چاپ مطلب چاپ مطلب

یونسی مدیر کل دریانوردی و کشتی رانی گیلان: برای راه‌اندازی توسعه دریامحور در بندر چمخاله نیازمند احداث جاده مناسب و تمهیدات برای لایروبی و خرید کسری مصالح هستیم

یونسی مدیر کل دریانوردی و کشتی رانی گیلان:
برای راه‌اندازی توسعه دریامحور در بندر چمخاله نیازمند احداث جاده مناسب و تمهیدات برای لایروبی و خرید کسری مصالح هستیم/
بررسی مسائل و مشکلات فاز یک بندرتفریحی و گردشگری بندر چمخاله با حضور مسئولان استانی/
کاهش نگران کننده تراز آب دریای کاسپین/ مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود:
اقتصاد دریامحور گیلان و توسعه گردشگری در مجتمع تفریحی چمخاله رونق اقتصادی و حفظ منابع به دنبال خواهد داشت/
همه ساله حدود ۱۰ الی ۱۵ سانت کاهش سطح آب در دریای کاسپین داشته ایم اما در مهرماه امسال به ناگهان ۱۶ سانتیمتر کاهش آب مشاهده شده است

 

جلسه هم اندیشی رفع چالشهای فاز اول احداث بندر تفریحی و گردشگری چمخاله در شرق گیلان با حضور مسئولانی چون لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، جلالی فرماندار لنگرود، پورحیدری مدیر کل صمت گیلان، عشوری مدیر کل محیط زیست گیلان، پردل نژاد مدیر عامل شرکت دریانوردی گیلان، محمدوست رئیس اداره صمت لنگرود با میزبانی یونسی مدیر کل دریانوردی و کشتی رانی گیلان در لنگرود برگزار شد.

اختصاصی همای خبر– یونسی مدیر کل دریانوردی و کشتی رانی گیلان در این جلسه با اظهار اینکه فاز اول اجرای بندر تفریحی و گردشگری چمخاله تقریبا به اتمام رسیده .دو معضل مهم موجود در این اجراها را نیاز مبرم احداث یک جاده منتهی به اسکله در این بندر گردشگری و اخذ مجوزات برای لایروبی و آماده سازی اسکله عنوان نمود و گفت : با این دو اجرای مهم زیرساخت‌های موثری برای سرمایه گذار در محل ایجاد خواهد شد و در این راستا از مدیران مرتبط و نماینده محترم لنگرود خواستار حمایت و هماهنگی هستیم.

یونسی با اشاره به توصیه های رهبری مبنی بر توسعه دریامحور  استان‌های ساحلی کشور گفت: هفت استان ساحلی در کشور وجود دارد و گیلان با راه اندازی این پهنه تفریحی در شرق گیلان ضمن آورده های مهم اقتصادی از محل گردشگری، در ارائه گزارش عملکرد سالانه به مقامات کشور حرفی برای گفتن خواهد داشت.

مدیر کل دریانوردی استان گفت: توسعه دریامحور در سه بخش دریاها ، بنادر و جزایر و سواحل قابل تعریف است و این پروژه‌ی مهم در چمخاله، هم رویکرد بندر محور و هم ساحل محور دارد.

وی با اعلام آنکه چیزی بیش از ۱/۵ همت برای اتمام پروژه هزینه خواهیم داشت گفت: در بهترین حالت حداقل سه سال طول می‌کشد تا جذب سرمایه گذار شده و این مجتمع تفریحی به بهره برداری برسد و لذا تا پیش از این زمان می‌خواهیم در حوضچه ساخته شده برای قایقرانی گردشگران فعالیتی آغاز  نماییم و اسکله فلزی واقع در ساحل چمخاله نیز که تخریب شده و بخش‌هایی از آن به انحاء مختلف از دست رفته بود را تعمیر کرده ایم.
یونسی گفت: مشکل برق منطقه نیز حل شده و درصدد هستیم با نصب دو چراغ دریایی ، روشنایی اسکله را استانداردسازی کنیم.
وی با تاکید بر اینکه برای تکمیل منطقه گردشگری بتدر چمخاله دو معضل مهم داریم که تمهیدات برای لایروبی ساحل چمخاله و ساخت جاده ای مناسب گردشگری از کنار هتل تا اسکله است گفت : نگرانی مهمی که خواستاریم در صحن علنی مجلس نیز مطرح شود کاهش تراز آب دریای کاسپین است.

