چاپ مطلب چاپ مطلب

اولین همایش تجلیل از فعالان عرصه حمل و نقل شهرستان املش توسط شهرداری و شورای اسلامی املش برگزار شد

اختصاصی همای گیلان: اولین همایش تجلیل از فعالان  و تلاشگران عرصه حمل و نقل شهرستان املش با حضور امام جمعه شهرستان املش ، فرماندار،شهرار، اعضای شورای شهرو جمعی از مسئولین شهرستان توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر املش برگزار شد.

در این مراسم  شهردار املش با مناجات زیبایی سخنان خود را آغاز کرد :”  الهی دلی ده که شوق طاعت افزون کند و توفیق طاعتی ده که به بهشت رهنمون کند. الهی دلی ده که در کار تو جان بازیم و جانی ده که با ان جهان سازیم. الهی نفسی ده که حلقه بندگی تو گوش کند و جانی ده که زهر حکمت تو نوش کند. الهی دانایی ده که در راه نیفتیم و بینایی ده که در چاه نیفتیم. الهی دیده ای ده که جز تماشای ربوبیتت نبیند و دلی ده که غیر از مهر عبودیتت جای نگیرد. الهی پایی ده که با ان کوی مهر تو بوییم و زبانی که با آن شکر آلای تو گوییم. “

مهندس ریحانی شهردار املش  در ادامه گفت : امروزه بخش حمل و نقل از جمله بخش های زیربنایی اقتصادی هر جامعه است که علاوه بر تحت تاثیر قرار دادن فرآیند توسعه اقتصادی ، خود نیز در جریان توسعه دچار تغییر و تحول قرار می گیرد. و اهمیت آن بدان حد است که در قرآن کریم در ایه ۲۲ سوره یونس به حمل و نقل اشاره شده است : ” او کسی است که شما را در خشکی و دریا سیر می دهد”.

1 (6)

شهردار املش بیان داشت : حمل و نقل با ایفای نقش رابط بین بازار تولید و بازار مصرف ، به مثابه پلی است که بخش های مختلف جامعه با عبور از روی آن، به سمت توسعه پایدار حرکت می کند.

وی تصریح کرد : صنعت نوپای حمل و نقل در جمهوری اسلامی ایران ، دوران پرفراز و نشیبی را پشت سرگذاشته است که ویژگی اصلی آن تلاش برای دستیابی به جایگاه والاتر و فردایی بهتر است.

ریحانی شهردار املش در ادامه افزود : ۲۶ آذر سال ۶۲ یادآورایامی است که حضرت امام خمینی (ره) فرمانی را در زمینه اعزام کامیونها به بنادر جنوبی برای تخلیه کالای وارداتی و مایحتاج مردم صادر نمودند و پس از آن در سال ۷۶ به پیشنهاد وزارت راه و ترابری و برای آگاه سازی هرچه بیشتر جامعه با نقش و جایگاه حمل و نقل ، روز ۲۶ آذر ماه هر سال با نام روز حمل و نقل نامگذاری شده است.

شهردار املش ضمن بیان این نکته که ” روز حمل و نقل روز قدردانی از خدمات ارزشمند رانندگان و سایر دست اندرکاران بخش حمل و نقل کشور و همچنین فرصت مناسب برای بازنگری نیازها و مشکلات این قشر جامعه است ” گفت : به نمایندگی از مجموعه شهرداری املش و همچنین اعضای محترم شورای اسلامی شهر املش روز حمل و نقل را به تمامی این بزرگواران تبریک عرض می نمایم.

در این همایش امام جمعه شهرستان املش نیز ضمن تبریک روز حمل و نقل برتمام تلاشگران این عرصه و همچنین قدردانی از شهردار و اعضای شورای اسلامی املش جهت برپایی این همایش گفت : اگر در بشریت از ازل تا ابد حمل و نقل وجود نداشته باشد بشریت ساکن خواهد بود. هرگونه تحرک و جنب و جوش مستقیما به حمل و نقل باز می گردد.

3 (4)

حجت الاسلام والمسلمین روحانی بیان داشت : با اینکه در تقویم ما روزی با نام روز حمل و نقل نامگذاری شده است اما یقینا تا رسیدن به جایگاه اصلی آن راه دراز است بخصوص شهرهای کم برخوردار همچون شهرستان املش.

وی بیان داشت : مردم شهرستان املش بهبود وضعیت حمل و نقل را در تمام زمینه ها خواستارند که یکی از آنها رسیدگی به وضعیت حمل و نقل نمازگزاران املش و شهر رانکوه برای اقامه نماز جمعه است که همت والای شهردار محترم و اعضای شورای اسلامی شهر را جهت دستیابی به حد مطلوب می طلبد.

امام جمعه املش تصریح کرد : باید به مطالبات و خواسته های متصدیان حمل و نقل نیز رسیدگی شود که یقینا در دولت تدبیر و امید و همچنین با نصب وزیری پرتلاش امیدواریم در آینده نزدیک به جایگاه واقعی خود دست یابند.

در پایان این مراسم از فعالان عرصه حمل و نقل و همچنین رانندگان نمونه شهرستان املش تجلیل به عمل آمد.

   خبرنگار: فاطمه مشفق

 

2 (5)4 (3)

About سردبیر

Check Also

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد: حمایت جهاد کشاورزی از سرمایه گذاران حوزه زیتون استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد: حمایت جهاد کشاورزی از سرمایه گذاران حوزه زیتون …