چاپ مطلب چاپ مطلب

هزینه ۴۶۰ میلیون ریالی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان برای توسعه آموزش فرش دستباف

همای گیلان:معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به آغاز برگزاری دوره های آموزش رایگان فرش دستباف در ۵ شهرستان این استان از هزینه ۴۶۰ میلیون ریالی این سازمان برای آموزش فراگیران فرش دستباف و مربیان این رشته ی هنری- صنعتی خبر داد.

download (2)

مجید زیرک با اشاره به همکاری سازمان فنی و حرفه ای با اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در برگزاری این دوره آموزشی گفت: دوره های آموزش– اشتغال فرش دستباف برای ۲۰۰ نفر از فراگیران شهرستان های رودبار، املش، سیاهکل، آستارا و ماسال با بهره مندی از کارشناسان و مربیان با سابقه فرش دستبافو مدیران کارگاه های متمرکز و نیمه متمرکز از نیمه دوم فرودین سال جاری در حال برگزاری است.

وی افزود: فراگیران این دوره های آموزشی توسط اداره کل امداد امام خمینی استان گیلان و شرکت نگارنصر بسیج وابسته به بنیاد تعاون بسیج به اداره فرش این سازمان معرفی شده اند.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان خاطر نشان کرد: پس از پایان  این دوره ی ۸ روزه ی آموزشی، فراگیران به مدت ۴۵ روز زیر نظر ناظر فنی، کار بافت عملی فرش را نیز آموزش می بینند تا شرایط ایجاد اشتغال خانگی و یا جذب در کارگاه های قالیبافی برایشان فراهم گردد.

زیرک تصریح کرد: پیش از این در اسفند ماه سال گذشته نیز یک دوره آموزشی ۳ روزه برای ۴۵ نفر از مربیان قالی بافی استان با حضور اساتید برجسته مرکز ملی فرش ایران برگزار شده بود.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان خاطر نشان کرد: دوره های آموزش فرش دستباف و آموزش مربیان به صورت رایگان و با هزینه کرد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان برگزار و در مجموع ۴۶۰ میلیون ریال برای برپایی این دوره های آموزشی هزینه شده است.

زیرک افزود: علاوه بر آموزش رایگان به فراگیران دوره های در حال برگزاری در ۵ شهرستان استان به هر نفر شرکت کننده ۴۰۰ هزار ریال به منظور مساعدتپرداخت می گردد.

 

About سردبیر ارشد

Check Also

انجام ملاقاتهای مردمی محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت همه روزه در ساختمان شورا با شهروندان شریف رشت با هدف بررسی مشکلات و دغدغه های آنان در حوزه شهری

انجام ملاقاتهای مردمی محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت همه روزه در …