبه گری رسانه ها و پاسخگویی مسئولان باعث گسترش اعتماد در جامعه می شود

همای خبر/ رییس کل دادگستری استان گیلان در همایشی که به مناسبت تجلیل از خبرنگاران در صدا و سیمای مرکز گیلان برگزار شده بود حضور یافت.

 

به گزارش باز باران خبر و به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان؛ حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار بر الگو گرفتن از تاریخ تاکید کرده و افزود: تاریخ هم عبرت و هم درسی برای انسان هاست.

 

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه آیندگان بخش زیادی از تاریخ گذشته را از اخبار آن زمان استخراج می کنند تصریح کرد: خبرنگاران باید در گردآوری و  نشر اخبار از مدار امانتداری و صداقت خارج نشوند.

 

وی با بیان اینکه جامعه با امید زنده است تصریح کرد: یاس و ناامیدی از گناهان کبیره است و دشمن نیز تلاش می کند تا نا امیدی را در جامعه انعکاس دهد.

 

رئیس شورای قضایی استان با تاکید بر هوشمندی در حوزه خبر اظهار داشت: اصحاب رسانه باید آگاه باشند تا بذر امید را بین مردم انتشار داده و از اخبار کذب و ناامید کننده اجتناب نمایند.

 

وی مطالبه گری را امری ممدوح و لازم و از وظایف مهم رسانه برشمرد و افزود: مطالبه گری دقیق و نقد سازنده یک فرصت برای هر حکومتی است تا به اصلاح کاستی ها و نواقص جامعه اقدام نماید.

 

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با اشاره به اینکه مدیر در ادبیات اسلامی به معنای مسئول و پاسخگو است گفت: هیچ مسئولی نباید از انتقاد برنجد و از پاسخگویی امتناع ورزد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: مطالبه گری اصحاب رسانه و همچنین پاسخگویی مسئولان، اعتماد را بیش از پیش در جامعه گسترش خواهد داد

About مدیر خبر1

Check Also

مدیر کل کمیته امداد استان گیلان در دیدار با اعضای شورا و شهردار رشت: به مردم رشت بابت انتخاب افرادی پر تلاش و خدوم در جایگاه اعضای شورای رشت تبریک می گویم

مدیر کل کمیته امداد استان گیلان در دیدار با اعضای شورا و شهردار رشت: به …