چاپ مطلب چاپ مطلب

سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان: کشاورزان گیلانی آب کانال‌ها را مدیریت کنند

همای  گیلان: مجید نیکخوی  با اشاره به رهاسازی آب سد سفیدرود برای تأمین آب زراعی کشاورزان گیلانی اظهار کرد: تا ۲۰ خرداد ماه جاری تمام کانال‌های آبرسانی گیلان دارای آب هستند.

وی با بیان اینکه کشاورزان در  استفاده از آب کانال‌ها برای زراعت کشت و کار برنج مدیریت کنند، تصریح کرد: وضعیت نیاز آبی تمام نقاط استان بررسی می‌شود.

سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان توجه به تقویم زراعی استان را مورد تأکید کشاورزان پرتلاش قرار داد و گفت: این روزها کانال‌های آبرسانی گیلان مملو از آب است.

وی با هشدار به مسافران و گردشگران و ساکنان در مجاورت تاسیسات آبی و کانال‌های آب کشاورزی گیلان، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از هر گونه حادثه دلخراش، موارد احتیاط و ایمنی رعایت شود.

نیکخوی یادآور شد: مسافران و ساکنان مجاورت تاسیسات آبی گیلان از ورود به رودخانه‌ها، انهار، تاسیسات آبی و کانال‌های آب خودداری کنند و احتمال غرق‌شدگی وجود دارد.

وی در ادامه به احداث سد لاستیکی در گیلان اشاره کرد و متذکر شد: سد لاستیکی دهنه‌سر به نخستین سد لاستیکی گیلان بوده که برای بهبود آبیاری یک‌هزار هکتار شالیزارهای این استان ساخته شده است.

سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان پرورش آبزیان، جذب گردشگر و توجه به مسایل زیست‌محیطی و تغذیه آب زیرزمینی را از دیگر اهداف احداث سد لاستیکی در این استان برشمرد.

 سد سفیدرود نیاز آبی حدود ۱۸۰ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان را تأمین می‌کند.

//فارس

About سردبیر

Check Also

رئیس شورای شهر رحیم آباد فرارسیدن روز شهرداری ها و دهیاران و روز قلم را تبریک گفت

رئیس شورای شهر رحیم آباد فرارسیدن روز شهرداری ها و دهیاران و روز قلم را …