چاپ مطلب چاپ مطلب

بازرس کل استان گیلان : قانونگذار دست غارتگران را قطع خواهد کرد

بازرس کل استان گیلان : قانونگذار دست غارتگران را قطع خواهد کرد


در بازدید دکتر آقایی از برکه پریان آستارا ، اسناد برکه مورد نظر با توجه تاکیدات و دستور ریاست معزز سازمان بازرسی کل کشور توسط اداره کل راه و شهرسازی گیلان به شهرداری آستارا واگذار شد

به گزارش همای خلر، به نقل از روابط عمومی بازرسی کل استان گیلان : احمد آقایی در بازدید از برکه پریان شهرستان آستارا گفت: حسب گزارش مردم شهرستان آستارا در سال ۱۳۹۹ مبنی بر قصد تصرف و تصاحب زمینی به مساحت حدود ۹/۴۶ هکتار موسوم به برکه پریان با ارزش ریالی حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان ، بازرسی کل استان گیلان به این پرونده ورود و با بررسی مدارک موجود دستور عدم صدور هرگونه سند برای این عرصه را صادر کرد.

وی افزود: در شهریور ۱۴۰۲ سند مالکیت به نام دولت به نمایندگی منابع طبیعی شهرستان صادر و سپس براساس ماده ۱۰ قانون زمین شهری و همچنین دستور رئیس سازمان بازرسی کل کشور سند این عرصه به سازمان ملی زمین و مسکن برای بهره برداری عام المنفعه مردم آستارا منتقل شد.

بازرس کل گیلان با بیان اینکه برکه پریان با پیگیری‌های تاثیرگذاری که از سوی شهرداری آستارا و حمایت‌های بازرسی گیلان صورت گرفت، از چنگال سودجویان خارج و به مردم برگردانده شد افزود: امروز اسناد این برکه به طور رسمی به شهرداری آستارا تحویل داده می‌شود و امیدورایم شهرداری با بستن قرارداد‌های خوب و طرح‌های توسعه یافته و تاثیر گذار در راستای بالا بردن سطح امیدآفرینی و رفاه مردم گام بردارد.

بازرس کل گیلان با اشاره به اینکه قانون گذار دست غارتگران را قطع خواهد کرد افزود: بازرسی کل گیلان با ۶ گروه نظارت و بازرسی از بازرسان و مدیران ارشد آمادگی دارد تا در راستای بالا بردن اعتماد مردم و کوتاه کردن دست سودجویان اقدام‌های عملی و مستمری داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه گردشگری ویژگی بارز شهرستان آستارا است،گفت: این شهرستان مرزی به عنوان پیشانی استان گیلان ، شهرستان حائز اهمیتی است و به همین دلیل نباید برای توسعه شهری و شهرستانی مهمترین موضوعات از جمله امنیت غذایی و کشاورزی را به فراموشی سپرد.

شهرستان آستارا با جمعیت ۹۵ هزار نفری در غربی‌ترین نقطه گیلان در فاصله حدود ۱۹۰ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد؛این شهرستان دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.

آقایی بیان کرد: مردم در صورت مشاهده هر نوع سودجویی و تصاحب عرصه منابع ملی سریعاً به بازرسی گیلان و سایر دستگاه‌های نظارتی یا دادستان‌ها اطلاع دهند تا با اقتدار قانونی ، متولیان امر ورود کنند

 

 

About مدیر خبر1

Check Also

مدیر کل کمیته امداد استان گیلان در دیدار با اعضای شورا و شهردار رشت: به مردم رشت بابت انتخاب افرادی پر تلاش و خدوم در جایگاه اعضای شورای رشت تبریک می گویم

مدیر کل کمیته امداد استان گیلان در دیدار با اعضای شورا و شهردار رشت: به …