چاپ مطلب چاپ مطلب

کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت در مراسم روز آتش نشان: شهدای آتش نشان باید شهید خدمت محسوب شوند

کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت در مراسم روز آتش نشان:

شهدای آتش نشان باید شهید خدمت محسوب شوند/ درآمد آتش نشانی با هدف تامین تجهیزات مورد نیاز به سازمان اختصاص پیدا کند

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: سختی ها و مرارت های شغل آتش نشانی بر هیچکس پوشیده نیست و انتظار می رود اگر خدای ناکرده برای آتش نشانی در حین خدمت حادثه ای منجر به فوت رقم خورد جزو شهدای خدمت محسوب شود.

همای خبر- نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل شورای شهر رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت امروز در مراسم تجلیل از آتش نشانان شهر رشت در سالن همایش بانک کشاورزی این شهر با تبریک هفتم مهر مصادف با روز آتش نشانی و ایمنی اظهار کرد: هفتم مهر ماه مزین به نام آتش نشانان قهرمان ، خدوم و پُر تلاش است و لازم می دانم ضمن تبریک روز آتش نشان، یاد و خاطره تمامی شهدای ایران اسلامی بالاخص شهدای آتش نشان را گرامی بداریم.

وی با تاکید به اینکه زحمات و تلاش های آتش نشانان با غیرت و ایثارگر رشت برای حفظ جان و مال دیگر همنوعان بر کسی پوشیده نیست افزود: شغل هایی همچون آتش نشانی برای معرفی مشغله هایی که دارند نیازی به صحبت ندارد و همه ما از مخاطرات این شغل مطلع هستیم و عملکرد آتش نشانان در مقابل دید همگان قرار دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه از شهردار رشت و مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری رشت می خواهیم که به موضوع شایسته سالاری توجه داشته باشند تصریح کرد: تبعیض ها در مجموعه سازمان های شهرداری رشت باید کنار گذاشته شود و نباید توانمندی ها و تجارب فردی که سالهاست در حوزه ای مشغول فعالیت است به دلیل برخی از تبعیضات و یا درگیری های شخصی نادیده گرفته شود و یقینا توجه به شایسته سالاری موجب رضایتمندی در بین کارکنان شهرداری در بخش های مختلف می شود.

کارگرنیا با اشاره به اینکه بارها دغدغه های آتش نشانان را به گوش مسئولین رساندیم افزود: یک آتش نشان وقتی لباس آتش نشانی می پوشد و در عملیات حاضر می شود ، همانند یک رزمنده است که لباس رزم پوشیده و چنانچه در حین عملیات حادثه ببیند و مصدوم شود باید جانباز محسوب شود و اگر خدای ناکرده در حین خدمت به شهادت رسید باید جزو شهدا محسوب شود و این امنیت خاطر برای آتش‌نشانان و خانواده هایشان باید وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه شهردار رشت فردی خدوم و مردمی است افزود: این موضوع که آتش نشانانی که در حین خدمت جان خود را از دست می دهند جزو شهدا نیستند واقعا جای تاسف دارد و البته این مسئله خارج از اختیارات شورا و شهرداری رشت است و از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم این مسئله را در صحن مجلس مطرح و به سرانجام برسانند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه یک آتش نشان که برای نجات جان و مال همنوع خود به قلب خطر می رود نباید دغدغه دستکش ضد حریق و دیگر تجهیزات را داشته باشند بیان کرد : سازمان آتش نشانی شهرداری رشت باید به لحاظ امکانات از تجهیزات به روز برخوردار باشد و پرسنل سازمان هیچ دغدغه ای از این بابت نداشته باشند .

کارگرنیا با بیان اینکه درآمدهای سازمان آتش نشانی باید به حساب سازمان واریز شود افزود: تاکید می کنم شهردار رشت با تمهیداتی درآمدهای سازمان آتش نشانی را به حساب این سازمان اختصاص دهد تا سازمان بتواند با خاطری آسوده تر نسبت به تامین تجهیزات مورد نیاز و به روز در مقابله با حوادث و حریق ها اقدام کند.

انتهای پیام/

About نسرین عشقی

Check Also

پیام رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت به مناسبت روز آتش‌نشان

پیام رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت به مناسبت روز آتش‌نشان فرا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *