چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار سیاهکل در مراسم تجلیل از خبرنگاران عنوان کرد:

رفع مشکل آب شرب سیاهکل ، تکمیل پروژه ملی سنگر به سیاهکل و حل مشکل رفع تداخل اراضی، رویکردهای اصلی مدیران/


اتفاقات خوب برای سیاهکل در راه است/

سلمان زارع، نماینده لاهیجان و سیاهکل در مراسم تجلیل از خبرنگاران :
تعیین ترخ تضمینی برنج از سوی دولت و تمهیدات برای صادرات چای را هدف‌گذاری کرده ایم

تامین  ۲۰۰۰ شغل جدید در بخش گردشگری/
۱۵ میلیارد اعتبار برای تامین ایکوکارت شهروندی در سیاهکل/

امین بابایی ، فرماندار سیاهکل در مراسم تجلیل از خبرنگاران اعلام کرد : با همت مدیران شهری و استانی و حمایتهای نماینده محترم لاهیجان و سیاهکل اتفاقات خوبی برای سیاهکل در راه است و در رفع تداخلات ، انتفاع مردم در اولویت قرار گرفته است.

اختصاصی همای خبر (گیلان)-
امین بابایی در این جلسه ضمن گرامیداشت روزخبرنگار به رسانه های حاضر ، اهمیت شغلی آنان را خطیر و تاثیرگذار اعلام نمود و گفت: رسالت رسانه در عین دارا بودن وجدان کاری و حرفه ای ، تمرکز بر داشته ها، نداشته ها و ارائه راهکار برای معضلات جاری است.
فرماندار سیاهکل با ذکر آنکه همگی امانت دار جایگاه شغلی خویش هستیم و به تبع عمر و گذر از مسئولیت شغلی پس از مدتی باید جایگاه خود را به قشر جدید بسپاریم اظهار داشت: تاثیر گذار و مفید عمل کردن امر مهمی است که همگی باید مد نظر داشته باشیم.

وی در بحث رفع تداخل اراضی توضیح داد: زمانبندی رفع تداخلات املاک روستاها و یا املاک با منابع طبیعی تا ۱۳۵۵ بوده است که مشمول تمدیدهای ۵ ساله و بعضا ده ساله شد.

وی توضیح داد: در رفع تداخلات، نقشه برداریها انجام و به بنیاد مسکن ارائه و جلسات لازم اجرایی شدن و پرونده ها پس از اعلام رای در جهاد کشاورزی،  منابع طبیعی و نمایندگی دادستان امور اراضی در انتظار رای کمیسیون استانداری است و هنوز اعلام رای قطعی صادر نشده است.
فرماندار سیاهکل گفت: به همشهریان این اطمینان را می‌دهیم که در رفع تداخلات ، انتفاع مردم در اولویت قرار گرفته است.
فرماندار بابایی با تاکید بر آنکه باید منابع طبیعی محترم شمرده شود و حفظ انفال ملی و بشاش ماندن طبیعت بسیار مهم است تصریح کرد: همواره تلاش داشتیم اول نماینده فرعی مردم باشیم و بعد نماینده اصلی دولت.

این مقام شهری اعلام کرد: در رابطه با باغات چای بین سال‌های ۳۰ تا ۶۰  مورد رفع تداخلی نداشته ایم که سازمان منابع طبیعی در آن یاری نکرده باشد.

بابایی در موضوع آب شرب شهرستان سیاهکل توضیح داد:  هم اکنون نیروهای بسیج و سپاه در چندین روستا در حال ساخت مخزن هستند و حجم آب شرب سیاهکل که در گذشته هزار متر مکعب بود ، از پاییز امسال بعلاوه سه هزار مترمکعب میشود.
بابایی با اعلام پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد این پروژه گفت:  از مهر ماه سال جاری مشکل آب شرب سیاهکل رفع میشود.

 

ایجاد ۲۰۰۰ شغل جدید در سیاهکل/

فرماندار سیاهکل در بخش رونق گردشگری سیاهکل با اشاره به آنکه مجوز اولین هتل سیاهکل را اخذ کردیم که شامل یک مجتمع پنج طبقه مجهز است و علاوه بر آن احداث مجتمع تفریحی در کلاسر را در دستور کار داریم اعلام کرد: مجوزهای لازم برای احداث این مجتمع تفریحی صادر شده است .

فرماندار با اشاره به آن که صدور ایکو کارت های شهروندی آغاز یک تحول در ارائه خدمات شهروندی است و جایگزین پول برای برخورداری از خدمات شهری خواهد بود گفت: ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به این حوزه تخصیص یافته است.

امین بابایی با  اظهار آنکه اشتغال مهمترین معضل سیاهکل است گفت: با اقدامات جدید حدود ۲۰۰۰ فرصت شغلی در سیاهکل ایجاد می‌شود.

