چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار لنگرود در حاشیه بازدید از آب بندان های شهرستان گفت: “لایروبی آب بندان‌ها، کلید تأمین آب و رونق کشاورزی در شهرستان است

فرماندار لنگرود در حاشیه بازدید از آب بندان های شهرستان گفت:

“لایروبی آب بندان‌ها، کلید تأمین آب و رونق کشاورزی در شهرستان است”

محمدرضاجلالی فرماندارشهرستان لنگرود، “لایروبی آب بندان‌ها راهی برای حمایت از کشاورزان و بهبود وضعیت به منظور تأمین آب و کاهش تنش‌های آبی در فصل زراعی آینده است”

به گزارش همای خبر و بنقل از روابط عمومی فرمانداری لنگرود، محمدرضا جلالی، فرماندار شهرستان لنگرود، روز چهارشنبه در بازدیدی به همراه جمعی از مدیران و کارشناسان حوزه آب و کشاورزی از برخی آب بندان‌های مهم شهرستان، به تشریح اهداف این بازدید پرداخت.

 

جلالی در این بازدید اظهار داشت: “هدف از این بازدید، بررسی وضعیت آب بندان‌های شهرستان و پیگیری لایروبی آن‌ها است. در یکی دو سال گذشته، با توجه به مفاد قانونی و هماهنگی با دستگاه‌های مختلف اجرایی و نظارتی، لایروبی آب بندان‌ها را آغاز کرده‌ایم. به عنوان مثال، آب بندان کیا کلایه با مساحت ۱۲۰ هکتار تحت عنوان دولت جمهوری اسلامی سند صادر شده و در فاز اول، لایروبی ۵۵ هکتار از این اراضی آغاز شده است. خوشبختانه پیمانکار کار را شروع کرده و بخش عمده‌ای از این فاز اجرایی شده است. امیدواریم که در زمان مشخص، ادامه کار نیز انجام شود و فازهای بعدی نیز به تبع آن اجرایی گردد.”

 

وی همچنین به آب بندان گالش کلام اشاره کرد و گفت: “این آب بندان نقش حیاتی در تأمین آب و زیست بوم منطقه دارد و اراضی شالیزاری روستاهای هم‌جوار را تحت پوشش قرار می‌دهد. برای این آب بندان نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و لایروبی آن حدود ۳۵ درصد انجام شده است. امیدواریم که در ماه‌های آینده و قبل از فصل زراعی، بتوانیم کلیه اراضی مورد نظر را لایروبی کنیم.”

 

فرماندار لنگرود در ادامه به آب بندان پاپکیاده اشاره کرد و افزود: “این منطقه یکی از پرتنش‌ترین حوزه‌های شالیزاری و تولید برنج شهرستان است. به دلیل خشک بودن زمین و کمبود آب، این منطقه با چالش‌های جدی مواجه بوده است. با لایروبی ۳۵ هکتاری این آب بندان که از سال های گذشته مورد بی‌توجهی قرار گرفته بود، خوشبختانه در سال گذشته علی‌رغم تنش شدید آبی، این منطقه کمترین تنش را تجربه کرد. امیدواریم با لایروبی آب بندان‌های دیگر در شهرستان، ونگهداری بخش قابل توجهی از نزولات آسمانی در این پهنه های استراتژیک، بتوانیم بخش قابل توجهی از آب مورد نیاز مردم را در فصل زراعی تأمین کنیم.”

 

جلالی در پایان تأکید کرد: “انتظار ما این است که همه دستگاه‌های اجرایی ، نظارتی والبته با همکاری خوب مردم، گام‌های مؤثری در این زمینه بردارند تا بتوانیم برای فصل زراعی آینده، تکالیف خود را به نحو شایسته‌ای انجام دهیم. ما به دنبال ایجاد شرایطی هستیم که کشاورزان عزیز بتوانند با آرامش و اطمینان خاطر به کشت و کار خود ادامه دهند و از منابع آبی به بهترین نحو استفاده کنند.”

 

این بازدید نشان‌دهنده عزم و اراده مسئولان شهرستان برای بهبود وضعیت آب و کشاورزی در لنگرود و تأمین نیازهای اساسی مردم است.

 

فرماندار لنگرود همچنین از همکاری و همیاری مردم در این پروژه‌ها قدردانی کرد و بر اهمیت مشارکت جامعه در حفظ و نگهداری منابع آبی تأکید نمود

About مدیر خبر1

Check Also

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم بیات امام جمعه رحیم آباد؛ از بازرسی کل گیلان درخواست میکنم به تملکات اطراف سد مخزنی پلرود ورود کند

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم بیات امام جمعه رحیم آباد؛ از بازرسی کل گیلان درخواست میکنم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *