چاپ مطلب چاپ مطلب

به بهانه اکران نمایش ” پیتزا مخصوص ” از گروه تئاتر آبی با شعار معلولیت محدودیت نیست

به بهانه اکران نمایش ” پیتزا مخصوص ” از گروه تئاتر آبی با شعار معلولیت محدودیت نیست

یادداشت از الهام شاد

روز اول اجرای نمایش به دعوت عوامل اجرا به تماشای ” پیتزا مخصوص ” نشستم. موضوع قابل توجه در سالن نمایش حضور تعداد زیادی از توانخواهان بود که با شوق و هیجان به تماشای این اجرا نشستند ، خوشحالی و لبخند عزیزانی که در جامعه کمتر به آنها پرداخته می شود .

موضوع قابل توجه دیگر، محل اجرای نمایش بود که در طبقه دوم خاتم الانبیا قرار گرفته که با وجود آسانسور از طبقه اول به دوم ، باز هم نیازمند بالا رفتن از چندپله تا رسیدن به سالن نمایش است ، که این امر رفت و آمد را برای تعدادی از توانخواهان که با ویلچر یا عصا حضور پیدا کرده بودند بسیار سخت و طاقت فرسا میکرد.

  علت را از عوامل اجرا جویا شدم که گرانی سالن های طبقه اول خاتم الانبیا و مابقی سالن های اجرا و عدم مشارکت بهزیستی برای در اختیار قراردادن سالن به جهت اجرا و عدم حمایت از گروه ، به سختی های مسیر این هنرمندان می افزاید.

جامعه هنری توانخواهان ،جامعه‌ای توانا و خوش ذوق که مملو از ظرفیت است اما همواره نادیده گرفته می‌شود. جامعه‌ای که زیبا است و زیبایی خلق می‌کند اما توقع دارد که دست کم قدری از مشکلاتش را مسئولان ببینند و رسیدگی کنند.

در عرصه های هنری ، فرهنگی و اجتماعی به توانخواهان به عنوان بخشی از جامعه کمتر پرداخته شده است ، نیازهای آنها کمتر مورد توجه قرار گرفته است و هنر می تواند حرف دل جامعه توان‌خواهان را به گوش مردم و مسئولان برساند.

نمایش “پیتزا مخصوص ” به نویسندگی لاله گلرخ عربانی و کارگردانی ابراهیم حسن زاده از تاریخ ۲۸ مهرماه تا ۴ آبان در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا رشت،  سالن رحمدل به روی صحنه میرود. این نمایش به موضوع چالش های افراد توان خواه در جامعه پرداخته است.

انتهای پیام/ همای خبر

About نسرین عشقی

Check Also

    پیام دکتر احمدی سنگر به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش منتشر شد

پیام دکتر احمدی سنگر به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش منتشر شد «هفته تربیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *