چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار شهرستان سیاهکل در جلسه شورای اداری :موفقیت مادر بحران برف حاصل حمایتهای استاندار بود

 

همای گیلان:فرماندار شهرستان سیاهکل در جلسه ی شورای اداری این شهر که با حضور آقای شعبانپور، معاون عمرانی استانداری، ایرج ندیمی و مدیران استانی و شهرستانی در سالن شهید آوینی این فرمانداری برگزار شد گفت: الحمدلله با حمایت خوب استاندار محترم، معاونین ایشان و مدیران شهرستانی، مدیریت خوبی در بحران برف انجام گرفت، ضمن آن که دیگر اقدام خوب این شهرستان مربوط است به توزیع خوب سبد کالا.

SAM_9898

حسنعلی حاجتی با بیان این مطلب که شهرستان سیاهکل با ۱۰۴۷ کیلومتر وسعت پنجمین شهرستان پروسعت استان گیلان به حساب می آید وجمعیت این شهرستان ۴۷ هزار و پانصد نفر می باشد افزود: ۴۲ درصد جمعیت این شهرستان در قسمت شهری و ۵۸ درصد مردم روستانشین هستند.

وی اظهار داشت: این شهرستان دارای ۵ دهستان است که الحمدلله هیچ گونه مشکل اجتماعی ندارند.

حاجتی با اشاره به این که سیاهکل یک شهرستان منحصر به فرد در جذب گردشگر است، گفت: در سال گذشته ۵/۱ میلیون گردشگر وارد این شهرستان شد که پیش بینی می شود امسال به ۲ میلیون نفر برسد.

وی اذعان داشت: در سال گذشته میزان اعتبار این شهرستان ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود که فقط ۳۰ درصد آن تحقق پیدا کرد. هچنین میزان اعتبار این شهرستان دردو سال قبل ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود که در آن سال هم فقط ۳۰ درصد تحقق پیدا کرد.

فرماندار شهرستان سیاهکل آن گاه به مشکلات این شهرستان اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات اساسی این شهرستان بیمارستان است که با همه ی تلاش های انجام گرفته شده، علی الخصوص همت نماینده ی محترم، اما هنوز به اتمام نرسیده است و هم اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ولی اعتبار بسیار اندک است و قرار بود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل حوادث بحران اختصاص داده شود که این امر محقق نشد و به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تنزل پیدا کرد، ضمن آن که تا کنون فقط ۳۰ درصد آن تخصیص داده شده است.

حاجتی دیگر مشکل اساسی این شهرستان راتخریب جاده ی سیاهکل به دیلمان اعلام کرد که بر اثر عبور کامیون های حمل سیمان به وجود آمده است. لذا به جهت این که این شهرستان گردشگرپذیر است و مسافران زیادی به این شهرستان مراجعه می کنند، درخواست می شود از۲۵ اسفند از تردد خودروها سنگین جلوگیری به عمل آید و همچنین نسبت به ترمیم و لکه گیری اسفالت اقدام شود.

فرماندار شهرستان سیاهکل ادامه داد: دیگر مشکل این شهرستان گاز دیلمان است که علی رغم این که مدیرعامل گاز استان چندین بار وعده ی اجرایی شدن آن را داده بود حتی در ایام الله فجر در برنامه ی زمان بندی ما قرار داشت اما تحقق پیدا نکرد

حاجتی تاکید کرد: یکی دیگر از مشکلات اساسی این شهرستان آسیب دیدگی سر دهنه ی کانال آب کشاورزی است که بر اثر برداشت بی رویه ی شن و همچنین سیل اخیر حادث شده است که در صورت حل نشدن این مشکل می تواند تنش اجتماعی را به دنبال داشته باشد.

امام جمعه شهرستان سیاهکل:حل مشکل جاده سیاهکل به دیلمان از ضروریات است

در ادامه امام جمعه ی سیاهکل گفت: یکی از ویژگی های نظام انقلاب اسلامی خدمتگزاری به مردم می باشد، لذا شما به عنوان خادمان مردم وظیفه ی  سنگینی بر دوش دارید.

حجت الاسلام شیدایی افزود: حل مشکل جاده ی سیاهکل به دیلمان، تسریع در انجام جاده ی سیاهکل به سراوان، تعریض جاده ی سیاهکل به دیلمان و حل مشکل بیمارستان از جمله مهمترین خواسته های مردم است که امیدواریم نسبت به حل این مشکلات اقدام شود.

About

Check Also

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد: رشد بیش از ۳۱ درصدی جوجه ریزی در گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد: رشد بیش از ۳۱ درصدی جوجه ریزی در گیلان …