تداوم و افزایش کیفیت خدمات رسانی به گیلانیان با مدیریت مصرف آب شرب در روزهای پایانی سال
مصرف بهینه آب شرب توسط گیلانیان عزیز در روزهای پایانی سال، منجر به تداوم و افزایش کیفیت خدمات رسانی به مشترکین (عدم کاهش فشار و یا قطعی آب) خواهد شد.
به گزارش همای خبر، به نقل از دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب گیلان؛ لیلا علیزاده مدیر دفتر روابط عمومی شرکت آبفای استان گفت: مردم گیلان در اسفند ماه مانند سایر نقاط کشور نسبت به سنت خانه تکانی برای ایام سال نو اقدام می کنند که مصرف روزانه نسبت به ماه های قبل بطور متوسط ۳۰ درصد افزایش می یابد.
علیزاده افزود: این میزان افزایش در روزهای پایانی سال به دلیل ورود مسافران و همچنین افزایش تقاضا برای خانه تکانی و شستشو تا دو برابر مصارف روزانه نیز خواهد رسید که این میزان تقاضا بیشتر از توان تولید منابع تامین آب شرب بوده و مشکلاتی را برای سیستم توزیع آب بوجود می آورد.
وی تصریح کرد: از آنجایی که افزایش مصرف توسط مشترکین در یک بازه زمانی کوتاه منجر به کاهش فشار شبکه توزیع و حتی در برخی از موارد قطع آب مشترکین علی الخصوص در مناطق پایین دست و پر تراکم می شود، در صورت عدم استفاده بهینه از آب ممکن است تعداد قابل توجهی از مشترکین در روزهای پایانی سال به دلیل افت فشار شبکه نتوانند از نعمت آب بهداشتی با کمیت قابل توجه استفاده نمایند لذا تاکید می گردد مردم کارهای مرتبط با خانه تکانی و شستشو را به ایام پایانی سال به ویژه روز تحویل سال موکول نکنند، همچنین به مردم فهیم گیلان توصیه می کنیم از آب شرب برای شستشوی حیاط، خودرو و موارد غیر ضروری استفاده نکنند.
لیلا علیزاده گفت: شایان ذکر است کلیه منابع تامین آب استان شامل تصفیه خانه ها، چاه ها و چشمه ها با تمام ظرفیت جهت پاسخ به تقاضای آب هم استانی های عزیز در ایام پایانی سال در مدار بهره برداری قرار گرفته است