چاپ مطلب چاپ مطلب

افتتاح تلویزیون های شهری در رشت/ شهردار رشت: با تلویزیون های شهری شفاف سازی مالی را با جزئیات پوشش می دهیم+ گزارش تصویری

همای گیلان: این تلویزیون ها در ۱۵ ناحیه شهر در ۵ منطقه شهرداری قرار دارند که طی مراسم نمادینی در پارک شهر رشت که توسط شهرداری منطقه ۲ اداره می شود از یکی از آن ها رونمایی شد تا از فردا کار خود را شروع کنند. در مراسم افتتاح شهردار رشت  و جمعی از اعضای شورا و مدیران شهرداری منطقه دو حضور داشتند.

PIC (20)

دکتر ثابت قدم شهردار رشت طی سخنانی در افتتاح این مراسم ابراز داشت: در قالب این تلویزیون های شهری در ۱۵ ناحیه شهر  قرار است اقدامات حوزه مدیریت شهری به صورت شفاف و بی واسطه به مردم ارائه شود. وی در ادامه گقت: از اسناد هزینه مالی شهرداری تا موضوعاتی که برای مردم کاملا قابل عیان است گزارش داده خواهد شد و هیچ ابائی هم از پوشش آن نیست. وی افزود: حتی جزییاتی که قانون گذار مجاب نکرده توضیح دهیم، اما ما ارائه می دهیم و قطعا اعضای شورای شهر می توانند شهروندان خودشان را آگاه بسازند تا افراد دیگری سوء استفاده خودشان را انجام ندهند.

شهردار رشت درباره نقش دیگر این تلویزیون ها خاطرنشان کرد: در حوزه درآمد و مدیریت شهری بحث درآمدهایی داریم که برای مردم صدق نکند. مردم باید آگاه باشند که میزان مشارکتشان در حوزه های مختلف شهر چقدر است و چقدر باید باشد. وی بیان داشت: همچنین بخشی از درآمدهای شهری که از آن به عنوان درآمد ناپایدار  و نا سالم از جمله خلاف ساختمانی را  تا حدی که قانون گذار اجازه دهد برای مردم آگاه سازی خواهیم کرد که در محدوده ناحیه آن ها تخلفات ساختمانی چگونه انجام می شود و چه کسانی متخلف هستند.

ثابت قدم در پایان ابراز امیدواری کرد: نگاه ما تبلیغی نیست و نگاه به این تلویزیون ها آموزشی و پیشگیری است و امیدواریم با اعتمادسازی مردم برای جلب مشارکت اجتماعی بیشتر و شفاف سازی که من شدیدا به آن اعتقاد دارم جلوی بسیاری از سوء استفاده ها را بگیریم.//گیل خبر

About سردبیر

Check Also

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه‌ای گیلان: شروع پروژه تعویض مقره های نامناسب خط پره سر – خلخال و اردبیل

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه‌ای گیلان: شروع پروژه تعویض مقره های نامناسب خط پره …