چاپ مطلب چاپ مطلب

استاندار گیلان عنوان کرد ورود ۵۰۰ هزار خودرو به گیلان/ مرخصی مدیران همچنان لغو است

همای گیلان: محمدعلی نجفی ظهر امروز در جریان بازدید از کاروان شاه‌عباسی «لات» با اشاره به راه‌اندازی این کاروانسرا توسط بخش خصوصی اظهار کرد: استفاده از توان بخش خصوصی از برنامه‌های دولت در زمینه‌های مختلف است.

وی به اجرای پروژه‌های آزادراه، راه‌آهن، سدها، بیمارستان‌ها و … در گیلان اشاره کرد و افزود: پروژه‌های مذکور با تلاش ویژه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در حال انجام است.

استاندار گیلان با بیان اینکه فعالیت ستاد اجرایی تسهیلات سفر از ماه‌های گذشته در استان آغاز شده است، تصریح کرد: گیلان از نظر تأمین ارزاق و امنیت در شرایط مطلوبی است و در این زمینه به‌خوبی عمل می‌شود.

نجفی از بازرسی و نظارت مستمر دستگاه‌های مربوطه در ایام نوروز خبر داد و بیان کرد: از امکانات دولتی و مدارس برای اسکان مهمانان نوروزی به‌ویژه فرهنگیان استفاده می‌شود و تمام دستگاه‌ها باید شرایطی را فراهم کنند تا مسافران با آرامش وارد گیلان شوند.

13940720000980_PhotoA

وی به ورود ۵۰۰ هزار خودرو از ۲۷ اسفندماه سال ۹۴ تاکنون به گیلان اشاره کرد و گفت: نوروز امسال تلفات جاده‌ای ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان کاهش داشته است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه بیشترین تلفات جاده‌ای مربوط به موتورسواران و عابران پیاده است، خاطرنشان کرد: اقدام‌های جدی‌تری باید در زمینه کاهش تلفات جاده‌ای در استان انجام شود.

نجفی به رتبه نخست گیلان در اجرای ترومای جاده‌ای در کشور اشاره کرد و یادآور شد: می‌توانیم با اجرایی کردن برخی از برنامه‌ها جزو استان‌های دارای کاهش تلفات جاده‌ای باشیم.

وی با تأکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران بخشی خصوصی در گیلان، اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی نباید اجازه‌دهنده سرمایه‌گذاران در استان آسیب ببینند.

استاندار گیلان به غفلت از گردشگری استان در سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: ایجاد اشتغال در زمینه گردشگری حائز اهمیت است و بخشی از اشتغالزایی استان باید در این عرصه انجام شود.

نجفی با بیان اینکه گیلان دومین استان بیکار کشور در سال ۹۱ بود، تصریح کرد: سال ۹۴ رتبه بیکاری گیلان به ۱۳ کشوری ارتقا پیدا کرده است.

وی، گیلان را جزو ۱۰ استان برتر کشور در بخش صنعت خواند و بیان کرد: حق گیلان نیست جزو ۱۰ استان آخر باشد زیرا گیلان بهتر و برتر می‌تواند با مشارکت مردمی، سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی تحقق پیدا کند.

استاندار گیلان به علاقه بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این استان اشاره کرد و گفت: دست سرمایه‌گذارانی که به‌دنبال کسب رضایت مردم هستند، را می‌بوسم.

نجفی در پایان با اشاره به اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید بر روند امور در ایام تعطیل نظارت داشته باشند، خاطرنشان کرد: مرخصی مدیران دستگاه‌های اجرایی تا ۱۳ فروردین ماه جاری لغو است.//فارس

 

About سردبیر

Check Also

اظهارات متناقض منابع طبیعی گیلان و قزوین!

اظهارات متناقض منابع طبیعی گیلان و قزوین! حتی یک مترمربع از جنگل های گیلان به استان های …