مدیرکل دریانوردی گیلان توضیح داد: همه ساله حدود ۱۰ الی ۱۵ سانت کاهش سطح آب در دریای کاسپین داشته ایم اما در مهرماه امسال به ناگهان ۱۶ سانتیمتر کاهش آب مشاهده شده که علت آن بدرستی مشخص نیست اما نیازمند توجهات جدی مسئولان کشور است و ما این مطلب را به تهران گزارش کرده ایم.

وی ضمن بیان فعالیت و اجرای قابل قبول شرکت جنرال الکتریک در اتمام فاز اول پروژه احداث مجتمع تفریحی چمخاله گفت: باید ظرفیت حمل و نقل و ناوگان دریایی منطقه را نیز بالا ببریم و با خرید کشتی و ناوگان جدید توسعه دریامحور در منطقه را به سطح مطلوب برسانیم.

 

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی؛
اقتصاد دریامحور گیلان و توسعه گردشگری در مجتمع تفریحی چمخاله رونق اقتصادی و حفظ منابع به دنبال خواهد داشت/

مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان آنکه ذخایر نفتی دریای کاسپین از امنیت برخوردار است و به علت عمق منابع، نگرانی برای از دست رفتن آن نداریم گفت: با توسعه دریامحور در رونق گردشگری گیلان می‌توان با هزینه های کمتر و حفظ منابع به آورده های اقتصادی دست یافت.

لاهوتی با بیان اینکه اراضی ۳۰ هکتاری مشرف به دریای بندر چمخاله که در دست احداث مجتمع گردشگری است ، ظرفینی است که در شمال کشور   نمونه ای برای آن نمی‌یابید اظهار کرد:  این زمین بدون معارض و در ابعاد بسیار عالی برای زیرساخت‌های گردشگری و جذب سرمایه گذار مهیاست و البته نیاز به هتلی حداقل ۳۰ طبقه نیز دارد.

لاهوتی با ذکر اینکه تفاهم هایی انجام شده که یک کشتی از سن‌پطرزبورگ به چمخاله منتقل شود و با استقرار درمنطقه کاربری رستوران به آن داده شود به توصیه مقام رهبری مبنی بر توسعه دریامحور  اشاره داشت و گفت : باید حمل و نقل گردشگری را در دریای کاسپین توسعه دهیم.

وی ضمن تقدیر از مدیرکل دریانوردی ، مدیرعامل سازمان بنادر کشور و مسئولان حاضر در جلسه گفت باید با یک تلاش جمعی در اخذ مجوزات، جذب سرمایه گذار و اتمام پروژه، کار تکمیل این مجموعه گردشگری را بدون وقفه دنبال کنیم و این استعداد خدادادی گیلان را با حفظ منابع حداکثری در گردشگری به بالندگی برسانیم.

وی در خصوص لایروبی منطقه گردشگری چمخاله خواستار مساعدت شد و گفت: این پروژه نیاز به حدود ۴۰۰ هزارمترمکعب مصالح دارد که در گیلان موجود نیست و نیازمند خرید آن هستیم.

وی با اظهار آنکه در سالیان پیش طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی چمخاله را در مجلس به تصویب رساندیم و در اجرا دچار وقفه شد گفت: فی‌الحال لایروبی منطقه باید انجام شود که تخریب احتمالی و حوادث این ساحل را تهدید نکند.

 

شرکت عمرانی خوشنام گیلان برای تامین منابع و مصالح از مسئولان استانی خواستار همکاری شد/

مدیر اجرایی شرکت جنرال الکتریک که فاز اول پروژه مجتمع گردشگری چمخاله لنگرود را با موفقیت به انجام رسانده نیز در این نشست تخصصی ضمن اظهار لزوم جلسات هفتگی برای پیشبرد سریعتر پروژه گفت: تامین منابع و مصالح با مالی زیادی به ما تحمیل می‌کند و چنانچه بتوانیم بخشی از منابع را از استان تامین نماییم، بار مالی در تکمیل اجراها تعدیل می‌شود.
وی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این شرکت در شهر آستانه و مناطق دیگر استان گفت در مجموع در پروژه های اخیر ۴ میلیون متر مکعب مصالح خریداری نموده ایم.
گفتنی است شرکت عمرانی جنرال الکتریک از مجریان اجرایی خوشنام و شناخته شده در سطح استان است.

انتهای پیام/ همای خبر

About نسرین عشقی

Check Also

کنایه تاجگردون به شایعه بنزینی امیرحسین ثابتی: سوژه گیرت نمیاد؟! /خیالتان راحت بنزین گران نمی‌شود

کنایه تاجگردون به شایعه بنزینی امیرحسین ثابتی: سوژه گیرت نمیاد؟! /خیالتان راحت بنزین گران نمی‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *