چاپ مطلب چاپ مطلب

طرح تعویض لامپ­های کم مصرف سوخته با لامپ­های تعمیری سالم

همای گیلان: این سازمان در راستای ساماندهی و اجرای طرح تفکیک پسماندهای الکترونیکی نسبت به اجرای طرح تعویض لامپ­های کم مصرف سوخته با لامپ­های کم مصرف تعمیر شده اقدام خواهد نمود.

100953582155-768x548

توسعه فناوری­های نوین همراه با افزایش تولید و مصرف روز افزون کالاهای الکترونیکی از یک سو و تنوع طلبی مردم در کنار عمر کوتاه استفاده از این لوازم از سوی دیگر موجب شده است که پسماندهای الکترونیکی در حجم زیاد تولید و مشکلات ناشی از آن­ها به چالش بزرگی در حوزه مدیریت پسماند تبدیل شود.

روش­های کنونی مانند دفن پسماند علاوه بر ایجاد آلودگی محیط­زیست، سبب هدر رفتن قسمت­های ارزشمند این نوع قطعات نیز می­شود که متاسفانه بخشی از این پسماندها دارای خواص بیماری­زایی و سمیت بالایی می­باشند که تنها یکی از عوامل ایجاد آلودگی­های پایدار در محیط­زیست می­باشند.

بخش عمده­ای از این قطعات شامل عناصر سنگین از قبیل: جیوه، آرسنیک، کادمیوم، مس، کبالت و نیکل می­باشند که بعضی از این عناصر دارای ارزش بالا و قابل بازیافت هستند و می­توان با بررسی و به­کار بردن روش­های مدیریت پسماندهای الکترونیکی در جلوگیری از آلودگی محیط­زیست نسبت به بازیافت قطعات الکترونیکی و استحصال عناصر ارزشمند با تفکیک آن­ها از پسماندهای خانگی اقدام نمود.

در این راستا سازمان مدیریت پسماند در طرح اولیه و تشویق مردم، نسبت به دریافت لامپ­های کم مصرف و تعویض آن با لامپ­های تعمیری اقدام کرده است لذا شهروندان می توانند با مراجعه به ایستگاههای تحویل پسماند خشک در سطح شهر و تحویل لامپ های سوخته نسبت به دریافت لامپ های تعمیری اقدام نمایند//گیل خبر

About سردبیر

Check Also

رئیس شورای شهر رحیم آباد فرارسیدن روز شهرداری ها و دهیاران و روز قلم را تبریک گفت

رئیس شورای شهر رحیم آباد فرارسیدن روز شهرداری ها و دهیاران و روز قلم را …