چاپ مطلب چاپ مطلب

تامین اجتماعی بندرآستارا پس از رشت دارای بیشترین راننده بیمه شده در استان است

تامین اجتماعی بندرآستارا پس از رشت دارای بیشترین راننده بیمه شده در استان است

همای خبر – رئیس تامین اجتماعی شعبه بندرآستارا با اعلام اینکه بیش از دوازده درصد بیمه شدگان اصلی این شعبه در سطح شهرستان را گروه رانندگان با جمعیتی نزدیک به ۱۹۰۰ نفر تشکیل می دهند از رشد ۱/۲ درصدی بیمه شدگان اصلی در سالجاری خبر داد.

 

به گزارش همای خبر، به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، حسین خرمی نیا با بیان اینکه با افزایش ۱۸۰ نفری بیمه شدگان اجباری تحت پوشش در سه ماهه اول سالجاری نسبت به پایان سال ۱۴۰۲ و رسیدن تعداد افراد این گروه به ۷۴۱۱ نفر شاهد رشد ۲/۵ درصدی در این گروه بودیم اظهار داشت : حدود ۲۵ درصد از بیمه شدگان اصلی شهرستان را نیز دارندگان قراردادهای مشاغل آزاد با جمعیتی افزون بر ۳۷۲۰ نفر تشکیل میدهند که در این گروه پس از شهرهای رشت ، بندرانزلی ، لاهیجان ، لنگرود ، رودسر و صومعه سرا ، بیشترین تعداد استقبال کنندگان از بیمه های مشاغل آزاد را در استان دارا هستیم .

 

وی با اشاره به فرهنگ بالای بیمه ای و ماهیت گردشگری و توریستی شهرستان و فضای بازار و شغل بخش قابل توجهی از شهروندان در قالب کسب و کار در بازارچه های منطقه ، اظهار امیدواری نمود که در نیمه دوم سالجاری این تعداد از ۴۰۰۰ نفر فراتر رفته و با گسترش ضریب نفوذ طرح بیمه خانواده ایرانی به ویژه در گروههای زنان خانه دار و دانشجویان بتوانیم در راستای ماموریت اصلی سازمان یعنی گسترش پوشش های بیمه ای به اقشار مختلف و تعداد بیشتری از افراد جامعه گام برداریم .

 

حسین خرمی نیا با تاکید بر اینکه نزدیک به ۱۹۰۰ نفر بیمه شده راننده با سهمی ۱۲ درصدی از مجموع بیمه شدگان اصلی از گروههای بزرگ تحت پوشش در شهرستان محسوب می گردند افزود : تامین اجتماعی بندرآستارا پس از رشت دارای بیشترین تعداد بیمه شدگان راننده در سطح استان است .

 

رئیس تامین اجتماعی بندرآستارا با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال تعداد بیمه شدگان اصلی تحت پوشش ۱/۲ درصد رشد داشته است خاطر نشان ساخت لغایت خردادماه امسال افزون بر ۴۶۳۰۰ نفر از جمعیت شهرستان در زمره افراد برخوردار از خدمات و تعهدات این سازمان بوده اند که این رقم بیانگر رشد یک درصدی نسبت به اسفندماه سال ۱۴۰۲ است .

 

وی در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به اینکه نزدیک به ۶۰۰۰ نفر شامل ۳۲۵۰ بازنشسته ، افزون بر ۲۴۰۰ بازمانده و ۲۷۳ ازکارافتاده جامعه مستمری بگیران تحت پوشش در شهرستان را تشکیل میدهند از پرداخت متوسط ماهانه ۵۰ میلیارد تومان تعهدات بلندمدت به این گروه خبر داده و افزود : ۸۶ نفر نیز از تامین اجتماعی بندرآستارا مقرری بیمه بیکاری دریافت می نمایند که این تعداد نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است .

 

حسین خرمی نیا همچنین اذعان داشت بیش از ۲۵۰۰ کارگاه صنعتی ، تولیدی ، صنفی و خدماتی در حوزه عمل تامین اجتماعی بندرآستارا قرار دارند که ۱۴۷۰ مورد آنها دارای بیمه شده بوده و ماهانه نسبت به ارسال لیست حق بیمه اقدام می نمایند .

 

شایان ذکر است کارفرمایان آستارایی بیش از ۵۱ میلیارد تومان به تامین اجتماعی این شهرستان بدهکار هستند

About مدیر خبر1

Check Also

مدیر کل کمیته امداد استان گیلان در دیدار با اعضای شورا و شهردار رشت: به مردم رشت بابت انتخاب افرادی پر تلاش و خدوم در جایگاه اعضای شورای رشت تبریک می گویم

مدیر کل کمیته امداد استان گیلان در دیدار با اعضای شورا و شهردار رشت: به …