چاپ مطلب چاپ مطلب

استاندار گیلان: جمعیت سالمندان گیلان به ۱۱.۷ درصد رسید

همای گیلان: محمدعلی نجفی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از آسایشگاه معلولان گیلان با اشاره به اینکه سالمندان و معلولان نیاز بیشتری به مهر و محبت دارند، اظهار کرد: سالمندان کوله‌باری از تجربه را به دوش می‌کشند.

وی به نگه‌داری سالمندان و معلولان به دلیل نبود امکانات و شرایط نگه‌داری در خانواده‌ها در آسایشگاه اشاره کرد و افزود: سالمندان و معلولان مرکز مذکور را مأمنی برای خود می‌دانند.

نجفی با بیان اینکه پرستاران و کارکنان آسایشگاه سالمندان و معلولان با وجود محدودیت‌ها با عشق و علاقه پذیرای این افراد هستند، تصریح کرد: خیران باید توجه ویژه‌ای به مراکز نگه‌داری سالمندان و معلولان داشته باشند.

این مسئول، گیلان را یکی از پیرترین استان‌های کشور خواند و بیان کرد: جمعیت سالمندان در گیلان به ۱۱.۷ درصد رسیده در صورتی که میانگین سالمندی در کشور هشت درصد است.

استاندار گیلان بر ضرورت درک سالمندان از طرف مردم تأکید کرد و گفت: سالمندان انتظار دارند در کانون گرم خانواده‌های خود حضور داشته باشند ضمن اینکه احترام این قشر از جامعه باید حفظ شود.

نجفی خواستار برخورداری معلولان در شرایط مساوی با دیگر افراد جامعه شد و اظهار کرد: توانایی‌های بالقوه سالمندان نهفته است و باید زنده نگه‌داشته شود.

 در دیدار مذکور یکی از سالمندان حادثه زلزله خرداد ماه سال ۶۹ گیلان در روستای «انبوه» رودبار یک جفت جوراب بافته خود را به محمدعلی نجفی استاندار گیلان اهدا کرد.

//فارس

 

About سردبیر

Check Also

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه‌ای گیلان: شروع پروژه تعویض مقره های نامناسب خط پره سر – خلخال و اردبیل

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه‌ای گیلان: شروع پروژه تعویض مقره های نامناسب خط پره …