چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار لنگرود در دوره آموزشی آمارگیران سرشماری عمومی کشاورزی: ️فعالیت آماری در بخش کشاورزی و اطلاعات بدست آمده از آن نقش مهمی در تامین امنیت غذایی خواهد داشت

فرماندار لنگرود در دوره آموزشی آمارگیران سرشماری عمومی کشاورزی:

️فعالیت آماری در بخش کشاورزی و اطلاعات بدست آمده از آن نقش مهمی در تامین امنیت غذایی خواهد داشت

️”محمدرضا جلالی در دوره آموزشی آمارگیران: سرشماری عمومی کشاورزی به عنوان ابزاری حیاتی برای توسعه پایدار، تأکید بر همکاری مردم، نقش رسانه‌ها و فرهنگیان در فرهنگ‌سازی و اهمیت جمع‌آوری اطلاعات درست و دقیق جهت بهبود وضعیت کشاورزی است”

به گزارش همای خبر و به نقل از روابط عمومی فرمانداری لنگرود، محمدرضا جلالی، فرماندار شهرستان لنگرود، صبح امروز دوشنبه در دوره آموزشی ویژه آمارگیران سرشماری عمومی کشاورزی که در سالن همایش اتاق اصناف شهرستان برگزار شد، به اهمیت و حساسیت این کار اشاره کرد و گفت: “این کار بسیار حساس و مهم است و که قرار است به اتفاق شما رقم بخورد. سرشماری کشاورزی نه تنها به جمع‌آوری اطلاعات دقیق کمک می‌کند، بلکه نقش بسزایی در برنامه‌ریزی‌های آینده و توسعه پایدار شهرستان دارد.”

 

وی با تشکر از همکاران ستاد سرشماری شهرستان برای تلاش‌هایشان در راستای پیشبرد این پروژه، افزود: “امیدواریم که با همکاری و همدلی شما، در موعد مقرر و در بازه زمانی یک ماه، این رویداد بزرگ سرشماری کشاورزی شهرستان به پایان برسد. این سرشماری به ما کمک می‌کند تا تصویر دقیقی از وضعیت کشاورزی شهرستان داشته باشیم و بر اساس آن تصمیمات بهتری اتخاذ کنیم.”

 

جلالی با اشاره به حساسیت منطقه و وسعت شهرستان، تصریح کرد: “گیلان نیز به دلیل آب وهوای مناسب دارای تنوع محصولات کشاورزی ودامپروری غنی است ، ان‌شاءالله با تلاش و کوششی که دوستان خواهند داشت، اهداف سرشماری را محقق کنیم و آمار و اطلاعات لازم برای نظام برنامه‌ریزی را تحصیل کنیم. تحصیل این اطلاعات در راستای بهبود وضعیت کشاورزی و معیشت کشاورزان اقدامات مؤثری انجام دهیم.”

 

وی همچنین بر اهمیت تعامل با مردم وتامین اعتماد آنان برای همکاری در این فرآیند تأکید کرد و گفت: “در این کلاس، حساسیت‌های موضوع به سمع و نظر شما خواهد رسید، اما ما در تلاشیم تا نکات لازم را به افراد مرجع، مانند رسانه‌ها، ائمه جمعه و جماعت، فرهنگیان وغیرو…. منتقل کنیم تا در فرهنگ‌سازی این موضوع کمک کنند. همکاری مردم در این سرشماری بسیار حیاتی است و باید تلاش کنیم تا آن‌ها را به اهمیت این کار آگاه کنیم.”

 

فرماندار لنگرود در ادامه افزود: “سرشماری کشاورزی دومین سرشماری از حیث بزرگی کار است و اهمیت آن به دلیل کشاورزی بودن منطقه، حساسیت خاصی دارد. ما باید به مردم نشان دهیم که این سرشماری نه تنها به نفع دولت، بلکه به نفع خود آن‌ها نیز خواهد بود. اطلاعات دقیق و به‌روز به ما کمک می‌کند تا برنامه‌های بهتری برای حمایت از کشاورزان و بهبود زیرساخت‌های کشاورزی شهرستان داشته باشیم.”

 

این دوره آموزشی به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت و لازم به ذکر است سرشماری کشاورزی همزمان در سراسر کشور از ۱۲ آبان آغاز و به مدت یک ماه تا ۴۵ روز ادامه خواهد داشت. با همکاری و همدلی شما، می‌توانیم به اهداف خود دست یابیم و آینده‌ای روشن برای کشاورزی شهرستان رقم بزنیم

About مدیر خبر1

Check Also

جلسه عادی اعضای شورای اسلامی شهر لنگرود باحـضور شـهردار و شهروندان به منظور بررسی و رفع مـشکــلات در اتــاق جــلسـات شــورا بـرگـزار گــردیــد

جلسه عادی اعضای شورای اسلامی شهر لنگرود باحـضور شـهردار و شهروندان به منظور بررسی و رفع مـشکــلات در اتــاق جــلسـات شــورا بـرگـزار گــردیــد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *