چاپ مطلب چاپ مطلب

کاشت دو هزار نهال در روز جشن درختکاری با حضور مسئولین در لاهیجان

به گزارش همای گیلان رئیس منابع طبیعی شهرستان لاهیجان در مراسم جشن درختکاری در باغ گیاه شناسی دانشگاه آزاد واقع در سوستان گفت:مهمترین هدف این اداره حفظ وحراست عرصه های جنگلی حوزه شهرستان  لاهیجان است.

SAM_9881

جهانگیرحسین پور با بیان این مطلب که در این باغ امروز۲۰۰۰اصله صنوبر با مشارکت دانشگاه آزاد غرس شد افزود:به منظور ترویج فرهنگ نها ل کاری در طول هفته ۳۰۰۰ نهال دیگر در نمازجمعه وسایر مکانها در بین مردم توزیع خواهد گردیدضمن اینکه به منظور آشنایی دانش آموزان با منابع طبیعی  کارشناسانی نیزبه مدارس اعزام می نمائیم .

رئیس منابع طبیعی لاهیجان در ادامه سخنانش گفت:در اهمیت حفظ منابع طبیعی همین بس که رهبر معظم انقلاب در برنامه نهال کاری شرکت می کنند .

جهانگیرحسین پور افزود:به دستور منابع طبیعی از برداشت بی رویه چوب جلوگیری شده ومقرر گردیدبا کاشت نهال این نقیصه جبران گردد.

در ادامه امام جمعه لاهیجان طی سخنانی اظهار داشت : یکی از اعمال صالح که بزرگان  به آن توجه داشته اند حفظ منابع طبیعی است .

حجت الاسلام صرفی پور خاطر نشان کرد : خداوند زمین را بصورت امانت در اختیار ما قرار داد و حفظ و نگهداری آنرا به ما سفارش نموده است .

وی  یاد آور شد : در روایت است که یکی از ابعاد شخصیتی حضرت  علی (ع) توجه به محیط زیست و درختکاری بود . ایشان ۵۰۰  درخت خرما کاشتندو در کنار هریک دو رکعت نماز خواندند .

این نشان می دهد که دین اسلام   تک بعدی  و عبادی نیست بلکه به همه  ابعاد توجه دارد و برای هر نیازی راه حلی ارائه نموده است . امام جمعه لاهیجان  اضافه کرد :” همانطوری که  می دانید درخت احساس دارد و تعریف و تمجید باعث پر بار شدن آن می شود .

 در ادامه نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای  اسلامی ضمن تأیید سخنان امام جمعه اظهار داشت :  درختان هم سمیع و بصیرند و دارای احساس می باشند  ودر مثنوی هم آمده که درختان هم خداوند را ستایش می نمایند . ندیمی افزود عقل ویژه انسانهاست اما احساس عمومی است . وی با بیان این مطلب  که در اصفهان به اندازه کل جنگل های ما درخت کاشته شده  از شهرداران  و منابع طبیعی خواست  که بجای قطع درختان نسبت به کاشت نهال اقدام نمایند .

وی یاد آور شد:  ما لاهیجان را شهر نمونه طبیعی گردشگری   جهان اسلام نامیده ایم حالا اگر طبیعت را از آن بگیریم دیگر  نمی توانیم این ادعا را برای شهرمان داشته باشیم .  نماینده مردم لاهیجان در خانه ملت از منابع طبیعی این شهرستان خواست که طی دو سال سی هزار نهال بکارند .   

 SAM_9866

SAM_9879

 SAM_9864 SAM_9867 SAM_9869 SAM_9872 SAM_9872 SAM_9873  SAM_9884 SAM_9885

About

Check Also

۳۶ واحد نمونه استاندارد گیلان با حضور استاندار تجلیل شدند

۳۶ واحد نمونه استاندارد گیلان با حضور استاندار تجلیل شدند همزمان با هفته استاندارد، ۳۶ …

۱۰ comments

  1. جهانگیر حسین پور صنعتی

    باسلام و احترام بدینوسیله از انعکاس خبر مربوط به مراسم جشن نهال کاری و بزرگداشت هفته منابع طبیعی از شما کمال تشکر را دارم.
    جهانگیر حسین پور
    اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لاهیجان

  2. اقای مدیر ای کاش می فرمودید میزان جنگلها چقدر بود چقدر برداشت شده چقدر نهال کاری شده چقدر هم واقعا در آینده خواهید کاشت

  3. آقای مدیر تنها سلامت کافی برای کار کردن نیست بلکه باید زمینه سلامت رت هم فراهم نمود

    • جهانگیر حسین پور صنعتی

      سلام دوست عزیز حق با شما است تمام توان ما برای ایجاد کار مفید در محیط سالم است امیدوارم با حمایت شما در پیشبرد این اهداف موفق باشیم.

  4. بفرمایید چرا جلو قطع بی رویه چوب درختان منطقه چوشل توسط شرکت بهره برداری را نمی گیرید

    • جهانگیر حسین پور صنعتی

      سلام دوست عزیز آنچه شما در رابطه با بهره برداری فرمودید با بگویم که آلان مدت سه یا چهار سال است که قطع درختان سرپا در جنگل ممنوع شده است و فقط برای درختان ریشه کن و خشکیده مجوز صادر می شود البته درختانی که در زمین های اشخاص وجود دارند از این قاعده مستثنی هستند .

  5. هرچند آقای حسین پور ـدم بسیار خوبی هستند اما آقای رئیس امیدوارم که کاشت دوهزار نهال و۳۰۰۰۰اصله در دوسال حرف نباشد لطفا در همین سایت مکان کاشت نهال را بیان نمایید

    • جهانگیر حسین پور صنعتی

      با سلام از پیگیری شما باید بگوییم که مقرر شد حدود ۲۰۰۰ اصله نهال با مشارکت دانشگاه آزاد در محل باغ گیاه شناسی دانشگاه کاشت شود که مسولیت آن را دانشگاه آزاد تقبل نمودند و در این میان منابع طبیعی نیز همکاری لازم را انجام خواهد داد اما در خصوص ۳۰۰۰۰ اصله نهال که آقای مهندس ندیمی فرمودند مقرر شد که هر سال ۷۵۰۰ اصله نهال در سطح شهرستان کاشت شود که با حمایت های مسولین امیدوارم در انجام ان موفق باشیم .

  6. جناب حسین پور امیدوارم با قولهایی که داده اید بتوانید خدمات ماثری به جامعه زیست محیطی بنمایید

  7. دوسدار منابع طبیعی

    امید دارم که این خواسته ها در حد حرف باقی نماند وهر روز بر میزان افزایش جنگلهای ما کاسته شود به نظرم منابع طبیعی باید با محیط زیس یکی شودتا بتواند هم منابع طبیعی هم محیط زیست حفظ شود ضمن اینکه با یدبا گذاشتن سطل زباله از تخریب محیط زیست جلوگیری شود متاسفانه ایکار هرچند مربوط به محیط زیست است جدی گرفته نشده است البته آقای حسین پور ادم مثبی است می تواند از ندیمی استفاده کند تا احیای ورشد درختکار انجام شود