چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار لنگرود در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان گفت: “هم‌افزایی برای ایمنی و آمادگی در برابر بحران‌ها نیازمند همکاری و برنامه‌ریزی دقیق است”

فرماندار لنگرود در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان گفت:

“هم‌افزایی برای ایمنی و آمادگی در برابر بحران‌ها نیازمند همکاری و برنامه‌ریزی دقیق است”

محمدرضا جلالی فرماندار لنگرود: “برنامه‌ریزی پیشگیرانه کلید موفقیت در مدیریت بحران است”

به گزارش همای خبر و به نقل از روابط عمومی فرمانداری لنگرود، محمدرضا جلالی، فرماندار شهرستان لنگرود، عصر روز شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید، به بررسی و برنامه‌ریزی‌های لازم برای مدیریت بحران در شهرستان پرداخت.

فرماندار لنگرود در این جلسه با تأکید بر اهمیت مدیریت بحران گفت: “مدیریت بحران در واقع مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و چاره‌جویی‌هایی است که باید قبل از وقوع بحران، با همفکری و هم‌افزایی انجام شود. این اقدامات به ما کمک می‌کند تا در مواقع بحرانی از تدابیر اتخاذ شده به نحو شایسته بهرهمند شویم .”

جلالی به موضوع اسکان در مواقع بحران اشاره کرد و افزود: “اسکان و اسکان موقت برای بعد از بحران از مسایل اساسی و بسیار مهم در مدیریت بحران هستند. در صورتی که شهرستان در معرض حوادث خاص قرار گیرد، لازم است اماکن و فضاهای مناسبی را تدارک ببینیم وبه گونه‌ای آماده سازی کنیم که در مواقع بحرانی، نیازهای اسکان موقت را برآورده کند.”

جلالی همچنین به ویژه گی‌ مکان‌های اسکان موقت اشاره کرد و گفت: “مکان‌های اسکان موقت باید دارای امکانات و زیرساخت‌های لازم باشند. باید به این مکان‌ها توجه ویژه‌ای شود تا در مواقع بحران پاسخگوی نیازها باشند.

بخشداران در روستاها و شهرداران در شهرها اماکنی که می‌توانند در هنگام بحران مورد استفاده قرار گیرند را شناسایی و معرفی کنند.”

وی در ادامه تأکید کرد: “ادارات و نهادها نیز اماکن مناسب در اختیار را معرفی و نسبت به اماکنی که به بخش خصوصی واگذار می‌کنند، با این قید و شرط که در ایام بروز بحران، باید در اختیار ستاد بحران شهرستان باشد، قرار دهند. این همکاریها به ما کمک می کند تا در مواقع بحرانی به سرعت و به طور مؤثر عمل نمایم.

وی افزود: “استفاده از تمامی ظرفیت‌های دستگاه‌ها در این زمینه ضروری است و باید همه ما در این راستا همکاری کنیم.”

این جلسه با هدف تقویت آمادگی شهرستان لنگرود در برابر بحران‌ها و ارتقاء سطح همکاری بین نهادها و ادارات مختلف برگزار شد و به بررسی راهکارهای مؤثر در مدیریت بحران و اسکان موقت اختصاص داشت

About مدیر خبر1

Check Also

جلسه عادی اعضای شورای اسلامی شهر لنگرود باحـضور شـهردار و شهروندان به منظور بررسی و رفع مـشکــلات در اتــاق جــلسـات شــورا بـرگـزار گــردیــد

جلسه عادی اعضای شورای اسلامی شهر لنگرود باحـضور شـهردار و شهروندان به منظور بررسی و رفع مـشکــلات در اتــاق جــلسـات شــورا بـرگـزار گــردیــد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *