چاپ مطلب چاپ مطلب

سخنرانی سرلشکر جعفری در یادواره شهید املاکی لنگرود

همای گیلان: معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان از سخنرانی سرلشکر جعفری فرمانده سپاه پاسداران در یادواره شهید املاکی در ۹ فروردین سال ۹۵ در لنگرود خبر داد.

خبرگزاری فارس: سخنرانی سرلشکر جعفری در یادواره شهید املاکی لنگرود

  عباس بایرامی عصر امروز در جلسه ستاد هماهنگی برگزاری یادواره شهید املاکی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: امسال ۹۰۰ یادواره شهید در گیلان برگزار شده است.

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهید املاکی در ۹ فروردین سال ۹۵، افزود: طبق فرمایش‌های مقام معظم رهبری شهید حسین املاکی یک قهرمان بود و باید تلاش کنیم یادواره‌ای در شأن و مقام این شهید ملی برگزار شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان از برگزاری کنگره ۸ هزار شهید گیلان در اردیبهشت سال ۹۵ تصریح کرد: شهدا برکت و آبروی نظام اسلامی هستند.

وی اجرای بیش از ۳۰ برنامه فرهنگی و ورزشی به مناسبت یادواره شهید املاکی را از اقدام‌ها عنوان کرد و گفت: بازسازی یادمان و ساخت تندیس شهید املاکی، خاطره‌گویی، ساخت روزنامه دیواری، مسابقه خوشنویسی با نام «مشق گمنامی»، مسابقه پیامکی، توزیع بروشور، تئاتر خیابانی، دیدار با خانواده شهید املاکی، برگزاری مسابقات اتومبیلرانی و … از مهم‌ترین برنامه‌هاست.

بایرامی با اشاره به اینکه «سردار سرلشکر محمدعلی جعفری» فرمانده سپاه پاسداران سخنران مراسم یادواره شهید املاکی است، خاطرنشان کرد: ۲۸ سال از تاریخ شهادت یا مفقودالجسدی املاکی بزرگوار می‌گذرد و اگر دنبال یک قهرمان می‌گردیم شهید املاکی که ماسک خود را در آورد و به صورت رزمنده دیگر زد، یک قهرمان است.

فرماندار لنگرود نیز در جلسه مذکور با اشاره به ۲۲ اسفند سالروز بزرگداشت شهدا، اظهار کرد: اقتدار و عزت امروز جمهوری اسلامی ایران را مدیون ایثارگری و از خودگذشتگی‌های شهدا هستیم.  
سیدرضا جوادپور با تأکید به اینکه باید عملاً دنباله‌رو سبک زندگی شهدا باشیم، افزود: آرمان، ارزش و ولایت‌پذیری شهدا باید در زندگی روزمره همه ما نمود پیدا کند تا به کشور آسیبی نرسد.

وی از افتتاح فاز نخست یادمان شهید املاکی و شهدای گمنام لنگرود به‌زودی خبر داد و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا تندیس شهید املاکی به‌زودی در میدان املاکی نصب شود.

فرماندار لنگرود حفظ دستاوردهای انقلاب و ارزش‌های دفاع مقدس را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: در این راستا زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا نقش مهمی در انتقال فرهنگ شهادت به نسل جوان جامعه دارد.

About سردبیر

Check Also

اظهارات متناقض منابع طبیعی گیلان و قزوین!

اظهارات متناقض منابع طبیعی گیلان و قزوین! حتی یک مترمربع از جنگل های گیلان به استان های …