چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرکل صمت گیلان: بزرگترین پالایشگاه برنج در شرق گیلان تاسیس خواهد شد/ آمادگی سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد تومانی برای احداث پالایشگاه برنج

مدیرکل صمت گیلان:
بزرگترین پالایشگاه برنج در شرق گیلان تاسیس خواهد شد/ آمادگی سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد تومانی برای احداث پالایشگاه برنج


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان طی بازدید از یک شرکت تولیدی دانش پایه در لنگرود گفت: اولویت ما توسعه صنایع دانش بنیان متصل به کشاورزی در گیلان است.

همای خبر-  روابط عمومی اداره کل صمت گیلان؛ تیمور پورحیدری در بازدید از خطوط تولیدی مدرن صنایع غذایی گیلتاز در چاف لنگرود اظهار داشت: صنایع بومی و دارای سنخیت با اقلیم گیلان می‌تواند تحولی عظیم در اعتلای محصولات کشاورزی و صنعت غذایی کشور ایجاد نماید.
وی با بیان اینکه خام فروشی برنج سزاوار زحمات پررنج مردم گیلان نیست، تصریح کرد: با ایجاد پالایشگاه بزرگ برنج می‌توان به تولید بیش از ۲۰ نوع محصول پرکاربرد پرداخت که سرمایه‌گذار آن با تکیه بر توان علمی در این زمینه هم اکنون بسیار مصمم پای کار است.
دکتر پورحیدری میزان زمین مورد نیاز احداث این پالایشگاه را در فاز اول ۱۰ هکتار عنوان کرد و افزود: مطالعات اولیه برای احداث چنین پالایشگاهی با مقیاس بزرگ با بهره‌مندی از اساتید نخبه و مراکز دانشگاهی انجام شده و این طرح با ثبت اختراع و گذراندن پروسه‌های بالینی که انجام شده است، احداث خواهد شد.
وی میزان سرمایه‌گذاری پیش بینی شده برای احداث پالایشگاه برنج را ۲۵۰ میلیارد تومان برشمرد و گفت: در فاز اول برای ساخت سوله، تاسیسات و ماشین آلات مدرن، این سرمایه‌گذاری کاملاً توسط بخش خصوصی در حال انجام است که زمینه اشتغال بیش از ۲۰۰۰ نفر را فراهم خواهد کرد.

مدیرکل صمت گیلان تولیدات فعلی این شرکت را تولید برنج قهوه ه ای، روغن سبوس برنج، کافی میکس و قرص های ویتامینه با اشتغال ۱۳۰ نفر برشمرد و تشریح کرد : با تلاش این تولید کننده خوش ذوق و با بهره گیری از دانشگاه و پژوهشگران متخصص که به عنوان هسته آر اند دی فعال هستند، این پروژه می‌تواند به عنوان یک ابر پروژه و پالایشگاه برنج با تکنولوژی روز دنیا و استحصال مشتقات برنج، در حوزه آرایشی و بهداشتی و مکمل های غذایی در آینده نزدیک در شرق استان راه اندازی شود.

About نسرین عشقی

Check Also

ظرفیت و پتانسیل خوبی برای تجارت مستقیم بین گیلان و هند وجود دارد

ظرفیت و پتانسیل خوبی برای تجارت مستقیم بین گیلان و هند وجود دارد   به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *