چاپ مطلب چاپ مطلب

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان :در نوروزامسال تعداد زائران در سطح بقاع متبرکه حدود دو میلیون و دویست و پنجاه هزار نفر بوده است

 اختصاصی همای گیلان:معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان طی گفتگویی به خبرنگار ما گفت: در سالهای اخیر حسب فرمایش مقام معظم رهبری ، سازمان اوقاف برنامه های متعدد فرهنگی و مذهبی در خصوص تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی  به ادارات  کل اوقاف استانها ابلاغ نموده تا هم در سطح اوقاف شهرستانها و هم در سطح بقاع متبرکه اجرا شود.

DSCN3000

محمد قاسم پور ملومه اضافه نمود : یکی از مهمترین کارهای فرهنگی اوقاف و امور خیریه طرح « آرامش بهاری» است که هر ساله از ۲۸ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین اجرا می شود.

وی افزود : در سال ۹۴ این طرح در ۲۰۰ بقعه با همکاری اوقاف شهرستانها و همچنین هیات امنای بقاع متبرکه و مسئولین مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه اجراء گردید که شامل برگزاری برنامه های فرهنگی، مسابقات فرهنگی، برنامه های قرآنی و مذهبی می باشد .

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان یکی از ارکان اجرای طرح آرامش بهاری در سطح بقاع متبرکه را دایر نمودن خیمه های معرفت دانست و اظهار داشت: این طرح با حضور روحانیون مجرب و دوره دیده در امور کودکان، مشاوره خانواده، مشاوره مذهبی و کارهای چند رسانه ای و غیره فعالیت می کند که امسال در ۶۲ بقعه متبرکه شاخص استان گیلان برگزار گردید و توانستیم در این خیمه های معرفت از حضور ۵۲ نفر از روحانیون اعزامی از قم و همچنین بیش از یکصد روحانی و مبلغ بومی استفاده نماییم.

قاسم پور آنگاه به برنامه لحظه تحویل سال ۹۴ اشاره کرد و اذعان داشت : یکی از کارهایی که در طرح آرامش بهاری انجام شد اجرای طرح تحویل سال بود که الحمداله با همکاری خوب هیات امنا و با پخش سخنان نوروزی مقام معظم رهبری و قرائت صلوات با حضور بیش از ۴۵ هزار نفر برگزار گردید.

وی به دیگر اقدامات انجام شده طرح آرامش بهاری اشاره نمود و تصریح کرد: سوگواره یاس نبوی از جمله اقدامات انجام شده در طرح آرامش بهاری که مربوط به عزاداری حضرت فاطمه زهرا( س) می باشد که از ۲ تا ۶ فروردین در بقاع متبرکه استان با بر پایی  مداحی، سخنرانی مذهبی و … برگزار گردید .

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان تعداد زائرین بقاع متبرکه استان گیلان را ازتاریخ ۲۸ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین حدود دو میلیون و دویست و پنجاه هزار نفر بار عنوان کرد  این در حالیست که  تعداد زائرین در بقاع متبرکه کشور بیش از ۵۱ میلیون نفر بار است. قاسم پور ادامه داد : یکی دیگر از مواردی که در سوگواره یاس نبوی انجام شد گذاشتن ۷ سین فاطمی در سطح بقاع متبرکه با استفاده از ۷ لقب از القاب آن بزرگوار ( سلیمه، سیدالنساء ، سرالله، سرالعظمه، سعیده، ساجده و سماویه)بود  .

وی خاطر نشان کرد : در سطح بقاع متبرکه در ایام نوروز به صورت ثابت ( داخل زائر سرا و اسکان موقت) حدود ۱۷ هزار نفر اسکان یافته اند.

 

About سردبیر ارشد

Check Also

۵۱ پیشکسوت و هنرمند صنایع دستی گیلان به مناسبت روز جهانی صنایع سنتی و دستی روز سه شنبه طی مراسمی در اتاق بازرگانی گیلان تجلیل شدند

۵۱ پیشکسوت و هنرمند صنایع دستی گیلان به مناسبت روز جهانی صنایع سنتی و دستی …