وی در بیان دیگر اقدامات صورت گرفته به بهره برداری از ۲۷ دکل مخابراتی با تامین ۷۸۰ شغل   اشاره داشت و گفت: ۱۳ دکل دیگر نیز مجوز گرفته و در آستانه نصب و بهره برداری است و در بخش عمرانی نیز ۱۷ روستای واقع در طرح هادی در برنامه آسفالت قرار گرفته اند.

فرماندار  در رابطه با نانوایی ها، ساخت سینما  و رفع کمبود تجهیزات بیمارستانی نیز به مواردی اشاره داشت و گفت:  اخیرا چند پزشک متخصص قلب، داخلی و زنان و چند دستگاه دیالیز به بخش درمان شهرستان سیاهکل افزوده شده است.

بابایی در ادامه به شرح پروژه ملی مواصلاتی سنگر به سیاهکل پرداخت و گفت: حق این بود که نام این پروژه را پروژه اتصال گیلان به مازنداران یا سنگر به شرق گیلان می‌نامیدند تا اهمیت و حجم ترددهای آن شفاف سازی میشد.

وی گفت: خیل عظیمی از قوانین به دلیل پیچیدگی های زمانه و شرایط با نیازهای فعلی مردم همخوانی ندارد و باید قوانینی وضع شود که بتواند میزان عرضه و تقاضای مردم را بر مبنای پیچیدگی و نیازمندیها ، در عرصه کنونی مرتفع کند.

سلمان زارع، نماینده لاهیجان و سیاهکل در مراسم تجلیل از خبرنگاران گفت:
تعیین نرخ تضمینی برنج از سوی دولت و تمهیدات برای صادرات چای را هدف‌گذاری کرده ایم

سلمان زارع در این جلسه ضمن تبریک روز خبرنگار به رسانه های حاضر گفت: دغدغه های حرفه‌ای این قشر فرهیخته که مرکز اتصال مردم به مسئولان هستند باید باز تعریف شود و  تعامل با خبرنگاران باید حقوق محور باشد نه فاکتور محور.

نماینده لاهیجان و سیاهکل گفت: بنده در بدو ورود به کار به چند روستا سفرهایی داشتم تا از نزدیک در جریان دغدغه های ساکنان منطقه باشم.
وی با اشاره به آنکه در مناطق دیلمان مشکل آب شرب داریم گفت: با مساعدت معاونت عمرانی استاندار پیگیر معضلات موجود در تامین آب شرب هستیم و با ادارات خدمات رسان نیز در تعامل خواهیم بود.
وی به کمبود زیرساخت‌ها در توزیع برق سیاهکل اشاره داشت و گفت: سیاهکل و دیلمان از دیرباز شهرهای آیینی کشور و مرکز ترویج شیعه بوده اند و باید توسعه این شهر تاریخی را با هم افزایی ها تسریع کنیم.

زارع در ادامه به پروژه ملی سنگر به سیاهکل گفت: با همراهی سازمان شهرداری‌ها پیگیر امور زیر ساختی هستیم و در رابطه با اتمام پروژه نیمه تمام سیاهکل و بازکیاگوراب نیز جلساتی از طریق استاندار با وزیر محترم اقتصاد داشتیم.

این نماینده با بیان آنکه امسال از سوی مقام رهبری ، سال جهش تولید با مشارکت مردم نامیده شده اظهار کرد: ارتباط مسئولان در همه ادارات باید با شهروندان قوی‌تر شود و رضایت شهروند همواره مد نظر قرار گیرد.

زارع با بیان آنکه لازم است با فرماندار و مسئولان استانی از شیلات خرارود بازدید نماییم گفت: ۴۰۰ هکتار زمین و استخرهای پرورش ماهی که می‌تواند چندصد شغل برای جوانان ایجاد نماید در آنجا بلاتکلیف و تعطیل مانده است.

زارع در بحث کشاورزی نیز اشاره داشت : موضوع در مجمع نمایندگان مطرح شده و یکصد نماینده امضا کرده ایم با حذف ارز ترجیحی از واردات برنج ، از کشاورزان شمال کشور صیانت کنیم.

وی گفت: تعیین نرخ تضمینی برنج و صادرات چای را هدف قرار داده ایم و نمی‌خواهیم برنجکاران امسال اتفاق تلخ سال زراعی گذشته را تجربه کنند.

وی گفت: سیاهکل در بخش صنایع دستی ، احداث گل خانه، تولیدات قارچ ، گیاهان تزئینی و غیره دارای ظرفیت های بالقوه برای درآمدزایی است.

انتهای پیام/ همای خبر

About نسرین عشقی

Check Also

دادستان کل کشور: «بدحجابی» نوعی بیماری‌ست که باید در کشور جمع شود/ برای کسانی که از این موضوع تمرد و به قانون و پلیس دهن کجی می‌کنند، باید پرونده تشکیل شود

دادستان کل کشور: «بدحجابی» نوعی بیماری‌ست که باید در کشور جمع شود/ برای کسانی که …